tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Έκρηξη των πωλήσεων των αλκοολούχων στα σούπερ μάρκετ έφερε η καραντίνα

Εντυπωσιακή αύξηση στις πωλήσεις των αλκοολούχων ποτών στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων καταγράφηκε το πρώτο τρίμηνο του 2021 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Με την εστίαση να παραμένει κλειστή εδώ και αρκετούς μήνες, φαίνεται πως η κατανάλωση αλκοολούχων ποτών μεταφέρθηκε σε πολλές περιπτώσεις από τα μπαρ και τα εστιατόρια, στα σπίτια.

Σύμφωνα με την έρευνα της Nielsen για την πορεία των πωλήσεων στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων (σε καταστήματα τροφίμων άνω των 100 τ.μ., Ηπειρωτική Ελλάδα & Κρήτη, εξαιρούμενων των νησιών) αρκετές από τις κατηγορίες αλκοολούχων ποτών παρουσιάζουν εντυπωσιακούς ρυθμούς ανάπτυξης σε σχέση με πέρσι. Συγκεκριμένα το ρούμι εμφάνισε ανάπτυξη 67,7%, το κρασί 49,1%, το ουίσκι 43,6% και οι μπύρες 27,3%.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε περιόδους προ πανδημίας, στο κανάλι της επιτόπιας κατανάλωσης, δηλαδή μπαρ, εστιατόρια κτλ. εκτιμάται ότι καταναλώνεται τουλάχιστον το 62% της συνολικής ποσότητας αλκοολούχων ποτών. Έτσι με κλειστή την εστίαση, η αύξηση των πωλήσεων που καταγράφεται στα σούπερ μάρκετ, περιορίζει μόνο μερικώς τις συνολικές απώλειες για τις επιχειρήσεις εμπορίας αλκοολούχων ποτών.

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία πωλήσεων της Ένωσης Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών, το 2020 οι επιχειρήσεις του κλάδου έχασαν σχεδόν τις μισές πωλήσεις τους (πτώση 52%) στο κανάλι χονδρικής λόγω της κλειστής εστίασης για μεγάλο χρονικό διάστημα. Το σύνολο των πωλήσεων του κλάδου αλκοολούχων ποτών το 2020 παρουσίασε πτώση 32% σε σύγκριση με το 2019, με τα μόνα κανάλια να μένουν σε λειτουργία να είναι τα σούπερ μάρκετ και οι κάβες.

Αντίστοιχη εικόνα περιέγραφε στο insider.gr και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου, Γιώργος Σκούρας για τον κλάδο του κρασιού. Όπως επεσήμανε ο κ. Σκούρας, για τις επιχειρήσεις του κλάδου, οι πωλήσεις κρασιών στα σούπερ μάρκετ αντιπροσωπεύουν μόλις το 20% του συνόλου. Παράλληλα οι περισσότερες μικρές επιχειρήσεις δεν έχουν «πρόσβαση» στα ράφια των σούπερ μάρκετ, ενώ δεν πωλούνται και όλες οι ετικέτες των μεγάλων οινοποιείων. Η μεσοσταθμική πτώση τζίρου σε ολόκληρο τον κλάδο το 2020 έφτασε το 25%.

Ποια προϊόντα «μπήκαν» στο καλάθι του καταναλωτή

Σύμφωνα με τη Nielsen, συνολικά η αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων κινήθηκε στο +1,9% κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021 (έως 28 Μαρτίου 2021), σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή χρονική περίοδο.

Εκτός από την εντυπωσιακή αύξηση των αλκοολούχων ποτών, τα στοιχεία δείχνουν ότι τα Τρόφιμα & Ποτά είναι η μοναδική μεγάλη κατηγορία, που αναπτύσσεται με +4,2%. Τα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, καθώς και τα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης παρουσιάζουν μείωση στις πωλήσεις τους σε αξία σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020 κατά -8,9% και -7,4% αντίστοιχα.

Στις επιμέρους κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και περιποίησης, οι βαφές μαλλιών, καθώς και τα αποτριχωτικά προϊόντα, εμφάνισαν ανάπτυξη με +22,0% και +25,1% αντίστοιχα. Παράλληλα η κατηγορία των απολυμαντικών χεριών παρουσιάζει αύξηση στις πωλήσεις κατά +15,0%, σε σχέση με πέρσι.

Μεγάλη είναι η αύξηση και για προϊόντα που σχετίζονται με τη μαγειρική, όπως τα καθαριστικά φούρνου (+47,5%) της λαδόκολλας (+28,4%), ενώ αύξηση κατέγραψαν και οι πωλήσεις σε σακούλες σκουπιδιών κατά +8,1%. Τέλος την πιο θετική, διψήφια τάση στο +16,5%, εμφανίζει το ο σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.

Πηγή: insider.gr

Δ.