tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Ν. Γρέντζελος στην ΕΡΤ1: Να στηριχθούν οι επαγγελματίες εκπαιδευτές οδηγών

Τη στήριξη από την Πολιτεία του κλάδου των εκπαιδευτών οδηγών, που βρίσκεται σε αναστολή λειτουργίας με κρατική εντολή, ζήτησε ο ο Αντιπρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών και Πρόεδρος του Σωματείου Εκπαιδευτών Οδηγών Δυτικής Αττικής κ. Νίκος Γρέντζελος, σε συνέντευξή του στην πρωινή ενημερωτική εκπομπή της ΕΡΤ1 την Δευτέρα 1/2/2021.

Ο κ. Γρέντζελος τόνισε πως ο κλάδος είναι από τους τους πρώτους που κλείνουν στα lockdown και τους τελευταίους που ανοίγουν, με αποτέλεσμα το τελευταίο 12μηνο οι επαγγελματίες εκπαιδευτές να έχουν δουλέψει μόλις 5 μήνες, καθώς για τα μαθήματα απαιτείται φυσική παρουσία και δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν εξ αποστάσεως.

Μοναδική εξαίρεση είναι τα μαθήματα για επαγγελματικά οχήματα, τα οποία πραγματοποιούνται, αλλά αντιπροσωπεύουν μόλις το 5% της δραστηριότητας του κλάδου.

Σε αυτό το πλαίσιο και με την κατάσταση να είναι ασφυκτική για τους επαγγελματίες εκπαιδευτές, ο κ. Γρέντζελος υπογράμμισε την ανάγκη ουσιαστικής στήριξης από την Πολιτεία, εξηγώντας ότι το 80% των επαγγελματιών είναι αυτοαπασχολούμενοι, χωρίς ωστόσο να λαμβάνουν, όπως οι εργαζόμενοι, την αποζημίωση ειδικού σκοπού, την ώρα που “τρέχουν” τα πάγια έξοδά τους αλλά και οι ανάγκες επιβίωσης των ιδίων και των οικογενειών τους.

Εξέφρασε, παράλληλα, τον προβληματισμό του για το γεγονός ότι τα μαθήματα οδήγησης, με εκπαιδευτή και υποψήφιο στο όχημα, δεν γίνονται, ενώ την ίδια στιγμή επιτρέπονται 2 άτομα σε ένα ταξί, αλλά και πλήθος ατόμων στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Εξαιτίας της αναστολής λειτουργίας, στην αναμονή για εξετάσεις βρίσκονται 50.000 υποψήφιοι, όπως είπε.

Αναφορικά με τις αλλαγές που ανακοινώθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την εκπαίδευση και τη διαδικασία εξέτασης των υποψήφιων οδηγών, ο Αντιπρόεδρος του Ε.Ε.Α. δήλωσε υπέρ των αλλαγών στην κατεύθυνση της διαφάνειας, την οποία είχε στηρίξει με προτάσεις του, όπως η καταγραφή της εξέτασης με κάμερα, και ο κλάδος. Χαρακτήρισε ακόμη θετικό το γεγονός ότι οι υποψήφιοι οδηγοί μπορούν να ξεκινούν μαθήματα από τα 17 έτη.

Η διαφωνία του κλάδου στα όσα ανακοινώθηκαν αφορά, όπως εξήγησε, την πρόβλεψη ο εκπαιδευτής να βρίσκεται στο πίσω κάθισμα και ο εξεταστής στο μπροστινό. Σύμφωνα με τον κ. Γρέντζελο, αφενός οι εξεταστές δεν διαθέτουν την απαραίτητη εκπαίδευση, και αφετέρου, το αδιάβλητο εξασφαλίζεται, με την καταγραφή της εξέτασης με κάμερα.

Δείτε το βίντεο: