tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Σπίρτζης: Στρατηγικό σχέδιο υποδομών

Για ένα «στρατηγικό σχέδιο υποδομών που θα μεταμορφώσει τη χώρα σε διεθνές κέντρο συνδυασμένων μεταφορών» μίλησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών στη Βουλή.

Για ένα «στρατηγικό σχέδιο υποδομών που θα μεταμορφώσει τη χώρα σε διεθνές κέντρο συνδυασμένων μεταφορών» μίλησε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, στη συζήτηση του προϋπολογισμού στη Βουλή.

Έκανε λόγο για ένα μεγάλο πρόγραμμα υποδομών που θα υλοποιηθεί με τη συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα και με εργαλεία που παρέχονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, όπως το πρόγραμμα Γιούνκερ.

Ανέφερε ακόμη ότι θα υλοποιηθεί σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, την Παγκόσμια Τράπεζα, την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανάπτυξης, με προνομιακούς όρους, χωρίς όμως να απομειώνει το εθνικό ΠΔΕ και χωρίς να διαλύει τα μικρά και μεσαία έργα που δίνουν ζωή στη χώρα σε κάθε γωνιά της.

«Το 2017 θα είναι η χρονιά που επιτέλους θα ιδρυθεί διοικητική δομή στρατηγικού σχεδιασμού στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων. Το 2017 είναι η χρονιά που το Εθνικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων αυξάνεται. Από 133 εκατομμύρια ευρώ το 2016 γίνεται 199 εκατομμύρια ευρώ για μικρά έργα, για έργα στην περιφέρεια, για έργα στις φτωχές γειτονιές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, για έργα που αφορούν την κοινωνία, για έργα ουσίας και όχι βιτρίνας», επισήμανε ο κ. Σπίρτζης και πρόσθεσε ότι η έμφαση του Εθνικού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων θα δοθεί στα αντιπλημμυρικά έργα και όχι στις πλατείες, για να σταματήσουμε να ζούμε το φαινόμενο στις φτωχές γειτονιές της Αθήνας, της Καλαμάτας, της Θεσσαλονίκης και των αστικών κέντρων να χάνονται οι κόποι μιας ζωής.

«Το 2017 θα είναι η χρονιά της ολοκλήρωσης των μεγάλων οδικών έργων. Θα απεμπλακεί η ελληνική κοινωνία και ο ελληνικός προϋπολογισμός από το βάρος της κατασκευής των ανεύθυνων και άθλιων δεσμεύσεων, της ταλαιπωρίας και του κινδύνου για τους Έλληνες, τη βαριά κληρονομιά των συμβάσεων των υψηλών διοδίων και αποζημιώσεων», είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Ανακοίνωσε, τέλος, ότι τον Μάρτιο κλείνει ο κύκλος της λειτουργικής παράδοσης και της περιπέτειας των οδικών αξόνων και του Μετρό της Θεσσαλονίκης και «ανοίγουμε τον κύκλο των σιδηροδρομικών έργων, της ολοκλήρωσης της σιδηροδρομικής ΠΑΘΕ, της έναρξης της σιδηροδρομικής Εγνατίας, ένα έργο όχι μόνο παραγωγικής σημασίας, αλλά και γεωπολιτικής σημασίας» ενώ μέσα στο 2017 θα ξεκινήσουν και τα νέα οδικά έργα στον ΒΟΑΚ.