tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Nέος Κεντρικός Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων

Σε περίπου πέντε μήνες θα είναι έτοιμη η οριστική μελέτη για την ανάπτυξη, τη χρηματοδότηση και την εκμετάλλευση του νέου Κεντρικού Σταθμού Αθηνών Υπεραστικών..

Σε περίπου πέντε μήνες θα είναι έτοιμη η οριστική μελέτη για την ανάπτυξη, τη χρηματοδότηση και την εκμετάλλευση του νέου Κεντρικού Σταθμού Αθηνών Υπεραστικών Λεωφορείων (ΚΣΑΥΛΕ), μέσω ιδιωτικών κεφαλαίων και αυτοχρηματοδότησης στην περιοχή του Ελαιώνα, στον οποίο αναμένεται εδώ και 10 χρόνια να γίνει η μεταφορά των ΚΤΕΛ από τους σταθμούς Κηφισού και Λιοσίων.

Τη μελέτη θα εκπονήσει, για λογαριασμό του συνεταιρισμού ΚΣΑΥΛΕ, ομάδα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, με επικεφαλής τον πρύτανη Γιάννη Γκόλια, ο οποίος γνωρίζει το θέμα από την εποχή της θητείας του ως γενικού γραμματέα στο πρώην υπουργείο Μεταφορών.

Σύμφωνα με την αναγνωριστική μελέτη του έργου, σχεδιάζεται να δημιουργηθεί ο νέος κεντρικός σταθμός των λεωφορείων σε έκταση περίπου 69 στρεμμάτων στον Ελαιώνα, μεγάλο μέρος της οποίας ανήκει στην Αττικό Μετρό, ενώ απαιτείται η απαλλοτρίωση των υπολοίπων περίπου 20 στρεμμάτων.
Εξυπηρέτηση 35.000 επιβατών ημερησίως

Οι αρχικές εκτιμήσεις μιλούν για προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 50 εκατ. ευρώ, αλλά και για περίπου 35.000 επιβάτες σε ημερήσια βάση. Σύμφωνα με τα αρχικά σενάρια, ο παραχωρησιούχος θα καλύψει το κόστος της επένδυσης και θα «τρέξει» την εκμετάλλευση του σταθμού για 40 χρόνια.

Ο επενδυτής θα χρηματοδοτήσει με ιδιωτικά κεφάλαια και δάνεια μέρος της ανάπτυξης του νέου σταθμού, ενώ θα υπάρχει και το στοιχείο της αυτοχρηματοδότησης, καθώς υπολογίζεται ότι 1 ευρώ από κάθε εισιτήριο θα επενδύεται στο έργο ανταποδοτικά.

Ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει την εκμετάλλευση εμπορικών χώρων, έκτασης 20 στρεμμάτων, των οποίων οι χρήσεις γης θα είναι προκαθορισμένες. Η ολοκλήρωση του έργου θα προβλέπεται να γίνει 16 μήνες μετά την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης.

Καθώς η Ελλάδα είχε προβλέψει την κατασκευή του σταθμού «Ελαιώνας» στο μετρό και είχε αντλήσει κάποια κοινοτικά κονδύλια γι' αυτόν τον σκοπό, ο χρόνος για το έργο δεν είναι απεριόριστος, διότι κάποια στιγμή ο νέος σταθμός θα πρέπει να λειτουργήσει, προκειμένου να δικαιολογηθούν οι δαπάνες.
Σύμφωνα με το μνημόνιο συναντίληψης που είχαν υπογράψει το 2012 η Αττικό Μετρό, ο Δήμος Αιγάλεω και ο ΚΣΑΥΛΕ, στο πλαίσιο του έργου θα κατασκευαστούν κατ' ανάγκην και τα οικοδομικά έργα πολιτικού μηχανικού που θα απαιτηθούν σε τμήμα της έκτασης για μελλοντική (υπόγεια) επέκταση του αμαξοστασίου του μετρό στην περιοχή αυτή, για την υλοποίηση της προβλεφθείσας εξόδου του μετρό νότια της Ιεράς οδού, καθώς και για την κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης για μετεπιβίβαση στο μετρό.

Επίσης θα απαιτηθεί η κατασκευή όλων των απαραίτητων αστικών δικτύων υποδομής και γι' αυτόν τον λόγο προβλέπεται να ενταχθούν στο έργο μελέτες και κατασκευές για διάνοιξη οδών και οδοποιία και, ως εκ τούτου, να υπάρξει η συνδρομή του υπουργείου Υποδομών.
Το τοπόσημο και τα διεθνή λεωφορεία

Σύμφωνα με την ίδια συμφωνία, το ΚΣΥΛ θα παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στο επιβατικό κοινό, θα σχεδιαστεί αρχιτεκτονικά με υψηλό επίπεδο αισθητικής, αποτελώντας τοπόσημο για την περιοχή, και θα είναι φιλικό στο περιβάλλον.

Η Αττικό Μετρό θα αναλάβει να προχωρήσει στις εναπομένουσες απαλλοτριώσεις (περίπου 20,5 στρεμμάτων), να διαμορφώσει τις τεχνικές προδιαγραφές των μελετών για την ωρίμαση του έργου και για την ανάθεση της κατασκευής και λειτουργίας του έργου μέσω σύμβασης παραχώρησης.Τεχνικός συντονιστής θα είναι η Αττικό Μετρό, ενώ ο συνεταιρισμός ΚΣΑΥΛΕ θα αναλάβει τη χρηματοδότηση και την ανάθεση όλων των μελετών του ΚΣΥΛ (προμελέτη, μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων και σύμβαση χρηματοοικονομικού συμβούλου).
Σημειωτέον ότι τον δρόμο για το ΚΣΥΛ θα πάρουν και τα διεθνή λεωφορεία που σταθμεύουν στο Μεταξουργείο, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες επικείμενη νομοθετική ρύθμιση θα παραχωρήσει στους διεθνείς λεωφορειούχους οριστική παράταση δύο ετών για να αποχωρήσουν από το κέντρο της Αθήνας.

in.gr