tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Μάθηση στην ψηφιακή εποχή: 450.000 μαθητές και εκπαιδευτικοί χρησιμοποιούν το εργαλείο SELFIE της ΕΕ

Σήμερα, 25/10/2019,  σηματοδοτεί ένα χρόνο από την έναρξη του SELFIE (Αντανακλαστικό στην αποτελεσματική μάθηση με την προώθηση της καινοτομίας μέσω της εκπαιδευτικής τεχνολογίας), το δωρεάν ηλεκτρονικό εργαλείο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που βοηθά τα σχολεία να αξιολογήσουν και να βελτιώσουν τους τρόπους με τους οποίους χρησιμοποιούν την τεχνολογία για τη διδασκαλία και τη μάθηση. Πάνω από 450.000 μαθητές, καθηγητές και ηγέτες σχολείων σε 45 χώρες έχουν χρησιμοποιήσει το εργαλείο μέχρι τώρα και αυτό το ποσοστό αναμένεται να υπερβεί τις 500.000 μέχρι τα τέλη του 2019.

Σχολιάζοντας την πρώτη επέτειο, ο αρμόδιος για το Κοινό Κέντρο Ερευνών κ. Tibor Navracsics, Επίτροπος αρμόδιος για την εκπαίδευση, τον πολιτισμό, τη νεολαία και τον αθλητισμό, δήλωσε: “Χαίρομαι που το εργαλείο SELFIE χρησιμοποιείται σε τόσες πολλές σχολές, βοηθώντας τους δασκάλους και τους μαθητές να συζητήσουν τον καλύτερο τρόπο χρήσης των νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία και τη μάθηση και την ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων τους. Τα ίδια τα σχολεία είναι οργανώσεις μάθησης και με το SELFIE μπορούν να καταγράψουν το πού βρίσκονται στο ψηφιακό τους ταξίδι και να καθορίσουν τη μελλοντική τους πορεία.

Το SELFIE βελτιώνεται διαρκώς μέσω δοκιμών χρήστη και συλλογής σχολίων από τα σχολεία. Τα νέα χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν έναν οδηγό βίντεο για τα σχολεία σχετικά με τη ρύθμιση και προσαρμογή του εργαλείου και τη δυνατότητα σύγκρισης των αποτελεσμάτων με προηγούμενες ασκήσεις SELFIE στο ίδιο σχολείο. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επίσης απευθύνεται και ευαισθητοποιεί τα σχολεία για την αύξηση της αφομοίωσής τους, για παράδειγμα μέσω του eTwinning , της πλατφόρμας των μεγαλύτερων εκπαιδευτικών στον κόσμο, και της εβδομάδας του κώδικα της ΕΕ . Το 2020 θα αναπτυχθούν περαιτέρω υλικά υποστήριξης και κατάρτισης, συμπεριλαμβανομένου ενός μαζικού ανοιχτού ηλεκτρονικού μαθήματος για τα σχολεία σχετικά με το SELFIE και του τρόπου με τον οποίο τα αποτελέσματά του θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από τους εκπαιδευτικούς για τη βελτίωση της διδασκαλίας και της μάθησης με την υποστήριξη των ψηφιακών τεχνολογιών. Μια έκδοση του προγράμματος SELFIE για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση που βασίζεται στην εργασία πρόκειται επίσης να ξεκινήσει τον Ιανουάριο του 2020.

Μαρτυρίες από άτομα που χρησιμοποιούν το SELFIE

«Χρησιμοποιούμε ψηφιακές τεχνολογίες εδώ και πολλά χρόνια, αλλά δεν είχαμε μια σωστή αξιολόγηση του τρόπου με τον οποίο κάνουμε, των αδυναμιών μας και του τι σκέφτονται οι μαθητές για τη χρήση της τεχνολογίας στο σχολείο μας. Μέσα από τη SELFIE, γνωρίζουμε ότι μπορούμε να βελτιώσουμε τα πράγματα όπως η προστασία των δεδομένων, η ασφαλέστερη χρήση του διαδικτύου και τα κοινωνικά δίκτυα. Πρέπει επίσης να ενισχύσουμε την εμπιστοσύνη των εκπαιδευτικών με περισσότερη κατάρτιση και υποστήριξη στη χρήση της τεχνολογίας. “ Διευθυντής σχολείου, Ισπανία.

“Η SELFIE κατέστησε ευκολότερη τη συναίνεση, διότι μας ώθησε να έχουμε αναλυτικές συζητήσεις για την ψηφιακή μάθηση. Η προσέγγισή μας στην ψηφιακή μάθηση είναι ότι γίνεται σχεδόν αόρατη πτυχή του σχολείου, ότι η τεχνολογία υπάρχει όταν τα παιδιά τη χρειάζονται περισσότερο και πότε πρόκειται να βελτιώσει τα μαθησιακά αποτελέσματα κάθε επιμέρους παιδιού. “ Διευθυντής Σχολής, Ιρλανδία.

“Οι σπουδαστές είναι πιο ευτυχισμένοι καθώς η ποιότητα των μαθημάτων των υπολογιστών βελτιώθηκε ως αποτέλεσμα των παρεμβάσεων που έλαβαν χώρα μετά την παραλαβή της έκθεσης SELFIE” Δάσκαλος, Ελλάδα.

“Έχουμε σαφέστερους στόχους τώρα και εργαζόμαστε για την αντιμετώπιση των διαφορετικών απόψεων που είδαμε μέσω της σχολικής έκθεσης SELFIE”. Δάσκαλος, Ιταλία.

Ιστορικό

Το πρόγραμμα SELFIE χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Erasmus + και περιλαμβάνει ολόκληρη τη σχολική κοινότητα – καθηγητές, διευθυντές σχολείων και μαθητές – σε μια σειρά ερωτήσεων και δηλώσεων σχετικά με τη χρήση τεχνολογίας σε έξι τομείς, συμπεριλαμβανομένων των ψηφιακών δεξιοτήτων των φοιτητών, της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών, της υποδομής και της ηγεσίας. Η συμμετοχή είναι προαιρετική. Κάθε σχολείο μπορεί να ρυθμίσει τις ερωτήσεις ανάλογα με τις ανάγκες του, επιλέγοντας από τις προαιρετικές δηλώσεις και προσθέτοντας τις δικές του ερωτήσεις. Μόλις οι μαθητές, οι δάσκαλοι και οι ηγέτες των σχολείων απαντήσουν, το σχολείο λαμβάνει μια προσαρμοσμένη αναφορά με στοιχεία και πληροφορίες. Αυτά τα ευρήματα μπορούν να βοηθήσουν ένα σχολείο να δει τι λειτουργεί καλά και λιγότερο καλά και να εντοπίσει τομείς στους οποίους απαιτείται δράση (για παράδειγμα, αν οι εκπαιδευτικοί είναι ικανοποιημένοι με την εκπαίδευση που λαμβάνουν, ποιο μέρος των φοιτητών υποδομής θα ήθελε να βελτιώσει, ένα όραμα για το πώς θέλει να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία και εάν ναι, εάν αυτό έχει κοινοποιηθεί στο προσωπικό και τους μαθητές).

Όλες οι απαντήσεις στην SELFIE είναι ανώνυμες και δεν συλλέγονται προσωπικά δεδομένα. Τα δεδομένα δεν θα χρησιμοποιηθούν για την ταξινόμηση σχολείων ή εκπαιδευτικών συστημάτων.

Η SELFIE αναπτύχθηκε από την Επιτροπή με μια ομάδα εμπειρογνωμόνων σε θέματα εκπαίδευσης από όλη την Ευρώπη και είναι διαθέσιμη σε 31 γλώσσες (24 επίσημες γλώσσες της ΕΕ, Αλβανικά, Γεωργιανά, Μακεδονικά, Σερβικά, Μαυροβούνια, Ρωσικά και Τουρκικά). Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε σχολεία πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.

Η SELFIE είναι μια από τις 11 πρωτοβουλίες του Σχεδίου Δράσης για την Ψηφιακή Εκπαίδευση που εγκρίθηκε από την Επιτροπή τον Ιανουάριο του 2018 και διαρκεί μέχρι τα τέλη του 2020. Το Σχέδιο Δράσης στοχεύει στην ενίσχυση των ψηφιακών δεξιοτήτων στην Ευρώπη και στη στήριξη της καινοτόμου χρήσης ψηφιακών τεχνολογιών για τη διδασκαλία και μάθησης. Πρόκειται για μία από τις πολλές πρωτοβουλίες της Επιτροπής που θέτουν τα θεμέλια ενός ευρωπαϊκού χώρου εκπαίδευσης .

IP/19/6144

Press contacts:

General public inquiries: Europe Direct by phone 00 800 67 89 10 11 or by email

 

 

Πηγή: europa.eu

Β