Ν. Γρέντζελος: «Ανεπίτρεπτο να είναι σε ομηρία επαγγελματίες αυτοκινητιστές»

Άρθρο του Α’ Αντιπροέδρου του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών κ. Νίκου Γρέντζελου στο eea.gr:

Το τελευταίο διάστημα έχω γίνει δέκτης παραπόνων από πάρα πολλούς επαγγελματίες αυτοκινητιστές, σχετικά με το θέμα των ψηφιακών ταχογράφων και το νομικό κενό που παρατηρείται και που εξαιτίας του χιλιάδες επαγγελματίες είναι τελείως εκτεθειμένοι.

Όπως είναι γνωστό, κάθε αυτοκινητιστής που κινείται εντός της ΕΕ, είναι υποχρεωμένος να έχει ψηφιακό ταχογράφο για το όχημα που οδηγεί. Εξαιτίας της κωλυσιεργίας της προηγούμενης κυβέρνησης που δεν φρόντισε να ολοκληρωθεί έγκαιρα ο σχετικός διαγωνισμός, ο Έλληνας αυτοκινητιστής δεν μπορεί να αποκτήσει κάτι για το οποίο θα έπρεπε να απαιτείται μία απλή διαδικασία λίγων ημερών. Για την ώρα το πρόβλημα αντιμετωπίζεται με ένα έγγραφο που φέρουν οι οδηγοί, όμως πρέπει να διευκρινιστεί ότι αυτό έχει ισχύ μόνον εντός των ελληνικών συνόρων. Δηλαδή όσοι κινούνται στους ευρωπαϊκούς δρόμους είναι τελείως ακάλυπτοι, με ότι κι αν σημαίνει αυτό.

Καταλαβαίνω απόλυτα τον αγώνα δρόμου που δίνει η νέα κυβέρνηση –και φυσικά και η ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών- για να επιλύσει τα πολλά και σοβαρά θέματα που «κληρονόμησε», όμως είναι απαραίτητο να δοθεί απόλυτη προτεραιότητα στην επίλυση ενός προβλήματος που κρατά εγκλωβισμένους χιλιάδες οδηγούς. Μάλιστα, όπως πληροφορούμαι, αρκετοί επαγγελματίες του κλάδου επιχειρούν να προμηθευτούν τον ψηφιακό ταχογράφο μέσω άλλων κρατών, κάτι που σημαίνει ότι κάποιοι Έλληνες οδηγοί «βαφτίζονται» υπήκοοι άλλων χωρών, πράγμα ανεπίτρεπτο και ταυτόχρονα επικίνδυνο καθώς μπορεί να τους προκαλέσει σωρεία άλλων προβλημάτων.

Για όλους εμάς που ασχολούμαστε με τα θέματα της οδικής συμπεριφοράς και ασφάλειας, είναι επιτακτική η ανάγκη τέτοιου είδους προβλήματα να λύνονται χωρίς καμία καθυστέρηση. Στο κάτω κάτω δεν μιλάμε για κάποιους πολίτες που θέλουν να έχουν μία προνομιακή μεταχείριση, αλλά για σκληρά εργαζόμενους επαγγελματίες που προσπαθούν να επιβιώσουν «γράφοντας» ατελείωτα χιλιόμετρα σε όλη την Ευρώπη. Η Πολιτεία οφείλει να αφουγκραστεί αυτούς τους ανθρώπους και να ολοκληρώσει τον απαιτούμενο διαγωνισμό, έτσι ώστε να μην υπάρχει κανένα τυπικό εμπόδιο στην άσκηση του επαγγέλματος τους.