tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Βάζει ψηλά τον πήχη η ελληνική τουριστική βιομηχανία για το 2023

  • Με το 2022 να έχει ήδη αφήσει το στίγμα του στην ελληνική τουριστική σκηνή, ήδη οι εμπλεκόμενοι με τα τουριστικά πράγματα έχουν ριχτεί στη “μάχη” του 2023

Στο “φουλ” δουλεύουν από τώρα οι “μηχανές της ελληνικής τουριστικής βιομηχανίας” για το 2023, προκειμένου η Ελλάδα να είναι και πάλι έτοιμη να ανταποκριθεί στις προκλήσεις της νέας χρονιάς. “Ουσιαστικά αυτές ποτέ δεν σταματάνε”, αναφέρουν στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων φορείς του ελληνικού τουρισμού, ενώ ο πήχης για την επόμενη ήδη έχει ανέβει ψηλά, απόρροια των επιδόσεων της φετινής χρονιάς.

Ο ΕΟΤ ως ένας βασικός πυλώνας προβολής και επικοινωνίας του ελληνικού τουρισμού όχι μόνο δεν εφησυχάζει, από τα επιτεύγματα του 2022, αλλά βάζει από τώρα πλώρη για νέες καμπάνιες διαρκείας και ήδη έχει δώσει το “παρών” σε διεθνή εκθεσιακά γεγονότα. Ξεχωρίζει η πρόσφατη  συμφωνία μεταξύ του ΕΟΤ και της Michelin, η οποία αποτελεί ένα μεγάλο βήμα για την ανάδειξη της ελληνικής γαστρονομίας σε όλο τον κόσμο.

 Δημήτρης Φραγκάκης: Η επόμενη χρονιά έχει εξαιρετικές προοπτικές για την χώρα μας.

Στην παρέμβαση του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης, αναφέρει ότι “η φετινή εξαιρετική χρονιά έχει ανεβάσει ψηλά τον πήχη και για το επόμενο έτος. Γι’  αυτό και στον ΕΟΤ έχει ήδη ξεκινήσει η προετοιμασία για το 2023”.
“Παρά τις δυσκολίες και την αβεβαιότητα που έχουμε μπροστά μας το χειμώνα, πιστεύω ότι η επόμενη χρονιά έχει εξαιρετικές προοπτικές για την χώρα μας. Αυτό διαπιστώσαμε και στην μεγάλη περιοδεία που πραγματοποιήσαμε με τον Υπουργό Τουρισμού κ. Κικίλια σε χώρες της Ευρώπης όπου είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε με αεροπορικές και tour operators και τις δυνατότητες επιμήκυνσης αλλά και για την επόμενη χρονιά”, σημειώνει ο κ. Φραγκάκης.

Εστιάζοντας στη χειμερινή περίοδο ο κ. Φραγκάκης υπογράμμισε ότι ο Πρωθυπουργός ανακοίνωσε στην ΔΕΘ ένα πρόγραμμα κινήτρων ενόψει της χειμερινής περιόδου και ήδη έχει ξεκινήσει η υλοποίησή του στον Οργανισμό, με στόχο να οδηγήσουμε τη συνέχεια του νήματος της φετινής επιτυχημένης περιόδου στους επόμενους μήνες αλλά και στην επόμενη σεζόν, με όσο το δυνατόν καλύτερα αποτελέσματα, εξηγεί ο κ. Φραγκάκης.

“Ο ΕΟΤ υποστηρίζει το εγχείρημα, μεταξύ άλλων, με καμπάνιες διαρκείας αλλά και με νέα καμπάνια τόσο για τον χειμώνα όσο και για το 2023 με έμφαση στην βιωσιμότητα και την ποιότητα της ελληνικής τουριστικής εμπειρίας που σύντομα θα παρουσιαστούν, εξηγεί ο κ. Φραγκάκης”.

Τα ξενοδοχεία ποτέ δεν κατεβάζουν ρολά – 1 δισ. ευρώ ο τζίρος των ανακαινίσεων

Σε ό,τι αφορά τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που υποδέχονται και τον μεγάλο όγκο των επισκεπτών στην Ελλάδα, η λειτουργία τους ποτέ δεν σταματάει. Μπορεί να μην υποδέχονται κόσμο (αναφορικά με τις υποδομές που είναι προσανατολισμένες στο μοντέλο ήλιος και θάλασσα), ωστόσο υπάρχουν τμήματα που λειτουργούν σε αυτά περισσότερο το χειμώνα και λιγότερο το καλοκαίρι, αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η αντιπρόεδρος του ΞΕΕ Χριστίνα Τετράδη. Τα τμήματα Μαρκετινγκ, τα τμήματα κρατήσεων, τα τμήματα συντήρησης λειτουργούν με μεγαλύτερη ένταση το  χειμώνα, προκειμένου και να προσελκύσουν τους νέες επισκέπτες αφενός, αλλά και να εργαστούν με στόχο την παροχή ποιοτικότερων υπηρεσιών κάθε νέα χρονιά που έρχεται. Είναι χαρακτηριστικό ότι ένα ξενοδοχείο κρατάει ένα 10% με 20% των εργαζομένων ενεργούς όλο τον χρόνο. Υπολογίζεται ότι ο κλάδος της συντήρησης των ξενοδοχείων δημιουργεί έναν τζίρο 1 δισ ευρώ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις τοπικές οικονομίες των περιοχών, όπως άλλωστε έχει τονίσει και το ξενοδοχειακό επιμελητήριο σε πρόσφατη έρευνα του.

Διαπραγματεύσεις με Tour Operators για το 2023 έχουν ξεκινήσει

Στο μεταξύ προτού ρίξει αυλαία η φετινή χρονιά η μεγαλύτερη μερίδα των ξενοδοχείων έχουν ήδη αρχίσει τις διαπραγματεύσεις με τους Tour Operators για το 2023. Εστιάζοντας στις τιμές των νέων συμβολαίων, συντεταγμένα όλος σχεδόν ο ξενοδοχειακός κλάδος έχει ζητήσει αύξηση 10% στα νέα συμβόλαια του 2023, αναφέρει η κα Τετράδη.

Βέβαια μια τέτοια εξέλιξη  δεν καλύπτει την αύξηση του ενεργειακού κόστους που κυμαίνεται στο 30% με 40%, εξήγησε η κα Τετράδη. Πολύ λίγες εταιρίες εξασφάλισαν αυξήσεις άνω του 20% σε σχέση με πέρυσι, ενώ πολύ μεγάλο πρόβλημα αντιμετωπίζουν ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που έχουν πενταετή υπογεγραμμένα συμβόλαια από το 2019. Οι τελευταίες επιχειρούν να πετύχουν μια άνοδο 5% στις τιμές, αλλά με πολύ μεγάλη δυσκολία θα το καταφέρουν.

Παρουσίαση στις διεθνείς αγορές

Την ίδια στιγμή οι επαγγελματίες του κλάδου θα δώσουν το “παρών” στις μεγάλες διεθνείς εκθέσεις του εξωτερικού, προκειμένου να αφουγκραστούν και να ενημερωθούν για τις νέες ταξιδιωτικές τάσεις. Εκεί κλείνονται νέες συμφωνίες και επέκταση υπαρχόντων λαμβάνουν χώρα εκεί, όπως τόνισε η κα Τετράδη. Λονδίνο, Βερολίνο, Μιλάνο, Παρίσι, Νέα Υόρκη είναι μερικά από τα μεγάλα τουριστικά ραντεβού που δίνουν οι επαγγελματίες του κλάδου.

Μεγάλη προσπάθεια για επιμήκυνση του μοντέλου “ήλιος και θάλασσα” το 2023

Με το 2022 να έχει ήδη αφήσει το στίγμα του στην ελληνική τουριστική σκηνή, ήδη οι εμπλεκόμενοι με τα τουριστικά πράγματα έχουν ριχτεί στη “μάχη” του 2023. Όπως εξηγεί ο πρόεδρος της ΠΟΞ Γρηγόρης Τάσιος στο ΑΠΕ-ΜΠΕ,  μαζί με το υπουργείο Τουρισμού έχει γίνει σαφές στο εξωτερικό ότι για το μοντέλο ήλιος και θάλασσα η χώρα μπορεί να προσφέρει υπηρεσίες από τον Μάρτιο έως τον Νοέμβριο. Μάλιστα, όπως σημειώνει ο κ. Τάσιος, υπάρχει διάθεση από Tour Operators και αεροπορικές εταιρείες του εξωτερικού να υποστηρίξουν αυτό το ενδεχόμενο. Βέβαια σε μικρότερο ποσοστό το μήνα Νοέμβριο, όπως διαγιγνώσκεται.

Η επιδότηση της ανεργίας δεν βοηθάει τις δράσεις για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου

Στο σημείο αυτό η αντιπρόεδρος του ΞΕΕ, Χριστίνα Τετράδη αναφέρει ότι ο Νοέμβριος είναι πιο ασφαλής μήνας για επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου σε σχέση με τον Μάρτιο, λόγω των καιρικών συνθηκών στην Ελλάδα. Ειδικά δε οι ελληνικές θάλασσες είναι πιο ζεστές τον Νοέμβριο σε σχέση με τον Μάρτιο που λιώνουν τα χιόνια.

Σε κάθε περίπτωση η κα Τετράδη εκτιμά ότι η επιδότηση της ανεργίας με τη λήξη της τουριστικής περιόδου, αυτό έχει αντίκτυπο και στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που τυχόν θελήσουν να παρατείνουν την σαιζόν, να μην βρίσκουν εργαζόμενους. Η λύση είναι να επιδοτείται η εργασία, συμπληρώνει η κα Τετράδη. Επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου δεν γίνεται χωρίς εργαζόμενους, όπως λέει.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Β