tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Βενζινοπώλες: Πότε θα καταργηθεί ο ΗΦΑΙΣΤΟΣ;

  • Για μια ακόμη χρονιά οδεύουμε στη νέα περίοδο διανομής πετρελαίου θέρμανσης χωρίς η Πολιτεία να εκσυγχρονίσει τους θεσμούς της στον τομέα αυτό.

Οι βενζινοπώλες είναι ανάστατοι γιατί για μια ακόμη χρονιά θα υποστούν την γραφειοκρατική διαδικασία καταχώρησης όλων των συναλλαγών τους για την πώληση πετρελαίου θέρμανσης και μάλιστα με μεγάλες λεπτομέρειες όπως πχ ο αριθμός του μετρητή ΔΕΗ ο κάτοχος του αριθμού, ο χρήστης του αριθμού, το ΑΦΜ κλπ. Αν όμως σε κάποιο στοιχείο κάνουν λάθος και προσπαθήσουν να το διορθώσουν, ελλοχεύει ο κίνδυνος επιβολής προστίμου για… εκπρόθεσμη καταχώρηση! Τότε επιβάλλεται πρόστιμο 100 ευρώ ανά περίπτωση! Τεράστιος είναι ο αριθμός αυτών των προστίμων που ξαφνικά βλέπου οι βενζινοπώλες να έρχονται με την ειδοποίηση πληρωμής προστίμου από τα τελωνεία.

Το σύστημα σήμερα όπως λένε κύκλοι της Ομοσπονδίας Βενζινοπώλων Ελλάδος δεν έχει πλέον καμία χρησιμότητα, όλα τα στοιχεία του υπάρχουν στο σύστημα εισροών εκροών, και στο TAXISNET, οι φόροι πληρώνονται κανονικά, οι καταναλωτές λαμβάνουν τις σχετικές αποδείξεις κλπ.

Το θέμα το έθεσε η Ομοσπονδία και στον Υφυπουργό Οικονομικών κο Απόστολο Βεσυρόπουλο, και στον Διοικητή της ΑΑΔΕ κ. Γ. Πιτισιλή και αναμένουν να γίνει ο σχετικός διάλογος και η κατάργηση του συστήματος πριν τις 15 Οκτωβρίου που είναι η έναρξη της διανομής πετρελαίου θέρμανσης.

Όπως αναφέρουν οι βενζινοπώλες, σήμερα, όλα τα στοιχεία καταχώρησης του συστήματος καλύπτονται τόσο από το σύστημα εισροών – εκροών, όσον αφορά τα πρατήρια, όσο και από την αναβαθμισμένη παρακολούθηση των φορολογικών δεδομένων, όσον αφορά τους καταναλωτές.

Το σύστημα αυτό ολοκλήρωσε τον λόγο ύπαρξής του με την εγκατάσταση των συστημάτων εισροών – εκροών. Σήμερα διατηρείται μόνο ως σύστημα επιβολής προστίμων για τυπικές γραφειοκρατικές παραβάσεις, οι οποίες ουδεμία επίπτωση έχουν στην κανονική απόδοση της φορολογίας εκ μέρους των πρατηρίων.

Παρότι επανειλημμένως έχει τεκμηριωθεί η ανάγκη κατάργησης του συστήματος, λόγω αχρήστευσης της αρχικής χρησιμότητας, αυτό εξακολουθεί να επιβάλει στους βενζινοπώλες, πέραν των προστίμων, και σημαντική γραφειοκρατική απασχόληση που μειώνει την παραγωγικότητα της επαγγελματικής δραστηριότητας.

 

Β