tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Ηλεκτροκίνηση αυτοκινήτων: Σκληρός ανταγωνισμός για τις μπαταρίες

Το πλέον κρίσιμο σημείο για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και γενικότερα για την ηλεκτροκίνηση, είναι σήμερα η πηγή ενέργειας, οι μπαταρίες. Από αυτές εξαρτάται η δυνατότητα κίνησης, φορτίων και η κάλυψη αποστάσεων.

Στον αγώνα δρόμου μεταξύ εταιρειών και κρατών για το ποια θα κατακτήσει κυρίαρχη θέση στην αγορά, έχουν εμπλακεί ευρωπαϊκές και κινεζικές επιχειρήσεις. Η πιθανή εξάρτηση από μπαταρίες κινεζικών εταιρειών ανησυχεί σφόδρα την ΕΕ με αποτέλεσμα να πάρει μέτρα ενίσχυσης της έρευνας και παραγωγής τους από ευρωπαϊκές εταιρείες.

Σύμφωνα με τον οικονομικό Τύπο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε μια κολοσσιαία βοήθεια ύψους 3,2 δισ. ευρώ σε κοινοπραξία επιχειρήσεων από διάφορα κράτη – μέλη, με σκοπό να επιταχυνθούν οι επενδύσεις στον τομέα των ηλεκτρικών μπαταριών, σε απάντηση της κινεζικής επέλασης.

Με βάση την απόφαση της Κομισιόν, επτά κράτη – μέλη της ΕΕ θα καταβάλουν κρατικές ενισχύσεις σε μια κοινοπραξία 17 επιχειρήσεων που συμμετέχουν στο «πρότζεκτ». Συγκεκριμένα, η Γερμανία θα δώσει 1,25 δισ. ευρώ, η Γαλλία 960 εκατ., η Ιταλία 570 εκατ., η Πολωνία 240 εκατ., το Βέλγιο 80 εκατ., η Σουηδία 50 εκατ. και η Φινλανδία 30 εκατ.

Στην κοινοπραξία συμμετέχουν εταιρείες – μεγαθήρια, όπως η αυτοκινητοβιομηχανία BMW, οι χημικές βιομηχανίες BASF και «Solvay» κ.ά. Για να παρακάμψει μάλιστα τη νομοθεσία περί «ανταγωνισμού», που απαγορεύει την άμεσα κρατική επιδότηση επιχειρήσεων, η Κομισιόν επικαλέσθηκε «σημαντικούς τεχνολογικούς και οικονομικούς κινδύνους» εξαιτίας του ανταγωνισμού με την Κίνα, ενώ συνοδεύει την απόφαση και με διακηρύξεις για την ανάγκη μεγαλύτερης προστασίας του περιβάλλοντος εξαιτίας της κλιματικής αλλαγής.

 

Πηγή: Ριζοσπάστης