Τι προβλέπει το νέο σχέδιο νόμου του υπουργείου Μεταφορών για τα υδροπλάνα

Τη δυνατότητα ίδρυσης υδατοδρομίου και σε ιδιωτικό φορέα πέραν των λιμένων και λιμνών της χώρας, δίνει το νέο σχέδιο νόμου για τα υδατοδρόμια, το οποίο κατατέθηκε στη Βουλή. Με το νέο νομοσχέδιο «Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών και άλλες διατάξεις», το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανοίγει το δρόμο για την επαναδραστηριοποίηση των υδροπλάνων στην Ελλάδα.

Οι αλλαγές στο νέο νομοσχέδιο στοχεύουν στην απλούστευση και στην επιτάχυνση των απαιτούμενων για την αδειοδότηση των υδατοδρομίων διαδικασιών. Tα βασικά σημεία που εισάγει το προτεινόμενο σχέδιο νόμου σε σχέση με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο (ν.4568/2018) αφορούν:

α) στη δυνατότητα χορήγησης και ενιαίας «άδειας ίδρυσης και λειτουργίας» υδατοδρομίου, διατηρώντας τη δυνατότητα αδειοδότησης σε δύο στάδια του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου, ήτοι τη χορήγηση «αδείας ίδρυσης» και τη χορήγηση «αδείας λειτουργίας»

β) στη δυνατότητα χορήγησης «άδειας ίδρυσης» υδατοδρομίου, όχι μόνο σε δημόσιο φορέα, αλλά και σε ιδιωτικό φορέα,

γ) στην έκδοση «άδειας ίδρυσης» υδατοδρομίου χωρίς την απαίτηση επιθεώρησης, ώστε ο ενδιαφερόμενος, με την απόκτηση της άδειας να προβεί στις προβλεπόμενες από το νόμο ενέργειες για την κατασκευή του συνόλου των απαιτούμενων υποδομών και εγκαταστάσεων του υδατοδρομίου

δ) στη δυνατότητα χορήγησης άδειας υδατοδρομίου και σε τουριστικούς λιμένες (μαρίνες, καταφύγια και αγκυροβόλια), περιοχές ολοκληρωμένης τουριστικής ανάπτυξης (Π.Ο.Τ.Α.) και σύνθετα τουριστικά καταλύματα

ε) στη δυνατότητα εκπαίδευσης του προσωπικού λειτουργίας του υδατοδρομίου, όχι μόνο από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, αλλά κι από άλλους πιστοποιημένους φορείς του εσωτερικού ή εξωτερικού

στ) στη συγκρότηση ολιγομελούς επιτροπής Υδατοδρομίων για επιθεωρήσεις υδατοδρομίων.

Σημειώνεται πως με το νομοσχέδιο καθορίζεται και τέλος αναχωρούντων επιβατών υπέρ του Δημοσίου, το οποίο δεν υπερβαίνει το ποσό των δέκα ευρώ ανά επιβάτη, ενώ καταργείται η θέσπιση τέλους ανά σκέλος πτήσης, το οποίο σε κάθε περίπτωση επιφέρει πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση στον επιβάτη. Επίσης, ορίζεται η σχετική εξουσιοδοτική διάταξη περί καθορισμού του τέλους και κάθε σχετικής λεπτομέρειας.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Β