tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Αλλάζουν όλα στη λειτουργία των ΚΤΕΛ

Νομοσχέδιο που απελευθερώνει τις υπεραστικές οδικές μεταφορές, φέρνει προς διαβούλευση ο Κωστής Χατζηδάκης. Στόχος να είναι όλα έτοιμα για την απελευθέρωση της συγκεκριμένης αγοράς, σε περίπου 2 χρόνια.

Νομοσχέδιο που απελευθερώνει τις υπεραστικές οδικές μεταφορές, φέρνει προς διαβούλευση ο Κωστής Χατζηδάκης. Στόχος να είναι όλα έτοιμα για την απελευθέρωση της συγκεκριμένης αγοράς, σε περίπου 2 χρόνια.

Η βασικότερη αλλαγή αφορά στην οργάνωση του δικτύου των υπεραστικών αστικών γραμμών, που σύμφωνα με τον σχεδιασμό θα χωριστούν σε 3 κατηγορίες. Σε αυτές αποκλειστικού έργου, στις άγονες και στις γραμμές ελεύθερης επιλογής. Επίσης προβλέπεται και η κατάργηση του καθορισμού των τιμών από το κράτος με τον τρόπο που γίνεται σήμερα. Θα γίνεται μόνο καθορισμός των ανωτάτων ορίων χρέωσης επιβατών ανά χιλιόμετρο.

Επίσης το υπουργείο Ανάπτυξης θα απλοποιήσει τις διαδικασίες για να γίνεται ευκολότερα η μεταβίβαση του οχήματος, αλλά και η απόκτηση της άδειας οχήματος για την εκτέλεση επιβατικών μεταφορών.

Στο υπουργείο θεωρούν ότι έτσι θα δοθεί η δυνατότητα εισόδου και άλλων επαγγελματιών και σε συνδυασμό με τον ανταγωνισμό, θα ωφεληθεί το επιβατικό κοινό.

Σημαντικό ρόλο στις επερχόμενες αλλαγές θα διαδραματίσει η Εθνική Αρχή Χερσαίων Επιβατικών Μεταφορών. Αυτή θα καθορίζει τις γραμμές του δικτύου, θα αποφασίζει για τη χορήγηση αποκλειστικών δικαιωμάτων εκμετάλλευσης ή επιδότησης, ενώ θα ορίζει τους κανόνες διενέργειας των διαγωνισμών για την εκμετάλλευση των αποδοτικών γραμμών.

Οι επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται στον χώρο, τηρούν για την ώρα στάση αναμονής και δηλώνουν ότι θέλουν να δουν πρώτα το σχέδιο νόμου. Τονίζουν όμως με νόημα ότι καλύπτονται από το κοινοτικό δίκαιο έως το 2019.

Τέλος, το υπουργείο Ανάπτυξης ετοιμάζεται να προχωρήσει το καλοκαίρι σε αναδιάρθρωση του συγκοινωνιακού έργου στην Αττική, στο οποίο μπορεί να έχουν ενεργή συμμετοχή τα ΚΤΕΛ.