tuv-iso-logo

Ν. Κογιουμτσής στο “ereportaz.gr” για την πορεία των θερινών εκπτώσεων

Δήλωση του Αντιπροέδρου του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Νίκου Κογιουμτσή, στο “ereportaz.gr” (31/08/2022)


Σε δήλωσή του στο “ereportaz.gr”,  o Νίκος Κογιουμτσής , Αντιπρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών & του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, μίλησε για την πορεία των θερινών εκπτώσεων και την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά δεδομένου ότι διανύουμε τουριστική περίοδο.

Συγκεκριμένα ανέφερε:

“Έχουμε δύο ταχύτητες ουσιαστικά, μιλάμε για τις τουριστικές περιοχές, όπου στην κατανάλωση έδωσαν προστιθέμενη αξία οι επισκέπτες και οι τουρίστες και οι άλλες περιοχές, όπου δυστυχώς εκεί τα πράγματα, ακόμα και σε σχέση με πέρυσι, ήταν πιο δύσκολα. Αν βάλουμε και τις τουριστικές περιοχές, βλέπουμε ότι εκεί τα πράγματα ήταν μία η άλλη. Δηλαδή για πολλές επιχειρήσεις και για κάποιους τουριστικούς τόπους είχαμε θετικό πρόσημο σε σχέση με το 2021.

Αντίθετα, ορισμένες επιχειρήσεις εκτός τουριστικών περιοχών είχαν χαμηλότερους τζίρους ακόμα και σε σχέση με πέρσι ,που εθεωρείτο μία κακή χρονιά. Απ’ ότι φαίνεται από τη δική μας έρευνα, έξι στις δέκα επιχειρήσεις πήγαν θετικά σε σχέση με πέρσι, αλλά το 30% είναι τουριστικές περιοχές. Είχαμε τουρισμό, είχαμε κατανάλωση, όχι πολλά πράγματα, αλλά έδωσαν κάποια δυναμική στην κατανάλωση.”

Ερωτηθείς για το πως ήταν η κίνηση στο Μοναστηράκι, στην περιοχή που έχει το κατάστημα του, η οποία είναι τουριστική, ο ίδιος απάντησε πως υπήρξε διακύμανση ανάλογα με το επίπεδο των τουριστών που είχαν έλθει: “Ο Ιούνιος ήταν λίγο καλύτερος, ο Ιούλιος παραδόξως δεν ήταν τόσο καλός και ο Αύγουστος ήταν καλύτερος. Ένα περίεργο πράγμα δηλαδή και εδώ είχαμε ταχύτητες. Ήταν ανάλογα με τη φουρνιά των τουριστών που ερχόταν. Τον Αύγουστο π.χ. μας ήρθαν Αμερικανοί, Αυστραλοί και Καναδοί ,πού είναι αυτό που λέμε “βαριά πορτοφόλια” που ξοδεύουν”, τόνισε.

Σημείωσε παράλληλα, ότι ο τζίρος κατευθύνθηκε κυρίως σε συγκεκριμένους τύπους καταστημάτων: “Είχαμε πολλά παράπονα γενικότερα, ότι δεν ξοδεύουν στα εμπορικά τουριστικά καταστήματα, όχι μόνο στην Αθήνα αλλά σε όλες τις τουριστικές περιοχές. Ξοδεύουν μόνο για καταλύματα, για γρήγορη εστίαση και όχι για εστιατόρια, οι ιδιοκτήτες των οποίων έκαναν παράπονα”, ανέφερε.

“Δυσανάλογη σε σχέση με την τουριστική κίνηση, ήταν η κατά κεφαλήν δαπάνη του επισκέπτη που είχε έρθει φέτος  σε ένδυση-υπόδηση, αργυροχρυσοχοΐα κ.α., υπογράμμισε τέλος.