tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Προς επανεκκίνηση οι αυτοκινητόδρομοι

Με τους παραχωρησιούχους επήλθε συμφωνία. Αν γίνει το ίδιο με τράπεζες και Κομισιόν, τα έργα ξαναξεκινάνε τον Απρίλιο.

Με τους παραχωρησιούχους επήλθε συμφωνία. Αν γίνει το ίδιο με τράπεζες και Κομισιόν, τα έργα ξαναξεκινάνε τον Απρίλιο.
Το πρώτο βήμα για την επανέναρξη των έργων στους 4 μεγάλους αυτοκινητόδρομους έγινε, με τη συμφωνία του ελληνικού δημοσίου με τους παραχωρησιούχους. Μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου όμως θα πρέπει να έχει επέλθει συμφωνία με 43 τράπεζες- εσωτερικου και εξωτερικού- αλλά και με την Κομισιόν. Πάντως το υπουργείο Ανάπτυξης είναι αισιόδοξο για θετική έκβαση των διαπραγματεύσεων και για μία εξέλιξη που μπορεί να βοηθήσει σημαντικά την ελληνική οικονομία. Ήδη η συμφωνία που επετεύχθη, θεωρήθηκε από τον κ. Χατζηδάκη ως μήνυμα της επανεκκίνησης της ελληνικής οικονομίας:
«Θα προσπαθήσουμε όμως  με ρεαλισμό και σοβαρότητα να ολοκληρώσουμε αυτή την προσπάθεια. Γι΄αυτό άλλωστε επιδιώξαμε την καταρχήν συμφωνία που σήμερα ανακοινώνουμε, να είναι μια συμφωνία πραγματιστική έτσι ώστε να έχει σοβαρές πιθανότητες αποδοχής από την πλευρά των τραπεζών.
Με τη συμφωνία αυτή,  όταν ολοκληρωθεί, έχουμε πολλαπλά και σημαντικά οφέλη για την ελληνική οικονομία:
-Ενισχύεται η ανάπτυξη στη χώρα. Το ποσό που θα διατεθεί για την ολοκλήρωση της συμφωνίας, αντιστοιχεί  με το 2% του Ακαθάριστου Εθνικού Προϊόντος.
-Δημιουργούνται  25 χιλιάδες θέσεις εργασίας μόνο για την κατασκευή των τεσσάρων αυτοκινητοδρόμων.  Δεν αναφέρομαι στις θετικές συνέπειες που θα υπάρξουν σε όλη την ελληνική περιφέρεια και σε   άλλες επιχειρήσεις.
-Αναβαθμίζεται το οδικό δίκτυο της χώρας και η οδική ασφάλεια και
-Τονώνεται το σύνολο του κατασκευαστικού κλάδου, ένας κλάδος που κατ’ εξοχήν πλήττεται από την
κρίση.
Το βασικό μήνυμα που εκπέμπεται από αυτή τη συμφωνία, είναι το μήνυμα της επανεκκίνησης της ελληνικής οικονομίας».

Το μόνο που αλλάζει σε σχέση με τις αρχικές συμβάσεις είναι το γεγονός ότι πρώτα θα ξεκινήσει η ολοκλήρωση του 80% του προβλεπόμενου έργου και μετά από 2-3 χρόνια, θα συνεχιστούν οι εργασίες για το υπόλοιπο 20%. Τα σημεία του οδικού δικτύου που η κατασκευή τους μετατίθεται για αργότερα, είναι το κομμάτι της Ολυμπίας Οδού από την Πάτρα έως τον Πύργο και την Τσακώνα και το κομμάτι της Κεντρικής Οδού Ε65, από τα Τρίκαλα έως την Εγνατία.