Αντιδρά ο τουριστικός κόσμος για αύξηση του ΦΠΑ

Η ενδεχόμενη αύξηση του ΦΠΑ στα ξενοδοχεία έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις από εκπροσώπους του τουρισμού που μιλάνε για καταστροφικές συνέπειες.

 

Η ενδεχόμενη αύξηση του ΦΠΑ στα ξενοδοχεία έχει προκαλέσει έντονες αντιδράσεις από εκπροσώπους του τουρισμού που μιλάνε για καταστροφικές συνέπειες.

 

Ήδη σε επιστολή του προς τον Πρωθυπουργό ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Γιώργος Τσακίρης σημειώνει αυτές τις αρνητικές συνέπειες αν υπάρξει αύξηση του φόρου.

 

Όπως τονίζεται, η προσαρμογή των συντελεστών ΦΠΑ των παρεχομένων ξενοδοχειακών υπηρεσιών στα επίπεδα των ανταγωνιστριών χωρών, είχε ως αποτέλεσμα τη μεγάλη άνοδο του αριθμού επισκεπτών στη χώρα και την παράλληλη αύξηση των τουριστικών εσόδων.

 

Οι αυξήσεις αυτές είχαν, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, θετική επίπτωση στην εθνική οικονομική δραστηριότητα, με άμεσο αποτέλεσμα την καταγραφή θετικής ανάπτυξης το γ' τρίμηνο του 2014, για πρώτη φορά μετά από το 2008.

 

 

Ως «χαριστική βολή στον τουρισμό» περιγράφει την πρόταση ο Σύνδεσμος των εν Ελλάδι Τουριστικών και Ταξιδιωτικών Γραφείων (ΗΑΤΤΑ).

«Αντί η Κυβέρνηση να συζητά την αύξηση του ΦΠΑ στην διαμονή θα έπρεπε, λαμβάνοντας υπόψη τα έμπρακτα οφέλη που είχε από τις μειώσεις ΦΠΑ σε ξενοδοχεία και εστίαση, να σχεδιάζει μείωση του ΦΠΑ και σε άλλα συστατικά του τουριστικού πακέτου (π.χ. τουριστικά γραφεία, λεωφορεία, ακτοπλοΐα) και όχι να δίνει τη χαριστική βολή στον τουρισμό γκρεμίζοντας ό,τι χτίστηκε με πολύ μεγάλη δυσκολία», καταλήγει η ανακοίνωση του ΗΑΤΤΑ.

 

Ως «απόλυτα παράλογες» σχολιάζει τις συζητήσεις περί συντελεστή ΦΠΑ στο 13% η Γενική Πανελλαδική Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΓΕΠΟΕΤ). Η ΓΕΠΟΕΤ επισημαίνει ότι τυχόν αύξηση του συντελεστή στα ξενοδοχεία «θα επηρεάσει δυσμενώς τον περιηγητικό τουρισμό της χώρας», μια και τα τουριστικά πακέτα που περιλαμβάνουν διανυκτερεύσεις, μετακινήσεις, ξεναγήσεις, επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία, θα ακριβύνουν. «Και καθώς αυτά τα πακέτα έχουν ήδη τιμολογηθεί και κυκλοφορήσει σε μπροσούρες και διαφημιστικό υλικό στις χώρες του εξωτερικού, τυχόν αλλαγή τιμής λόγω αύξησης του ΦΠΑ θα δημιουργήσει αλυσιδωτές αντιδράσεις», υπογραμμίζει η Ομοσπονδία.

 

Πηγή : vima.gr