tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

“Apodixi please”

Ειδική καμπάνια της ΑΑΔΕ ενημερώνει τους τουρίστες για τα δικαιώματα τους και τους καλεί να ζητάνε αποδείξεις

Να βάλει τους ξένους επισκέπτες στη μάχη κατά της φοροδιαφυγής, επιχειρεί η ΑΑΔΕ, ξεκινώντας μια ενημερωτική καμπάνια, με τη χαρακτηριστική ονομασία "Apodixi please". 

Η καμπάνια αναπτύσσεται σε δύο πεδία. Κατ’ αρχάς, με banners που παίζουν μέσω Google campaign σε ξένα sites, τα οποία σε οδηγούν σε ειδική διαμορφωμένη σελίδα της ΑΑΔΕ. Εκεί, οι τουρίστες ενημερώνονται ότι με ελάχιστες εξαιρέσεις (ταξί, περίπτερα) μπορούν να πληρώνουν με κάρτα κι ως εκ τούτου οι υπόχρεοι π.χ. εστιατόρια ή καφέ δεν έχουν το δικαίωμα να τους ζητάνε μετρητά. Επιπλέον, ενημερώνονται ότι άπαντες υποχρεούνται σε έκδοση απόδειξης και μάλιστα μέσω ταμειακής μηχανής- πάλι με ελάχιστες εξαιρέσεις- με την επισήμανση ότι αν δεν λάβουν απόδειξη, δεν υποχρεούνται να πληρώσουν το λογαριασμό. 

Οι τουρίστες ενημερώνονται, μάλιστα, με την αντιπαραβολή δύο φωτογραφιών, για το γνωστό κόλπο, όπου αντί απόδειξης, ο “πονηρός” επαγγελματίας φέρνει το δελτίο παραγγελίας. Έτσι οι επισκέπτες μαθαίνουν ποια στοιχεία είναι αυτά που ξεχωρίζουν ένα απλό δελτίο παραγγελίας από την κανονική απόδειξη, χωρίς φυσικά να μπορούν να ελέγξουν αν η ταμειακή είναι “μαϊμού”. Επίσης, σημειώνεται ότι από τη στιγμή που στην τιμή συμπεριλαμβάνεται ο φόρος, αν συνδράμουν στην είσπραξη του από τις υπηρεσίες της ΑΑΔΕ, συνδράμουν στα δημόσια έσοδα κι ακολούθως στη βελτίωση των παρεχόμενων τουριστικών υπηρεσιών. 

Το δεύτερο πεδίο της καμπάνιας “τρέχει” στις πύλες εισόδου της χώρας, κυρίως στα αεροδρόμια, με αφίσες “Apodixi please”, όπου με ένα μικρό κειμενάκι οι τουρίστες αφενός ενημερώνονται για το δικαίωμα τους να πληρώνουν με κάρτα αφετέρου καλούνται να ζητάνε απόδειξη.