tuv-iso-logo

Γολγοθάς για τους επαγγελματίες των Σχολών Οδήγησης στην επαρχία

Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, στο πλαίσιο της στήριξης που παρέχει σε κομβικούς κλάδους της οικονομίας, ζήτησε τις απόψεις επαγγελματιών από Σχολές Οδήγησης διαφόρων περιοχών της χώρας, προκειμένου να καταγραφούν οι προβληματισμοί τους και οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουν, ώστε να αναζητηθεί και η επίλυση αυτών των προβλημάτων.

O Αντιπρόεδρος του Ε.Ε.Α. και Πρόεδρος του Σωματείου Επαγγελματιών Εκπαιδευτών Οδηγών Αυτοκινήτων Δυτικής Αττικής κ. Νίκος Γρέντζελος, επισημαίνει:

Στην προσπάθεια μας ως Επιμελητήριο να δούμε τι συμβαίνει μακριά από την Αθήνα, απευθυνθήκαμε σε επαγγελματίες των Σχολών Οδήγησης που δραστηριοποιούνται στην περιφέρεια. Όπως προκύπτει από τις τοποθετήσεις τους, οι διευθύνσεις Μεταφορών στην επαρχία σε πολλές περιπτώσεις υπολειτουργούν, με αποτέλεσμα την ταλαιπωρία χιλιάδων πολιτών που θέλουν να βγάλουν δίπλωμα αλλά και των συναδέλφων επαγγελματιών, που μετά την πολύμηνη αποχή από την εργασία τους λόγω της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων, δεν είναι ακόμα εφικτή η κανονική λειτουργία των επιχειρήσεων τους. Όπως μας είπαν, παρατηρούνται καθυστερήσεις στην έκδοση ΔΕΕ, όπως και στην έκδοση διπλωμάτων, ενώ συχνά αντιμετωπίζουν και το φαινόμενο των κλειστών υπηρεσιών.

Ευτυχώς για εμάς που δραστηριοποιούμαστε στην Αττική, η κατάσταση είναι καλύτερη. Ο Περιφερειάρχης Αττικής κ. Γιώργος Πατούλης καθώς και οι συνεργάτες του, παρά τους περιορισμούς, έκαναν μεγάλη προσπάθεια για την εξυπηρέτηση των πολιτών και των επαγγελματιών. Ενδεικτικά αναφέρω τη διεύρυνση του ωραρίου για τις θεωρητικές εξετάσεις και τις Κυριακές, ενώ για τις ίδιες εξετάσεις αυξήθηκε το ποσοστό των συμμετεχόντων. Να διευκρινίσω βέβαια ότι σημαντικό ρόλο στη θετική εξέλιξη έπαιξε και η συνεχής προσπάθεια του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών και του Προέδρου του Γιάννη Χατζηθεοδοσίου.

Θεωρώ ότι και οι υπόλοιποι Περιφερειάρχες πρέπει να ακολουθήσουν το παράδειγμα του Περιφερειάρχη Αττικής και να αναλάβουν πρωτοβουλίες με στόχο και την εξυπηρέτηση των πολιτών αλλά και την έμπρακτη στήριξη των επιχειρήσεων ενός κλάδου που υπέστη βαρύτατο πλήγμα κατά τη διάρκεια της πανδημίας.   

Ακολουθούν οι τοποθετήσεις εκπροσώπων εκπαιδευτών οδήγησης από διάφορα σημεία της χώρας:

 

Προβληματισμοί του Συνδέσμου εκπαιδευτών οδήγησης Ανατολικής Μακεδονίας Θράκης, από τον Πρόεδρο του Συνδέσμου Αντώνιο Μαστοράκη

Έντονος είναι ο προβληματισμός που υπάρχει στους εκπαιδευτές οδήγησης Ανατολικής  Μακεδονίας Θράκης ,καθώς κ στους υποψηφίους οδηγούς όλων των κατηγοριών για τις καθυστερήσεις που υπάρχουν στις θεωρητικές εξετάσεις, εξαιτίας των περιορισμών λόγο των υγειονομικών πρωτοκόλλων. Ο σύνδεσμος μας είχε προειδοποιήσει την περιφέρεια κ τον περιφερειάρχη προσωπικά για την κατάσταση που θα δημιουργηθεί κατά το άνοιγμα της δραστηριότητας μας κ μάλιστα πρότεινε κ λύσεις ώστε να περιοριστούν τα προβλήματα. Με μεγάλη μας έκπληξη είδαμε την περιφέρεια παρόλες τις συνεχείς οχλήσεις μας να μην μας ακούει καθόλου, να μην παίρνονται μέτρα, με αποτέλεσμα η κατάσταση να έχει έρθει σε οριακό σημείο. Ενδεικτικά σας αναφέρουμε ότι οι γεννημένοι το 2003 κ 2005 που  δικαιούνται  τις αντίστοιχες άδειες οδήγησης ,φέτος δεν θα μπορέσουν να συμμετέχουν στις αντίστοιχες εξετάσεις  ,δηλαδή μια χρονολογική γενιά  χωρίς δίπλωμα ,κ οι δεκαεξάχρονοι χωρίς δίπλωμα 50cc.  Στις 29-3-21  σε τηλεδιάσκεψη όλων των μελών του συνδέσμου μας παρουσία του περιφερειάρχη ΑΜΘ, τέθηκαν όλοι οι προβληματισμοί μας καθώς κ οι προτάσεις μας, οι οποίες δόθηκαν κ γραπτώς στις 4-4-21.Αν κ πήραμε την υπόσχεση να γίνει συνάντηση όλων των εμπλεκόμενων φορέων (προεδρείο συνδέσμου μας, περιφερειάρχης ,αντιπεριφερειαρχες ,διευθυντές υπηρεσιών)για λύση των προβλημάτων, εντούτοις δυστυχώς δεν έγινε ΤΙΠΟΤΑ ,με αποτέλεσμα την όξυνση των προβλημάτων για μας κ τους πολίτες. Μάλιστα στην Καβάλα οι συνάδελφοι εκπαιδευτές στις 11-6-21 πραγματοποίησαν κινητοποίηση για την κάκιστη λειτουργία της διεύθυνσης μεταφορών Καβάλας με αποκορύφωμα την αδικαιολόγητη κ απροειδοποίητη μη λειτουργία της εν λόγο υπηρεσίας στις 14-6-21.Στην συγκεκριμένη υπηρεσία οι διεκπεραιώσεις  γίνονται πλέον με δυσκολία κ η ταλαιπωρία συναδέλφων κ πολιτών μεγάλη. Να επαναλάβω εδώ ότι είχαμε προειδοποιήσει για όλα αυτά τα θέματα πολλές φορές χωρίς όμως απάντηση από πλευρά της περιφέρειας κ βέβαια χωρίς λύση των προβλημάτων. Ο σύνδεσμος μας θέλει, προσπαθεί ,προτείνει ,η περιφέρεια όμως μας αγνοεί ,το οποίο κ μας προβληματίζει κ μας απογοητεύει ,ιδίως όταν  βλέπουμε άλλους περιφερειάρχες να ακούν τους συναδέλφους κ να πασχίζουν μαζί τους. Τα προβλήματα πάρα πολλά, οι υπηρεσίες πλέον γερασμένες κ αδύναμες. Καλό θα ήταν το υπουργείο να δει τα θέματα μας από την βάση τους .Το πρόβλημα δεν είναι που θα κάθεται ο εκπαιδευτής στην εξέταση, αλλά όλη η διαδικασία από την αρχή έως το τέλος .Η τεχνολογία μπορεί να δώσει λύσεις, θέλει όμως βούληση κ σύγχρονη στελέχωση των συγκεκριμένων υπηρεσιών. Η ψηφιακή κατάθεση διεκπεραιώσεων καθώς κ των ΔΕΕ είναι ένα πολύ καλό πρώτο βήμα που πρέπει να γίνει άμεσα. Έτσι θα  αποσυμφορηθούν  άμεσα οι υπηρεσίες. Το νέο σχέδιο νόμου να προβλέψει άμεσα την δημιουργία σώματος εξεταστών ώστε να απεγκλωβιστούμε άμεσα από όλες τις παθογένειες του δημοσίου.

 

Κώστας Λιούφης-Σωματείο Εκπαιδευτών Δυτικής Μακεδονίας

Όπως γνωρίζετε, ο πολύπαθος κλάδος μας, άρχισε τις δραστηριότητες του στις αρχές Μαΐου μετά από έξι μήνες σχεδόν(στην Κοζάνη ειδικά η αναστολή εργασιών ξεκίνησε 18 μέρες νωρίτερα),έχοντας επίσης δύο μήνες εκτός, στην αρχή της πανδημίας. Δηλαδή ένα σύνολο 8 μηνών χωρίς να έχουμε κανένα έσοδο. Στο διάστημα αυτό προστίθεται και η περίοδος Οκτωβρίου 2018 με Ιούλιο 2019 στην διάρκεια της οποίας δεν είχαμε πρακτικές εξετάσεις για την απόκτηση διπλώματος λόγω της αποχής υπαλλήλων/εξεταστών, της καθυστέρησης δημοσίευσης αλλά και της αδυναμίας εφαρμογής του νόμου 4599/19 αλλά και της καθυστέρησης δημιουργίας ασφαλιστικού προϊόντος για την ασφάλιση των υποψηφίων.

Έτσι σε μια διάρκεια 32 μηνών, μείναμε για 17 μήνες κυριολεκτικά χωρίς δουλειά. Με έξοδα να τρέχουν.

Μάλιστα για να συμπληρωθεί το κακό, δεν μπορούσαμε να μπούμε σε κανένα πρόγραμμα βοήθειας/ρευστότητας ως πληγέντες από την πανδημία όντες κλειστοί με κρατική εντολή γιατί τα συγκρινόμενα οικονομικά μεγέθη με το προηγούμενο έτος(2019) δεν μας ευνοούσαν λόγω της ταλαιπωρίας με το νόμο 4599/19 αλλά και της αποχής των εξεταστών, με αποτέλεσμα να φαινόμαστε λόγω της έναρξης εργασιών από τον Μάϊο του 2020 μέχρι τον Οκτώβριο της ίδιας χρονιάς, ίσως ο μοναδικός κλάδος που δεν επλήγη.

Αδίκως και χωρίς να έχουμε καμία ευθύνη. Αλλά ας επανέλθουμε στο παρόν.

Στην Δυτική Μακεδονία, όπως και σε όλες τις Περιφέρειες, ξεκίνησαν οι εξετάσεις, θεωρητικές και πρακτικές.

Θα τονίσω ότι υπάρχουν ζητήματα απορρόφησης αλλά δεν είναι τα χειρότερα, τουλάχιστον όπως φαίνεται σε άλλες περιοχές. Υπάρχουν υποψήφιοι που εξαιρούνται από τις λίστες των θεωρητικών και αυτό είναι κακό, στην σχολή μου για παράδειγμα εξαιρέθηκαν οκτώ άτομα αυτή την εβδομάδα.

Στις εξετάσεις σημάτων θα μπορούσε να βελτιωθεί περισσότερο η κατάσταση εάν υπήρχαν περισσότερα τμήματα, κάτι που είναι εφικτό.

Ήδη έχω πληροφορηθεί ότι στην Περιφέρεια Αττικής υπάρχει εισήγηση από τον Περιφερειάρχη για τμήματα ακόμα και της Κυριακές. Πιέζουμε προς την ίδια κατεύθυνση.

Σε κάθε περίπτωση πιστεύουμε ότι θα εξομαλυνθεί το ζήτημα με την πάροδο του χρόνου αλλά και με την βελτίωση των επιδημιολογικών δεδομένων.

Άποψη μας πάντως είναι ότι οι υπάλληλοι/εξεταστές είναι αρκετοί ώστε να μπορούν να έχουν περισσότερες επιτροπές αλλά και να εξετάζουν περισσότερους υποψήφιους και στα θεωρητικά αλλά και στα πρακτικά.

Ένα άλλο ζήτημα που έχει παρατηρηθεί στην Δυτική Μακεδονία είναι η φυγή πολλών(των περισσότερων) επαγγελματιών προς ανανέωση άδειας ΠΕΙ μέσω σεμιναρίου σε όμορες Περιφέρειες.

Να τονιστεί εδώ ότι στην Περιφέρεια μας υπάρχουν έλεγχοι συχνότατοι με αποτέλεσμα κατά την διάρκεια του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες (εκπαιδευτές και επαγγελματίες) να είναι τυπικοί με την παραμονή/προσέλευση τους στα εκπαιδευτήρια, όπως προβλέπεται άλλωστε. Όμως γίνονται δεκτές και βεβαιώσεις παρακολούθησης από άλλες Περιφέρειες που είναι μεν νόμιμο αλλά δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό.

Το γιατί το 80% των επαγγελματιών φέρνει βεβαιώσεις από αλλού είναι ευνόητο και δημιουργεί απώλεια εσόδων.

Επίσης υπάρχουν διάφορες ανεξήγητες δυσκαμψίες άγραφων εσωτερικών κανονισμών λειτουργίας όπως φερ’ειπείν το να μην επιτρέπεται στον εκπαιδευτή να παραλαμβάνει διπλώματα τις Παρασκευές από την υπηρεσία αλλά να επιτρέπεται στον πολίτη ο οποίος όμως μας έχει εξουσιοδοτήσει για αυτόν τον σκοπό. Κάθε υπηρεσία επίσης ερμηνεύει με το δικό της τρόπο οτιδήποτε καινούριο.

Για παράδειγμα δεν γίνονται δεκτοί οι υποψήφιοι στα σήματα εάν δεν έχουν δηλωμένη στην ηλεκτρονική πλατφόρμα το σελφ τεστ ενώ σε άλλες περιοχές γίνονται δεκτοί με το ιδιόχειρο σημείωμα. Είναι όντως καιρός να μπούμε για τα καλά στην εποχή της ψηφιοποίησης.

Με ένα ηλεκτρονικό μητρώο ανά σχολή ή εκπαιδευτή ώστε να παρακάμψουμε κάθε δυσκαμψία. Θέλει γενναίες αποφάσεις αλλά και αποδοχή από τους υπαλλήλους του υπουργείου ώστε να μην ζητάνε και εκτυπωμένο και στο γραφείο τους από την σχολή ένα παράβολο, που το βλέπουν ήδη στην οθόνη τους. Ειδάλλως θα συμβάλλουμε στην γιγάντωση της ψηφιακής γραφειοκρατίας που ήδη υπάρχει.

Τέλος, πρέπει να γίνει κατανοητό ότι οι εκπαιδευτές οδηγών στην πλειονότητα τους είναι τίμιοι άνθρωποι που έχουν αποκρυσταλλωμένη άποψη για το οδικό γίγνεσθαι μιας χώρας που προσπαθεί να διώξει τα τριτοκοσμικά της στοιχεία.

Σε αυτήν την προσπάθεια θα είμαστε αρωγοί χωρίς ενοχικά σύνδρομα με μόνο εφόδιο την αυτοβελτίωση μας, την επαγγελματική μας επάρκεια αλλά και  την αγάπη μας για αυτό που κάνουμε. Το μόνο που ζητάμε είναι να συνεχίσουμε να το κάνουμε απερίσπαστοι και χωρίς στείρες παρεμβάσεις

Ήδη τα νέα είναι καλά. Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Οδικής Ασφάλειας (European Transport Safety Council) βράβευσε την Ελλάδα, για τη μεγαλύτερη μείωση του αριθμού των θανάτων από τροχαία δυστυχήματα κατά το διάστημα 2010 – 2020, μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Κατά την προηγούμενη δεκαετία, ο αριθμός των θανάτων από τροχαία μειώθηκε κατά 54% στην Ελλάδα και μάλιστα, η χώρα μας ήταν η μόνη στην ΕΕ που πέτυχε τον στόχο της μείωσης σε ποσοστό μεγαλύτερο του 50%. Σε επίπεδο ΕΕ, η αντίστοιχη μείωση κατά μέσο όρο ήταν 37%. Συγκεκριμένα, το 2010 η Ελλάδα θρήνησε 1.258 νεκρούς στην άσφαλτο, ενώ το 2020, 579 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους. Το 2010 η Ελλάδα μετρούσε 113 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων, έναντι 67 που ήταν τότε ο αντίστοιχος μέσος όρος στην ΕΕ.

Το 2020, παρά τη θεαματική βελτίωση σε επίπεδο ποσοστών, η Ελλάδα μέτρησε 54 θανάτους ανά εκατομμύριο έναντι 42 θανάτων ανά εκατομμύριο, που είναι ο μέσος όρος στην ΕΕ.

Το βραβείο για τη μεγαλύτερη μείωση των θυμάτων από τροχαία σε πανευρωπαϊκό επίπεδο στο διάστημα των τελευταίων δέκα ετών, απονεμήθηκε από το «European Transport Safety Council», παρέλαβε εκ μέρους του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης ο οποίος αν μη τι άλλο, θα πρέπει να γνωρίζει ότι σε αυτήν την επίδοση πρωταγωνιστικό ρόλο είχαν οι εκπαιδευτές οδηγών που με φιλότιμες προσπάθειες και αγόγγυστα, παρά τα αναρίθμητα προβλήματα του κλάδου, περήφανα έκαναν και κάνουν το επαγγελματικό τους καθήκον.

Γεωργαντάς Γιώργος, Πρόεδρος σωματείου εκπαιδευτών υποψηφίων οδηγών αυτοκινήτων κεντρικής Ελλάδος

Εδώ και δυόμιση περίπου μήνες από τότε που ανοίξαμε οι σχολές οδηγών αντιμετωπίζουμε πολλά προβλήματα στο νομό μας και ιδιαίτερα στην πρωτεύουσα του Νομού στη Λαμία στη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών του νομού. Και ενδεικτικά σας αναφέρω τα εξής: Έχουμε καταθέσει φακέλους για να βγουν τα δελτία εκπαίδευσης και εξέτασης των υποψηφίων από το μήνα Απρίλιο και ακόμα δεν έχουμε πάρει κάρτες ,θέλω να σας υπενθυμίσω ότι η νομοθεσία αναφέρει ρητά ότι οι κάρτες θα πρέπει να βγαίνουν εντός πέντε ημερών μετά την κατάθεση της αίτησης Οι υποψήφιοι οδηγοί που έχουν συσσωρευτεί για εξετάσεις τόσο θεωρητικές όσο και πρακτικές είναι πάρα πολλοί αλλά με το ρυθμό πού γίνονται οι εξετάσεις είναι πολύ δύσκολο να εξυπηρετηθούν οι πολίτες. Για όλα αυτά τα προβλήματα το σωματείο  μας έχει κάνει επισκέψεις στον αντιπεριφερειάρχη Φθιώτιδας κ. Καρακάντζα τέσσερις φορές για την έλλειψη προσωπικού που υπάρχει στη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών στη Λαμία .Έχουμε πάρει υποσχέσεις αλλά ακόμα στο Τμήμα αδειών οδήγησης δεν έχουμε δει κανέναν νέο υπάλληλο να έρθει να βοηθήσει την κατάσταση Επίσης εγώ ο ίδιος προσωπικά έχω στείλει δύο email στον ίδιο τον περιφερειάρχη κ. Σπανό να μεριμνήσει και να τελειώσει η ταλαιπωρία των πολιτών και των επαγγελματιών . Επίσης με την παρουσία του προέδρου του Επιμελητηρίου Φθιώτιδας κ .Κυρίτση επισκεφθήκαμε τον αντιπεριφερειάρχη Φθιώτιδας αλλά και πάλι δεν μπορέσαμε να καταφέρουμε κάτι. Επειδή λοιπόν δεν βλέπουμε να γίνεται κάτι Το μόνο το οποίο ελπίζουμε είναι να προχωρήσουμε άμεσα στην ψηφιοποίηση όλων των διαδικασιών που έχουν να κάνουν με την εύρυθμη λειτουργία των σχολών μας δηλαδή να βγαίνουν τα Δ.Ε.Ε. από τα γραφεία μας, Καθώς επίσης και όλες οι διαδικασίες που αφορούν τον προγραμματισμό για τις εξετάσεις των υποψηφίων οδηγών. Περισσότερες επιτροπές και για τις θεωρητικές αλλά και για τις εξετάσεις της πρακτικής, αυτό σημαίνει ότι είτε θα πρέπει να βγουν νέοι εξεταστές από τους υπαλλήλους της περιφέρειας ή να ενταχθούν νέοι εξωτερικοί συνεργάτες που να μπορούν μετά από σεμινάριο να αναλάβουν τη διαδικασία των εξετάσεων. Και κάτι τελευταίο που μου ανέφεραν σήμερα συνάδελφοι από το νομό Φωκίδος ότι ο Αντιπεριφερειάρχης της Φωκίδας με απόφαση του σταματά τις εξετάσεις το πρώτο εικοσαήμερο του Αυγούστου .Και ερωτώ? Είναι στη δικαιοδοσία του κάθε Αντιπεριφερειάρχη να σταματά χωρίς λόγο τις θεωρητικές και πρακτικές εξετάσεις των υποψηφίων οδηγών; Σας ευχαριστώ πολύ.

 

Οικονόμου Ιωάννης, Εκπαιδευτής Οδηγών – Αντιπρόεδρος Σωματείου Υποψήφιων Οδηγών Ιωαννίνων, Εκλέκτορας της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδήγησης (ΠΟΕΟ)

Με την παρούσα επιστολή θα ήθελα να σας ενημερώσω για τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος των εκπαιδευτών οδήγησης στην περιφερειακή ενότητα Ιωαννίνων

Όπως γνωρίζετε εξαιτίας των μέτρων που έχουν ληφθεί για την αντιμετώπιση του Covid-19 η πληρότητα των αιθουσών για τις θεωρητικές εξετάσεις ανέρχεται πλέον στο 75% .

Στο νομό Ιωαννίνων η χωρητικότητα της αίθουσας που πραγματοποιούνται οι θεωρητικές εξετάσεις ανέρχεται στα 12 άτομα ανά τμήμα εξέτασης ,πράγμα που σημαίνει πως με τους νέους κανονισμούς έχουμε πλέον 9 άτομα χωρητικότητα .Συνυπολογίζοντας και τα μεγαλύτερα χρονικά διαλλείματα για απολύμανση και εξαερισμό της αίθουσας έχουμε 4 τμήματα διαθέσιμα ανά ημέρα εξέτασης και όλα τα παραπάνω μόνο για 3 ημέρες την εβδομάδα λόγω κωλύματος της υπηρεσίας να πραγματοποιήσει εξετάσεις καθημερινώς.

Το πλήθος των εκπαιδευτών οδήγησης ανέρχεται στους 41 τον αριθμό οπότε κάνοντας μια απλή αναγωγή μας αντιστοιχούν 1 με 2 θέσεις μαθητών ανά εκπαιδευτή.

Όπως καταλαβαίνετε η κατάσταση έχει γίνει δραματική διότι δεν μπορούμε να εξυπηρετήσουμε τις τρέχουσες οικονομικές μας υποχρεώσεις, ο όγκος των μαθητών που βρίσκεται σε αναμονή αρχίζει να γίνετε επικίνδυνα μεγάλος και με πρόχειρες εκτιμήσεις με τις υπάρχουσες καθυστερήσεις κάποιος που ξεκινάει τώρα την διαδικασία απόκτησης διπλώματος ίσως ξεπεράσει και τους 4-5 μήνες για να έρθει η σειρά του.

Σας παρακαλώ να βοηθήσετε να ακουστούν οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε και να πιέσετε προς όλες τις κατευθύνσεις να απελευθερωθούν οι εξετάσεις θεωρητικών είτε με μεγαλύτερο ποσοστό δυναμικότητας ανά γκρουπ είτε με περισσότερες ημέρες εξετάσεων.

Άλλωστε παρόμοιο πρόβλημα φαντάζομαι πως έχουν όλοι οι συνάδελφοι σε όλες τις περιφερειακές ενότητες της επικράτειας.

Σας ευχαριστώ πάρα πολύ για το βήμα που μας δίνεται να ακουστούν τα προβλήματα μας.

Καφφές Γεώργιος, Πρόεδρος εκπαιδευτών Νομού Τρικάλων

 

Πέρα από τα οικονομικά προβλήματα που έχουν προκύψει μέσα στο covid 1 μισό χρόνο τώρα ο κλάδος ανά καιρούς είχε και εργασιακά προβλήματα από απεργίες εξεταστών νομοσχέδια αλλαγές στη διάταξη της εκπαίδευσης από το 2014 2015 2018 σήμερα ο κλάδος αντιμετωπίζει προβλήματα με της θεωρητικές εξετάσεις λόγω μειώσεις των μαθητών οπότε προχωράνε τα μαθήματα και το πέρας του διπλώματος με αργούς ρυθμούς λείπουν χρηματοδοτήσεις καινοτομίας που μπορούσαμε να είχαμε  για τις σχολές μας όπως ψηφιακή εικονική οδήγηση το οποίο το σύστημα είναι πανάκριβο ξεκινά από 5000 έως 10000 ευρώ.

Το να γίνονται ψηφιακά οι εγγραφές των μαθητών σε οποιαδήποτε κατηγορία επιθυμεί εδώ στα Τρίκαλα, σε γενικές γραμμές δε υπάρχει ιδιαίτερο πρόβλημα με τις πρακτικές εξετάσεις,  δε υπάρχουν προγράμματα χρηματοδότησης αλλαγής στόλου των επιχειρήσεων και οι τράπεζες δε είναι καθόλου φιλικές προς τους επιχειρηματίες. Ένα άλλο μεγάλο πρόβλημα των σχολών οδηγών είναι και το πάρκιν έξω από τη σχολές που έχουμε κάνει αιτήσεις στο δήμο επί πληρωμής και δεν μας δίνουν χώρους και τέλος πρέπει να αλλάξει η εκπαίδευση, ο κώδικας που είναι απαρχαιωμένος και να μπει στα δημοτικά η κυκλοφοριακή αγωγή.