tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Αντιδράσεις ξενοδόχων για υγειονομικά πρωτόκολλα

Αρκετοί ξενοδόχοι εκτιμούν ότι υπάρχουν πολλά ανεφάρμοστα σημεία, που στην πραγματικότητα δεν εξυπηρετούν πραγματικά την υγειονομική ασφάλεια, ενώ εκτοξεύουν το κόστος άσκοπα.

Εντονο προβληματισμό και αντιδράσεις προκαλεί στους ξενοδόχους και στους εργαζομένους στον κλάδο το σχέδιο που έχουν προτείνει οι υγειονομικές αρχές σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού για τη λειτουργία των μονάδων αυτό το καλοκαίρι. Ολοι ανεξαιρέτως θέλουν να διασφαλίσουν την υγειονομική ασφάλεια, αλλά ορισμένα πράγματα απλά δεν γίνονται. Οχι χωρίς δυσανάλογο κόστος και χωρίς να διαβρωθεί καίρια η προσφερόμενη υπηρεσία και ενίοτε ακόμα και τα δικαιώματα των πελατών: δεν μπορούν, για παράδειγμα, οι υπάλληλοι να παρακολουθούν τους πελάτες μη… βήξουν, ή μονάδες των 20 και 30 δωματίων να αποκτήσουν εξειδικευμένο, και στελεχωμένο, ιατρείο.

Ο Σύνδεσμος Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων και το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος έχουν ήδη υποβάλει σειρά παρατηρήσεων στο πλαίσιο της διαβούλευσης, προκειμένου τα πρωτόκολλα αυτά να καταστούν κατά το δυνατόν πιο ρεαλιστικά και εφαρμόσιμα. Και αυτό, διότι οι περισσότεροι ξενοδόχοι με τους οποίους συνομίλησε η «Κ» εκτιμούν ότι υπάρχουν πολλά ανεφάρμοστα αλλά και παρεξηγήσιμα σημεία, που στην πραγματικότητα δεν εξυπηρετούν πραγματικά την υγειονομική ασφάλεια, ενώ εκτοξεύουν τα κόστη άσκοπα. Υπουργείο Τουρισμού και υγειονομικές αρχές θα συνεκτιμήσουν τις προτάσεις και παρατηρήσεις των τουριστικών φορέων και αφού ενσωματώσουν ό,τι εκτιμούν ως ορθό θα υποβάλουν τις προτάσεις τους στο Μαξίμου όπου και θα ληφθούν οι τελικές αποφάσεις, πιθανότατα στα τέλη αυτής ή στις αρχές της επόμενης εβδομάδας.

Μια προσεκτική ανάγνωση πάντως του κειμένου  που φέρει τίτλο «Υγειονομικός άξονας τουριστικών επιχειρήσεων» αποκαλύπτει σοβαρά ζητήματα. Οπως επισημαίνουν επιχειρηματίες του κλάδου, υπάρχουν μέσα εντελώς απροσδόκητες προβλέψεις. Δύο εκ των χαρακτηριστικότερων είναι αυτές για τα δωμάτια των εργαζομένων και την ιδιωτικότητα των πελατών. Ειδικότερα, προβλέπεται παραχώρηση μονόκλινων δωματίων στο προσωπικό, η οποία παρόλο που πρόκειται για σύσταση είναι στον μεγαλύτερο αριθμό των ελληνικών μονάδων ανεφάρμοστη, καθώς δεν υπάρχουν τέτοιες υποδομές. Επιπλέον, η σύσταση διαμονής του προσωπικού σε μονόκλινα δωμάτια προσβάλλει πολλούς από τους επιχειρηματίες που αν και μεριμνούν κατά τον καλύτερο τρόπο για τους εργαζομένους, τους εμφανίζει να κάνουν το αντίθετο. Πιο ρεαλιστική, λένε ακόμα και εκπρόσωποι των εργαζομένων, είναι η πρόβλεψη για ανώτατο όριο 2 ατόμων ανά δωμάτιο ή και η εξ ολοκλήρου απαλοιφή της. Η άλλη επιεικώς αδιάκριτη πρόβλεψη είναι αυτή για «παρακολούθηση πελατών με διακριτικό τρόπο για έγκαιρη διάγνωση περιστατικού». Η αναφορά αυτή στην παρακολούθηση βρίσκεται σε πλήρη δυσαρμονία με το ίδιο το τουριστικό προϊόν, εξηγούν ξενοδόχοι προσθέτοντας ότι πρέπει να απαλειφθεί.

Θέμα ιδωτικότητας υπάρχει και στα προβλεπόμενα για τις πισίνες και τις παραλίες. Μεταξύ αυτών αναφέρεται οδηγία περί ιδιωτικών ντους που είναι αυτονόητα μη εφαρμόσιμη, διότι δεν είναι δυνατή η απομόνωσή τους. Επίσης, η χορήγηση μιας χρήσης ενδυμάτων λούσεως, πετσετών, μπουρνουζιών ή υποδημάτων είναι πρακτικά αδύνατη τόσο για λόγους οικονομίας όσο και για λόγους διαθεσιμότητας στο εμπόριο και διαχείρισης. Οσον αφορά την απολύμανση σε ξαπλώστρες αυτή πρέπει να γίνεται πριν από κάθε χρήση για διασφάλιση του πελάτη, σημειώνουν οι ξενοδόχοι με τους οποίους συνομίλησε η «Κ» και δεν είναι πρακτική ή οικονομική λύση η προτεινόμενη τοποθέτηση ειδικού υφάσματος μιας χρήσης. «Επιπλέον είναι περιττή, διότι η ξαπλώστρα θα απολυμαίνεται ούτως ή άλλως. Ακόμα ο διαχωρισμός των λουομένων σε ευπαθείς ομάδες και γενικό πληθυσμό καθώς και η αντιστοίχησή τους σε περιοχές της παραλίας ή της πισίνας είναι ανέφικτος, προκαλεί διακρίσεις μεταξύ των πελατών και θίγει ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα. Ο δε έλεγχος των επιπέδων χλωρίου κάθε 4 ώρες για τις πισίνες και κάθε ώρα για τα υδρομασάζ είναι πρακτικά ανεφάρμοστος.

Πηγή: Καθημερινή

Β