tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Περιορισμός της κίνησης των φορτηγών τις πρωινές ώρες αιχμής

Εκτός δακτυλίου και κεντρικών οδών από τις 07.00 έως 10.30 μένουν τα φορτηγά άνω του 1,5 τόνου λόγω της αύξησης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Εκτός δακτυλίου και κεντρικών οδών από τις 07.00 έως 10.30 μένουν τα φορτηγά άνω του 1,5 τόνου λόγω της αύξησης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

 

Αυτό προβλέπει κοινή υπουργική απόφαση που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Αυτό σημαίνει ότι αλλάζουν οι ώρες τροφοδοσίας των σούπερ μάρκετ και των υπεραγορών του λιανικού εμπορίου στο κέντρο της Αθήνας, αλλά και σε κύριους οδικούς άξονες της πρωτεύουσας.

 

 

 

Ειδικότερα, η απαγόρευση ισχύει τόσο για τον εσωτερικό δακτύλιο της πρωτεύουσας και την Λεωφόρο Μεσογείων όσο και για τις περιμετρικές οδούς του εσωτερικού δακτυλίου:

 

− Πανόρμου,

 

− Πατησίων, Αριστοτέλους, Γ΄ Σεπτεμβρίου, Αχαρνών, Λιοσίων, Κυψέλης, Λένορμαν, Γαλατσίου (περιοχή Αθηνών),

 

− Φιλολάου (περιοχή Παγκρατίου),

 

− Φορμίωνος (από Ριζάρη μέχρι Καραολή και Δημητρίου) (περιοχές Παγκράτι − Βύρωνα),

 

− Υμηττού (από Βρυαξίδος μέχρι Χίου) (περιοχή Παγκρατίου),

 

− Γ. Παπανδρέου (από Παπάγου μέχρι τη συμβολή της με Κοκκινοπούλου (περιοχή Ζωγράφου),

 

− Ούλοφ Πάλμε (περιοχή Ιλισίων),

 

− Στην Ιερά Οδό (από Κηφισού έως Θηβών) (περιοχή Αιγάλεω),

 

− Στην Θηβών (από λόφο Αξιωματικών έως Ιερά Οδό) (περιοχή Αιγάλεω),

 

− Λεωφόρο Βουλιαγμένης,

 

− Αγ. Δημητρίου − Στριγγάρι (ευρύτερη περιοχή Πλατείας Καλογήρων),

 

− Ελ. Βενιζέλου (Θησέως) − Δημοσθένους − Σιβιτανίδου − Δαβάκη (περιοχή Καλλιθέας),

 

− Ελ. Βενιζέλου − Αρτάκης − Μάχης − Αναλάτου − Ομήρου 25ης Μαρτίου και 2ας Μαΐου (πλατεία Ν. Σμύρνης)  (περιοχή Νέας Σμύρνης),

 

− Αχιλλέως − Αμφιθέας − Αγ. Βαρβάρας (περιοχή Παλαιού Φαλήρου),

 

− Λαγουμιτζή − Δημητρακοπούλου − Βεΐκου − Πειραιώς  (περιοχή Αθηνών),

 

Από την απαγόρευση εξαιρείεται η τροφοδοσία καταστημάτων νωπών αλιευμάτων της Βαρβακείου Αγοράς.

 

Σύμφωνα με το ΦΕΚ, για την λήψη της απόφασης  ελήφθη υπόψη «το γεγονός ότι από τη μελέτη των μετρητικών στοιχείων της ατμοσφαιρικής ρύπανσης της Αθήνας,  έχει αποδειχθεί ότι τις ώρες κυκλοφοριακής αιχμής παρουσιάζεται αιχμή στις τιμές της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και ιδιαίτερα όσον αφορά ρύπους, στο σχηματισμό των οποίων, σημαντικά συμμετέχει η κυκλοφορία των οχημάτων».

 

Επίσης, γίνεται αναφορά στο «γεγονός ότι η μείωση της αιχμής της κυκλοφορίας θα έχει θετικό αποτέλεσμα στη μείωση της αιχμής της ρύπανσης, σύμφωνα με τη σχετική ετήσια έκθεση του Τμήματος Ποιότητας Ατμόσφαιρας» του υπ. Περιβάλλοντος.