tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Με 4 τρόπους οι καταγγελίες στο ΣΔΟΕ – Πώς θα αξιολογούνται

Πώς θα αξιολογούνται τα καταγγελλόμενα η ειδική επιτροπή που θα συνεδριάζει κάθε εβδομάδα

Ιδιαίτερη βαρύτητα στις καταγγελίες των πολιτών για φοροδιαφυγή, απάτες και ξέπλυμα χρήματος δίνουν το ΣΔΟΕ και η ΑΑΔΕ, καθώς μέσω των καταγγελιών προκύπτουν μεγάλες υποθέσεις.

Με απόφαση το υπουργείου Οικονομικών συστάθηκε επιτροπή υποδοχής καταγγελιών στο ΣΔΟΕ, ενώ αντίστοιχες επιτροπές έχουν συσταθεί και στα Ελεγκτικά Κέντρα της ΑΑΔΕ.

Οι ουσιαστικότερες καταγγελίες προκύπτουν από πρώην συνεταίρους, πρώην συζύγους, πρώην λογιστές και έπονται οι καταγγελίες από πελάτες των επιχειρήσεων ή των ελευθέρων επαγγελματιών.

Σε ότι αφορά στο ΣΔΟΕ, συστήνεται στη Γενική Διεύθυνση του Σώματος, τριμελής Επιτροπή, για τη μελέτη και αξιολόγηση πληροφοριών που σχετίζονται με την άσκηση του έργου και της αποστολής της Γενικής Διεύθυνσης του Σ.Δ.Ο.Ε. Έργο της Επιτροπής είναι:

  • Η εξέταση του περιεχομένου κάθε πληροφορίας που εισάγεται σ΄ αυτήν, Πληροφορίες που αναφέρονται σε αρμοδιότητες άλλων Υπηρεσιών θα διαβιβάζονται σ΄ αυτές, χωρίς περαιτέρω αξιολόγηση.
  • Η αξιολόγηση των πληροφοριών που αναφέρονται σε διάπραξη παραβάσεων, η διερεύνηση των οποίων εμπίπτει στις αρμοδιότητες του Σ.Δ.Ο.Ε.

Η αξιολόγηση των καταγγελιών συνίσταται στο χαρακτηρισμό της πληροφορίας από πλευράς ενδιαφέροντος και αμεσότητας δράσης που απαιτεί και συγκεκριμένα:

  1. Χωρίς ενδιαφέρον (βαθμός ενδιαφέροντος 0).  Τίθεται με απόφαση της Επιτροπής στο αρχείο, από το οποίο μπορεί να ανασυρθεί εφόσον προκύψουν νεότερα στοιχεία.
  2. Απλή μικρού ενδιαφέροντος (βαθμός ενδιαφέροντος 1). Τίθεται σε προσωρινό αρχείο μέχρι να διερευνηθούν οι σημαντικότερες πληροφορίες.
  3. Ενδιαφέρουσα σημαντική (βαθμός ενδιαφέροντος 2). Εντάσσεται για περαιτέρω διερεύνηση στον προγραμματισμό δράσης της αρμόδιας Επιχειρησιακής Διεύθυνσης.
  4. Πολύ ενδιαφέρουσα εξόχως σημαντική (βαθμός ενδιαφέροντος 3). Διαβιβάζεται για άμεση διερεύνηση με έκδοση εντολής ελέγχου.
  5. Ειδικού χειρισμού (βαθμός ενδιαφέροντος 4). Διαβιβάζεται άμεσα για την κατά προτεραιότητα διερεύνηση με έκδοση εντολής ελέγχου, με παράλληλη ενημέρωση του Γενικού Διευθυντή και του Γενικού Γραμματέα Φορολογικής Πολιτικής και Δημόσιας Περιουσίας.

Συγχρόνως η ταχύτητα αντίδρασης των υπηρεσιών είναι ανάλογη του χαρακτηρισμού των καταγγελιών και συγκεκριμένα:

  • Κοινή: Ένταξη στον προγραμματισμό δράσης της αρμόδιας Επιχειρησιακής Διεύθυνσης (κατόπιν γνωμοδότησης της Επιτροπής).
  • Επείγουσα: Άμεση ενέργεια (έκδοση εντολής ελέγχου), με τη λήψη πληροφοριακού δελτίου.
  • Εξαιρετικώς επείγουσα: Η πληροφορία, με τη λήψη και κατόπιν έγκρισης του Προέδρου της Επιτροπής, διαβιβάζεται άμεσα για ενέργεια. Τα λοιπά μέλη της Επιτροπής ενημερώνονται στην αμέσως επόμενη συνεδρίαση της.

Τρόπος υποβολής καταγγελίας

Οι καταγγελίες στο ΣΔΟΕ μπορούν να γίνουν προφορικά ή γραπτά, επώνυμα ή ανώνυμα με τέσσερις τρόπους:

  1. Υποβολή με αυτοπρόσωπη παρουσία στα γραφεία του Σ.Δ.Ο.Ε. (Αλκίφρονος 92 & Πειραιώς 207, γρ. 401- 4ος όροφος)
  2. Αποστολή μέσω ταχυδρομείου (Ταχ. Δ/νση: Αλκίφρονος 92 & Πειραιώς 207, Τ.Κ. 118 53 ΑΘΗΝΑ)
  3. Αποστολή μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ([email protected])
  4. Τηλεφωνικά στον αριθμό 1517

Όλες οι καταγγελίες επώνυμες  και  ανώνυμες αξιολογούνται (με τα ίδια κριτήρια) από Αρμόδια Επιτροπή, προκειμένου, να κριθεί η σπουδαιότητα τους και ο βαθμός προτεραιότητας για τη διερεύνηση τους.

Στα Ελεγκτικά Κέντρα

Επίσης, τέθηκαν σε λειτουργία τα γραφεία υποδοχής των καταγγελιών στα Ελεγκτικά Κέντρα, τα οποία αξιολογούν τις καταγγελίες, ενώ υπάρχει και η ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα στην οποία θα συγκεντρώνονται και θα αξιολογούνται οι καταγγελίες.
Η αξιολόγηση των καταγγελιών γίνεται, ανάλογα με τη βαρύτητα που έχουν, με την ακόλουθη κλίμακα:

  • Άνευ ενδιαφέροντος:    0
  • Απλό – Μικρού ενδιαφέροντος:  1
  • Ενδιαφέρον – Σημαντικό:    2
  • Άμεση/ Ταχεία επέμβαση:    3
  • Τα γραφεία συλλογής καταγγελιών

Σε ότι αφορά στα νέα γραφεία συλλογής καταγγελιών το πλάνο της ΑΑΔΕ προβλέπει ότι, έχουν έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες:

  • Συγκέντρωση των καταγγελιών, παραπόνων, υποδείξεων, προτάσεων, αιτημάτων, στοιχείων και πληροφοριών, που σχετίζονται με τις αρμοδιότητες της ΑΑΔΕ και εν γένει με την αποστολή αυτής, των οποίων η λήψη πραγματοποιείται μέσω απλού ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, με φυσική παρουσία ή διαβίβαση από άλλες υπηρεσίες.
  • Διερεύνηση των εισερχόμενων καταγγελιών/πληροφοριών και η αναζήτηση τυχόν πρόσθετων στοιχείων στο διαδίκτυο (internet) και στις βάσεις δεδομένων της ΑΑΔΕ.
  • Καταχώρηση των εισερχόμενων καταγγελιών/πληροφοριών στο Ο.Π.Σ. Αξιοποίησης Καταγγελιών/Πληροφοριών της ΑΑΔΕ.
  • Διαβίβαση καταγγελιών/πληροφοριών, που δε σχετίζονται με τις αρμοδιότητες της ΑΑΔΕ στους αρμόδιους Φορείς.
  • Διαβίβαση των αξιολογημένων, ως σύνθετων καταγγελιών/πληροφοριών, από τη Διαρκή Επιτροπή Αξιολόγησης Καταγγελιών/Πληροφοριών στις αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες (Δ.Ο.Υ., ΚΕ.ΜΕ.ΕΠ., ΚΕ.ΦΟ.Μ.ΕΠ., ΕΛ.ΚΕ., Υ.Ε.Δ.Δ.Ε.) της ΑΑΔΕ, καθώς και σε άλλες υπηρεσίες εντός ή/και εκτός ΑΑΔΕ, σύμφωνα με το περιεχόμενό τους.
  • Διαχείριση των επαναπροσδιοριζόμενων καταγγελιών ως απλών, από τη Διαρκή Επιτροπή Αξιολόγησης Καταγγελιών/Πληροφοριών.
  • Διαφύλαξη σε φυσικό ή ψηφιακό αρχείο των σύνθετων καταγγελιών/πληροφοριών, οι οποίες δεν ταυτοποιήθηκαν έως ότου ταυτοποιηθούν, κατόπιν μελλοντικών συσχετισμών με άλλη καταγγελία/πληροφορία.
  • Καταγραφή, ανάλυση και αξιολόγηση των αποτελεσμάτων των ελέγχων και των ερευνών που διενεργήθηκαν από τις Υ.Ε.Δ.Δ.Ε.

 

 

Πηγή: sofokleousin.gr

 

 

B