ΣτΚ: Ηλεκτρονικό εμπόριο. Απάτη e-shop που εισέπραττε και δεν παρέδιδε!

Στη δημοσιοποίηση περιστατικού εξαπάτησης καταναλωτών προέβη ο Συνήγορος του Καταναλωτή. Εκτός από το ηλεκτρονικό, έκλεισε και το φυσικό κατάστημα η επιχείρηση. Πώς δικαιολογούσε τη μη παράδοση των παραγγελιών.

Απροσδιόριστος αριθμός καταναλωτών -σίγουρα πάντως υψηλός- την «πάτησε» από το e-shop «MOBILEPOINT.GR», το οποίο πλέον, σύμφωνα με τον Συνήγορο του Καταναλωτή (ΣτΚ), έχει εξαφανισθεί. Επισημαίνεται ότι η δημοσιοποίηση της υπόθεσης από τον ΣτΚ έγινε μετά από την επιστολή σύστασης προς την επιχείρηση, η οποία δεν ανταποκρίθηκε ποτέ.

Όπως αναφέρει ο ΣτΚ, «στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων μας, έχουμε δεχθεί και βρίσκονται υπό επεξεργασία έως σήμερα εκατόν σαράντα τρεις (143) αναφορές καταναλωτών σε βάρος ατομικής επιχείρησης με δηλωθείσα έδρα τη Γλυφάδα Αττικής, με αντικείμενο δραστηριότητας (σε ό,τι αφορά τις καταγγελίες που διερευνά η Αρχή μας) την εισαγωγή και εμπορία αγαθών μέσω του διαδικτύου. Η άνω επιχείρηση διαθέτει και κατάστημα στη Γλυφάδα.

Κοινό πρόβλημα, που αντιμετωπίζουν όλοι οι καταγγέλλοντες καταναλωτές, όπως προκύπτει από τις υποβληθείσες αναφορές, είναι η μη προσήκουσα εκτέλεση παραγγελιών που πραγματοποίησαν μέσω της ως άνω ιστοσελίδας για την απόκτηση αγαθών τεχνολογίας, τις οποίες η αναφερόμενη επιχείρηση διέθετε προς πώληση σε ιδιαίτερα προνομιακές τιμές σε σχέση με τον ανταγωνισμό, προσελκύοντας, κατ’ αυτόν τον τρόπο, μεγάλο αριθμό ενδιαφερόμενων πελατών, όπως συμβαίνει με τα αποκαλούμενα “προϊόντα-κράχτες”.

Ο καταναλωτής λοιπόν κατά τα ανωτέρω παραγγέλνει το προϊόν υψηλής τεχνολογίας από το ηλεκτρονικό κατάστημα της επιχείρησης. Η επιχείρηση αποδέχεται και επιβεβαιώνει την παραγγελία, εισπράττει το πλήρες τίμημα πώλησης, πλην, όμως, με την άπρακτη πάροδο της προθεσμίας παράδοσης, καθίσταται σαφές ότι αδυνατεί να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της και, κυρίως, να παραδώσει στον καταναλωτή το προϊόν της επιλογής του.

Η επιχείρηση αιτιολογούσε την καθυστέρηση παράδοσης επικαλούμενη αντίστοιχα μεγάλες καθυστερήσεις στην παράδοση των προϊόντων από τους προμηθευτές της εξαιτίας του lockdown, ανέφερε δε την ύπαρξη «αρκετών ύποπτων κρουσμάτων στο προσωπικό της επιχείρησης» ως γεγονός που δικαιολογεί την υπολειτουργία της.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο η επιχείρηση, αν και ρητώς καθησύχαζε τους ενδιαφερόμενους καταναλωτές σχετικά με την επιστροφή των χρημάτων τους, η οποία κατά δήλωσή της θα ολοκληρωνόταν εντός τεσσάρων εργάσιμων ημερών, στην πράξη δεν προέβαινε στην επιστροφή του οφειλόμενου ποσού.

Όπως αναφέρει ο ΣτΚ, οι καταναλωτές φαίνεται να έχουν απολέσει τα χρήματά τους, τα οποία, συνεπώς, παρανόμως παρακράτησε και παρακρατεί η αναφερόμενη επιχείρηση.

Πηγή: euro2day.gr

Β