tuv-iso-logo

Στα «χαρακώματα» ιδιοκτήτες ταξί και βυτιοφόρων

Οι προσθήκες της τελευταίας στιγμής στο πολυνομοσχέδιο, που αλλάζουν τον χάρτη των μεταφορών, προκαλούν τις έντονες αντιδράσεις ιδιοκτητών ταξί, φορτηγών και βυτιοφόρων.

Οι προσθήκες της τελευταίας στιγμής στο πολυνομοσχέδιο, που αλλάζουν τον χάρτη των μεταφορών, προκαλούν τις έντονες αντιδράσεις ιδιοκτητών ταξί, φορτηγών και βυτιοφόρων.
Ήδη οι ιδιοκτήτες ταξί βρίσκονται σε απεργιακές κινητοποιήσεις καθώς από τη Δευτέρα τα ξημερώματα, έχουν «τραβήξει χειρόφρενο» ως πρώτη αντίδραση στις ρυθμίσεις του πολυνομοσχεδίου που δίνουν τη δυνατότητα να εκτελούν μεταφορικό έργο και όσοι ασχολούνται με τον τουριστικό κλάδο. Πιο συγκεκριμένα με το Μνημόνιο Νο 3, δίδεται το δικαίωμα σε τουριστικά γραφεία και εταιρίες ενοικίασης αυτοκινήτων, να εκμισθώνουν οχήματα μετά οδηγού, ενώ παρέχεται η δυνατότητα σε ξενοδοχειακά καταλύματα να χρησιμοποιούν επιβατηγά οχήματα για να μπορούν να μεταφέρουν χωρίς κόμιστρο τους πελάτες τους από τα ξενοδοχεία προς λιμάνια, αεροδρόμια, σιδηροδρομικούς σταθμούς και αντίστροφα. Μέχρι σήμερα αυτή η υπηρεσία επιτρεπόταν αν το ξενοδοχειακό κατάλυμα είχε στην κατοχή του όχημα άνω των 10 θέσεων, δηλαδή έστω και μικρό πούλμαν.

Οι αυτοκινητιστές καταγγέλουν την κυβέρνηση για την αιφνιδιαστική-όπως λένε- απόφαση, με την οποία τους αφαιρείται σημαντικό μεταφορικό έργο, ειδικά σε τουριστικές περιοχές της χώρας. Στο στόχαστρο τους είναι τα υπουργεία Ανάπτυξης, που ανακοίνωσε στον κλαδο τους τις αλλαγές, Τουρισμού αλλά και παράγοντες της τουριστικής αγοράς. Η πρώτη τους αντίδραση ήταν επαναλαμβανόμενες 24ωρες απεργίες, τουλάχιστον έως τα ξημερώματα της Πέμπτης και συμμετοχή στα συλλαλητήρια κατά της ψήφισης του πολυνομοσχεδίου. Ήδη πραγματοποίησαν χθες δυναμική πορεία προς τη Βουλή, με τον πρόεδρο του κλάδου τους να δηλώνει ότι οι αντιδράσεις δεν πρόκειται να σταματήσουν εδώ. Πάντως σύμφωνα με το υπουργείο Ανάπτυξης, οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις ισχύουν ήδη και σε άλλες χώρες της Ευρωπαικής Ένωσης αλλά και σε γειτονικές μας χώρες που μας ανταγωνίζονται τουριστικά, όπως Τουρκία και Σερβία.

Το επίμαχο πολυνομοσχέδιο φέρνει όμως αλλαγές και για τους ιδιοκτήτες βαρέων οχημάτων. Καταργούνται περιορισμοί σχετικά με τη μίσθωση φορτηγών στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές και σύμφωνα με το υπουργείο αυτή η εξάλειψη θα τονώσει την ανταγωνιστικότητα, θα μπορεί να μειωθεί το κόστος της παρεχόμενης υπηρεσίας ενώ θα δημιουργηθούν και νέες θέσεις εργασίας. Επίσης, όπως προβλέπεται στο νέο μνημόνιο, απελευθερώνεται πλήρως η αγορά των πετρελαιοειδών προιόντων με βυτιοφόρορα. Έτσι πλέον θα επιτρέπεται στα ανεξάρτητα πρατήρια να χρησιμοποιούν για τη διακίνηση των προιόντων, ιδιόκτητα ή μισθωμένα βυτιοφόρα ανεξαρτήτως χωρητικότητας, καθώς και η μίσθωση βυτιοφόρων δημόσιας χρήσης, χωρίς την ανάγκη περιορισμού των ιδιοκτητών τους. Επίσης θα επιτρέπεται σε κάθε βυτιοφόρο να εκτελεί μεταφορές για λογαριασμό των πρατηριούχων και να μπαίνει σε διυλιστήρια για να μεταφέρει καύσιμα με το δικό του εμπορικό σήμα. Τέλος, υπάρχουν αλλαγές και μέτρα σε όλα τα στάδια διακίνησης τέτοιων εμπορευμάτων για την πάταξη της λαθρεμπορίας καυσίμων.