tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Αυξημένες οι πωλήσεις στην κατηγορία των τεχνολογικών αγαθών

Άνοδο σημείωσε η ελληνική αγορά τεχνολογικών καταναλωτικών αγαθών το 2ο τρίμηνο του 2019, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 2,4% σε σχέση με πέρυσι και τη συνολική τους αξία να διαμορφώνεται σε €481 εκατ. Το πρόσημο ήταν θετικό και σε επίπεδο εξαμήνου, καθώς η αξία της αγοράς ενισχύθηκε κατά 1,5% και ανήλθε σε €980 εκατ. Από τις επιμέρους κατηγορίες της αγοράς, εκείνες που παρουσίασαν τη μεγαλύτερη άνοδο πωλήσεων το δεύτερο 3μηνο του 2019 ήταν:

  • οι Μεγάλες Οικιακές Συσκευές (αύξηση κατά 10,9%)
  • οι Μικρές Οικιακές Συσκευές (οι πωλήσεις ενισχύθηκαν κατά 8,7%)
  • & τα Προϊόντα Πληροφορικής (όπου η άνοδος ήταν κατά 2,8%)

Σύμφωνα με τα στοιχεία του GfK TEMAX, από τις επτά επιμέρους κατηγορίες της αγοράς οι τέσσερις κατάφεραν να αυξήσουν τις πωλήσεις τους, ενώ οι τρεις βρέθηκαν σε πτωτική τροχιά το 2ο τρίμηνο του 2019. Αναλυτικά, η μεγαλύτερη κατηγορία – από πλευράς αξίας – ήταν οι Τηλεπικοινωνίες, όπου οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 2,7% και ανήλθαν σε €147 εκατ. Στη δεύτερη μεγαλύτερη κατηγορία για τον κλάδο, τις Μεγάλες Οικιακές Συσκευές, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 10,9% στα €122 εκατ., ενώ στα Προϊόντα Πληροφορικής, η τρίτη πιο ισχυρή κατηγορία της αγοράς, η αξία των πωλήσεων αυξήθηκε το εξεταζόμενο διάστημα κατά 2,8% στα €97 εκατ.

Στον αντίποδα, στα Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Αγαθά το πρόσημο ήταν αρνητικό το 2ο τρίμηνο του 2019 κατά 12% με τις πωλήσεις να κατέρχονται στα €68 εκατ. το 2ο τρίμηνο του τρέχοντος έτους. Από τις υπόλοιπες κατηγορίες, οι πωλήσεις στα Είδη Εξοπλισμού Γραφείου και Αναλωσίμων μειώθηκαν κατά 8,6% και βρέθηκαν στα επίπεδα των €6 εκατ., ενώ οι πωλήσεις φωτογραφικών ειδών μειώθηκαν κατά 1,7% στα €6 εκατ.

Προϊόντα Πληροφορικής
Στον τομέα των Τηλεπικοινωνιών, οι πωλήσεις σταθερών τηλεφώνων συνέχισαν τη θετική τους πορεία κατά το 2ο τρίμηνο του έτους, ενώ αξιοσημείωτη ανάπτυξη παρουσίασαν τα Headsets και τα Core Wearables. Πάντως, οι πωλήσεις στην κατηγορία της κινητής τηλεφωνίας συνέχισαν να είναι πτωτικές και το 2ο τρίμηνο του 2019.

Στα Προϊόντα Πληροφορικής, οι οθόνες όπως και οι πωλήσεις των πληκτρολογίων συνέχισαν για άλλο ένα τρίμηνο να έχουν σημαντική ανάπτυξη, γεγονός που συνδέεται με την άνοδο του gaming. Επίσης, και οι φορητοί υπολογιστές κατέγραψαν αύξηση και το 2ο τρίμηνο του 2019, επίδοση που και αυτή συνδέεται με την περαιτέρω διείσδυση του gaming.

Στο μεταξύ, τα Gaming & Leisure Devices συνέχισαν για άλλο ένα τρίμηνο τη ραγδαία άνοδο, με τις κάρτες δικτύου να αποτελούν τον κύριο άξονα της ανάπτυξης. Σημαντικό ρόλο σε αυτήν την αύξηση – σύμφωνα με τους αναλυτές – έπαιξαν και οι προσφορές. Επίσης, το gaming ευθύνεται και για τη σημαντική ανάπτυξη των πωλήσεων σταθερών υπολογιστών, με την κατηγορία να ευνοείται και από το λανσάρισμα νέων μοντέλων.

Πτώση κατέγραψαν οι κατηγορίες Media Tablets, ενώ, μετά από ένα θετικό τρίμηνο, η κατηγορία των Mobile PCs ήταν πτωτική. Επηρεασμένη από την παραπάνω πτώση, αρνητικό πρόσημο για το 2ο τρίμηνο του 2019 παρουσίασε και η κατηγορία Point-ing.

Ηλεκτρονικά αγαθά
Στα Ηλεκτρονικά Καταναλωτικά Αγαθά, οι κατηγορίες Loudspeakers και AHS κατέγραψαν σημαντική αύξηση λόγω των προσφορών. Πτώση παρατηρήθηκε στην κατηγορία της τηλεόρασης όπως επίσης και στα PMP, DVD-Players, συσκευές πλοήγησης, κάρτες μνήμης, ακουστικά, USB, Camcorders και τα Usb για το 2ο τρίμηνο του 2019. Τέλος το ίδιο ισχύει για τις κονσόλες, τα πολυμηχανήματα, τους εκτυπωτές και την κατηγορία των φωτογραφικών προϊόντων.

Πηγή: sepe.gr