tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Ν. Κογιουμτσής στο businessdaily.gr για την κατάσταση στην αγορά: Στάση αναμονής από τους καταναλωτές

Μιλώντας στο businessdaily.gr,  ο αντιπρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, κ. Νίκος Κογιουμτσής, αναφέρει ότι το δίμηνο Οκτωβρίου-Νοεμβρίου χαρακτηρίζεται μέχρι στιγμής από την στάση αναμονής εκ μέρους των καταναλωτών, οι οποίοι δεν προχωρούν σε αγορές. «Η αγορά ένδυσης, υπόδησης, καλλυντικών κι ηλεκτρονικών βρίσκεται σε πτωτική πορεία σε σχέση με πέρυσι, καθώς δεν υπάρχει διαθέσιμο εισόδημα για μη αναγκαίες αγορές», επισημαίνει, υπογραμμίζοντας ότι και ο ζεστός καιρός έχει παίξει σημαντικό ρόλο στην στάση αναμονής που τηρούν οι καταναλωτές, ιδιαίτερα στον τομέα της ένδυσης.

Ο ίδιος σημειώνει επίσης ότι ρόλο στην αγοραστική τους συμπεριφορά διαδραματίζουν και τα e-shops από το εξωτερικό -και ιδίως από χώρες της Ασίας- τα οποία προωθούν αμφιβόλου ποιότητας είδη σε εξευτελιστικές τιμές, μέσω των κοινωνικών δικτύων, παραπλανώντας τους ανυποψίαστους καταναλωτές. «Ζούμε σε μία παγκοσμιοποιημένη εμπορική αγορά, όπου απαιτείται προσοχή και έρευνα αγοράς προκειμένου να μην εξαπατηθεί κανείς», επισημαίνει χαρακτηριστικά ο κ. Κογιουμτσής.

Ταυτόχρονα, οι πληθωριστικές πιέσεις ειδικά στην κατηγορία των τροφίμων, που επιμένουν το τελευταίο 10μηνο, σε συνδυασμό και με τα νέα μέτρα για την φορολόγηση των ελεύθερων επαγγελματιών επηρεάζουν σαφώς την ψυχολογία του καταναλωτή, ουσιαστικά ωθώντας τον σε στάση άμυνας μέχρι ότου ξεκαθαρίσει το τοπίο. Ο κ. Κογιουμτσής σημειώνει μάλιστα ότι ο φετινός Νοέμβριος δεν θα φθάσει τις επιδόσεις του περσινού, έτσι όπως εξελίσσεται μέχρι στιγμής, κι εκτιμά ότι ενδεχομένως η εορταστική περίοδος του Δεκεμβρίου θα εξελιχθεί θετικότερα, καθώς θα έχουν καταβληθεί δώρα κι έκτακτα επιδόματα.

Πηγή: businessdaily.gr