Τι κάνουμε μπροστά στους κινδύνους ηλεκτρονικής απάτης με κάρτες, κινητά, e-banking

Η Εθνική Τράπεζα, με προσωπικά μηνύματα ενημέρωσε τους συνεργάτες και πελάτες της ότι μπροστά στην αύξηση της απάτης μέσω ηλεκτρονικών μηνυμάτων η ασφάλεια είναι ιδιαίτερα σημαντική σε κάθε συναλλαγή και επικοινωνία με την τράπεζα. Το μήνυμα αυτό ισχύει και για κάθε πελάτη τραπεζών.

Χρειάζεται να είμαστε πολύ προσεκτικοί.

Όπως αναφέρει στα ενημερωτικά μηνύματα, λόγω των συνθηκών και της αυξημένης χρήσης των ψηφιακών υπηρεσιών, είναι φυσικό να αυξάνονται και οι κίνδυνοι ψηφιακών απειλών. Γι’ αυτό, θέλουμε να σας ενημερώσουμε σχετικά, ώστε να είστε σε θέση να αναγνωρίσετε πιθανές μορφές ηλεκτρονικής απάτης (phishing)

Δίνετε πάντα ιδιαίτερη προσοχή σε e-mail:

Email Image

Ακόμα, όσον αφορά στο κινητό σας τηλέφωνο, να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί σε περιπτώσεις που:

-Σας καλούν από άγνωστο αριθμό, ειδικά από το εξωτερικό, σχετικά με βλάβη του υπολογιστή σας που όμως δεν έχετε δηλώσει.

-Το κινητό σας σταματήσει να λειτουργεί για ασυνήθιστους λόγους. Τότε καλέστε αμέσως τον πάροχό σας.

-Σας ζητούν τα στοιχεία λογαριασμών ή και τον καταχωρημένο αριθμό του κινητού σας τηλεφώνου, μέσω μηνυμάτων ή κλήσεων.

Η Τράπεζα δε θα σας ζητήσει ποτέ το User ID ή το Password, τους κωδικούς μιας χρήσης (OTP) ή το PIN της κάρτας σας, παρά μόνο στο ασφαλές περιβάλλον του NBG Internet και Mobile Banking.

-Η έγκυρη και έγκαιρη ενημέρωση είναι η ασπίδα προστασίας σας απέναντι στις συνήθεις πρακτικές απάτης ηλεκτρονικού εγκλήματος (phishing). Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με αυτές και τους ενδεδειγμένους τρόπους προστασίας σας, επισκεφτείτε την ειδικά σχεδιασμένη σελίδα μας.

Τα παραπάνω φυσικά ισχύουν και αποτελούν «καμπανάκι» για όλους τους συναλλασσόμενους με τράπεζες. Πρόσφατα, με το κόλπο τη υποκλοπής ή της εξαπάτησης και υφαρπαγής τον κωδικών την κάρτας τηλεφώνου και του e-banking του τραπεζικού λογαριασμού «άδειασαν» δεκάδες χιλιάδες ευρώ από λογαριασμούς πελατών που έπεσαν θύματα απατεώνων.

 

Β