tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Πρόεδρος ΠΟΕΟ και Αντιπρόεδρος Ε.Ε.Α. Ν.Γρέντζελος στη Βουλή: Απαίτηση του κλάδου των εκπαιδευτών οδήγησης η εφαρμογή του νόμου 4850

Για μία σειρά από ζητήματα που αφορούν στην οδική ασφάλεια και τον ρόλο των σχολών οδήγησης μίλησε στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδήγησης (ΠΟΕΟ) και Αντιπρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών Νίκος Γρέντζελος, καταθέτοντας και συγκεκριμένες προτάσεις.

Στην Επιτροπή τοποθετήθηκε και η Γενική Γραμματέας της Ομοσπονδίας κα. Έφη Λέντζιου.

Ο κ. Γρέντζελος εξέφρασε την απαίτηση του κλάδου των εκπαιδευτών οδήγησης για την ταχύτερη δυνατή εφαρμογή του νόμου 4850 ο οποίος ψηφίστηκε το 2021 αλλά υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις.

Συγκεκριμένα, όπως εξήγησε:

Ενώ προβλέπονταν νέα εγχειρίδια για όλες τις κατηγορίες, εκτιμάται ότι σε 1-2 μήνες θα είναι έτοιμα μόνο τα εγχειρίδια για ΙΧ και ΜΟΤΟ, τα οποία χρειάζονται μετάφραση σε τρεις γλώσσες αλλά και τροποποιήσεις σε επίπεδο προγράμματος και υπολογιστών. Προβλέπονταν ακόμη βιβλία για άτομα με μαθησιακές δυσκολίες, ενώ έωλο έχει μείνει και το θέμα της χρήσης καμερών καταγραφής της εξεταστικής διαδικασίας. Μία από τις προβλέψεις του νόμου ήταν και η δυνατότητα δημιουργίας ιδιωτικών κέντρων αξιολόγησης για άτομα με κινητικά προβλήματα, στα πρότυπα του Ηνίοχου. Όμως αυτός ο σχεδιασμός δεν εφαρμόστηκε ποτέ, καθώς απαιτούνται προτάσεις των Υπουργείων Υγείας και Μεταφορών και έκδοση σχετικής ΠΔ. Σχετικά με τη διενέργεια εξετάσεων παρατηρείται υποστελέχωση, και χρειάζεται να γίνουν εκ νέου σεμινάρια ενώ παράλληλα να επιτραπεί η μετακίνηση εξεταστών από περιφέρεια σε περιφέρεια, κάτι που το προβλέπει ο νόμος αλλά χρειάζεται Υπουργική απόφαση. Ακόμη, το άρθρο 30 παρ. 16 του  νόμου 4850 προβλέπει οικονομοτεχνική μελέτη για καθορισμό ελάχιστου κόστος για θεωρητικά και πρακτικά μαθήματα. Για την εφαρμογή του νόμου χρειάζονται πάνω από 20 υπουργικές αποφάσεις, εκ των οποίων κάποιες είναι ΚΥΑ και ορισμένες από αυτές έχουν περιορισμό στο χρόνο.

Αναφέρθηκε, παράλληλα, στον ρόλο των σχολών οδήγησης, τονίζοντας ότι το 2000 έγινε μία τομή για τον κλάδο με τη θέσπιση υποχρεωτικών μαθημάτων για κάθε κατηγορία διπλώματος, θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης, που, όπως εκτίμησε, στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων την τελευταία 20ετία. Με βάση στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, από το 2000 έως το 2024 μειώθηκαν κατά 69% τα θανατηφόρα τροχαία και κατά 54% τα ατυχήματα.

Στάθηκε ακόμη στην ανάγκη περαιτέρω ψηφιοποίησης των υπηρεσιών π.χ. ψηφιακή έκδοση δελτίων εκπαίδευσης και ψηφιακός φάκελος υποψηφίου.

Ο κ. Γρέντζελος εστίασε ιδιαίτερα στο μείζον ζήτημα των τροχαίων ατυχημάτων, παρουσιάζοντας συγκεκριμένα στοιχεία και προτείνοντας τρόπους αντιμετώπισης με επίκεντρο την εκπαίδευση, την οικογένεια και την εισαγωγή του μαθήματος κυκλοφοριακής αγωγής σε όλες τις βαθμίδες. Τάχθηκε υπέρ της αυστηρής αστυνόμευσης και των ελέγχων, και μέσω των καμερών καταγραφής παραβάσεων, ενώ υπογράμμισε ότι σημαντικό ρόλο στην προσπάθεια περιορισμού των τροχαίων, διαδραματίζει η αναβάθμιση των υφιστάμενων υποδομών και η κατασκευή σύγχρονων. Δήλωσε, επίσης, ότι η Ομοσπονδία είναι στη διάθεση της Πολιτείας για τη δημιουργία σποτ και δράσεων, για την ευαισθητοποίηση και ενημέρωση των πολιτών σε επιμορφωτικά θέματα και θέματα οδικής ασφάλειας.

Έκανε, τέλος, αναφορά στο ζήτημα της χρηματοδότησης, τονίζοντας την ανάγκη να βρεθεί τρόπος ένταξης και των αυτοαπασχολούμενων σε προγράμματα ΕΣΠΑ.

Ακολούθησε μία εποικοδομητική συζήτηση με τον κ. Γρέντζελο να απαντά στα ερωτήματα των μελών της Επιτροπής και να δίνει διευκρινίσεις για όλα τα θέματα που τέθηκαν.

Δείτε το βίντεο: