tuv-iso-logo

Τι έχουν και δεν μειώνονται οι φόροι στα καύσιμα;

Επί μήνες, για να μη πούμε χρόνια, από τότε που με τα μνημόνια εκτινάχθηκαν οι Ειδικοί Φόροι κατανάλωσης (ΕΦΚ) στα καύσιμα, δεν υπάρχει πολίτης που να μην έχει καταλάβει το πλέον απλό: ότι δεν μπορεί στη χώρα με ένα από τα χαμηλότερα εισοδήματα των νοικοκυριών στην ΕΕ οι καταναλωτές να πληρώνουν από τις ακριβότερες τιμές καυσίμων! Σχεδόν όλες οι κυβερνήσεις όμως αρνούνται να ακούσουν αυτή την σκληρή αλήθεια και να εκλογικεύσουν τους φόρους στις δυνατότητες που έχουν να πληρώσουν οι καταναλωτές και οι παραγωγικές επιχειρήσεις. Πεισματικά αρνιούνται να συζητήσουν το θέμα και υπεκφεύγουν με τα επιδόματα που φυσικά δεν μπορούν να λύσουν το θέμα της ακρίβειας.

Το θέμα όμως δεν είναι κάποιων καταναλωτών οδηγών ΙΧ και τουριστών που θέλουν να κάνουν βόλτα με το αμάξι, όπως αφήνουν να εννοηθεί κάποιοι αναλυτές λέγοντας να μειώσουν τα χιλιόμετρα, όπως έλεγαν τον χειμώνα να μη καίνε πολύ τη θέρμανση τα σπίτια, αλλά θέμα λειτουργίας ολόκληρης της οικονομίας. Ο εργαζόμενος δεν είναι δυνατόν να μειώσει τα χιλιόμετρα από τη δουλειά του, ο επαγγελματίας από τις διανομές και την «γύρα» στην αγορά, ο αγρότης από την παραγωγή και τη μεταφορά, ο φορτηγατζής από τις μακρινές μεταφορές, οι επιχειρήσεις μεταποίησης από την ποιότητα της παραγωγής και πάει λέγοντας σε όλο σχεδόν το φάσμα της οικονομίας.

Η εμμονή στη διατήρηση υψηλής φορολογίας στα καύσιμα επειδή φέρνει «ζεστό χρήμα», οδηγεί σε πολλαπλάσιες απώλειες παραγωγής εμπορευμάτων (ΑΕΠ) και συλλογής φόρων από τις απώλειες της οικονομίας λόγω υψηλών φόρων στα καύσιμα! Αυτή τη φορά όμως δεν είναι πετρέλαιο θέρμανσης όπου έπεσαν κατακόρυφα τα φορολογικά έσοδα από την αύξηση του ΕΦΚ και οι απώλειες κατανοήθηκαν κατά βάση σε αυτό το στενό επίπεδο. Οι φόροι σήμερα επιδρούν ανασταλτικά σε όλη την οικονομική δραστηριότητα.

Τα μηνύματα από την Ευρώπη είναι ότι τα κράτη άρχισαν να μειώνουν τη φορολογία στα καύσιμα με πρώτη τη Γερμανία ακολουθούμενη από Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία! Η απάντηση της ελληνική κυβέρνησης είναι πάντα «σταθερή»: «Δεν θα υπάρξει οριζόντια μείωση του φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα»! Τι έχουν και δεν μπορούν να μειωθούν; Ιερή αγελάδα στην Ινδία είναι;

Εμείς επιμένουμε και πιστεύουμε ότι κάποια στιγμή θα εισακουστούμε και ο κλάδος μαζί με τη μάχη για εξυγίανση, πάταξη παραβατικότητας και ανάπτυξη θα κερδίσει και αυτή τη μάχη για τη μείωση της φορολογίας.

Πηγή: Περιοδικό των Βενζινοπωλών «ΤΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΕΒΝΑ» Τ. 6/2022

Β