tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Αγωνία για τα σχολεία και τις πανελλαδικές

Όσο περνάνε οι μέρες και φτάνουμε στο “σημείο μηδέν”, εκεί που αρχίζει η αντίστροφη μέτρηση για την επαναφορά της κοινωνίας στην κανονικότητα, στις 4 Μαΐου, τόσο η αγωνία ενός μεγάλου μέρους των οικογενειών μεγαλώνει για το μέλλον των σχολείων και των πανελλαδικών εξετάσεων. Πότε θα ανοίξουν πραγματικά τα σχολεία, πόσο ασφαλείς θα είναι όσοι πηγαίνουν, με ποιόν τρόπο θα διεξάγονται τα μαθήματα, τι κανόνες υγιεινής θα τεθούν…

Είναι αλήθεια ότι η κυβέρνηση για να καθησυχάσει τον κόσμο, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς εξέθεσε ένα σταδιακό πρόγραμμα επαναφοράς της λειτουργίας των σχολείων και όρισε την περίοδο διεξαγωγής των εξετάσεων. Ωστόσο οι απρόβλεπτες εξελίξεις του κορονοϊού και η έλλειψη εμβολίου κάνουν τον κόσμο επιφυλακτικό. Μια «στραβή να σκάσει» και το όλο πρόγραμμα θα τιναχτεί στον αέρα. Έτσι αρχίζουν ξανά η αγωνία και οι ατελείωτες εικασίες.

Το eea.gr πάντα στην πλευρά της υπεύθυνης ενημέρωσης, χωρίς να λαμβάνει μέρος σε εικασίες και πιθανότητες, παραθέτει αυτό που μέχρι στιγμής σχεδιάζεται από επίσημα χείλη και απόψεις από ανθρώπους με θέση ευθύνης στα γεγονότα και τις εξελίξεις.

25.04.2020  –Δηλώσεις Ν. Κεραμέως:

Προτεραιότητα είναι οι μαθητές της Γ’ Λυκείου – επιδίωξή μας είναι οι Πανελλαδικές να ξεκινήσουν μέσα στον Ιούνιο

Δεν υπάρχει προς το παρόν κάποια ληφθείσα, συγκεκριμένη απόφαση ως προς την ημερομηνία επαναλειτουργίας των εκπαιδευτικών δομών. Αναμένεται όμως άμεσα η εισήγηση των ειδικών και θα ακολουθήσει η δημοσιοποίηση των οργανωτικών μέτρων.  Κατά πάσα πιθανότητα, η επαναλειτουργία θα είναι σταδιακή και όχι για όλες τις βαθμίδες ταυτόχρονα. Προτεραιότητά μας οι μαθητές της Γ’ Λυκείου: σταθερή επιδίωξή μας είναι οι Πανελλαδικές να ξεκινήσουν μέσα στον Ιούνιο και να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα Ιουλίου, κοντά στις κανονικές ημερομηνίες διεξαγωγής τους.

Οδηγίες

Επεξεργαζόμαστε, επίσης, μαζί με τους ειδικούς του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας και του Υπουργείου Υγείας, τις ακριβείς οδηγίες για τα μέτρα ασφαλείας που θα πρέπει να ληφθούν κατά την επιστροφή στις αίθουσες, αλλά και τον τρόπο υιοθέτησής τους από εκπαιδευτικούς και μαθητές, σπουδαστές και φοιτητές. Οι περαιτέρω αποφάσεις για τις υπόλοιπες βαθμίδες θα ληφθούν βάσει των επιδημιολογικών δεδομένων, με γνώμονα πάντοτε τη διαφύλαξη της δημόσιας υγείας και σύμφωνα με τις οδηγίες των αρμόδιων επιστημόνων.

Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις – 24/04/2020 – ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

“Οι υποψήφιοι που στη διάρκεια των Πανελλαδικών Εξετάσεων προσβληθούν από τον ιό του Κορωνοϊού ή τεθούν σε καραντίνα θα δώσουν Επαναληπτικές Πανελλαδικές Εξετάσεις”.

25.04.2020  – Σοφία Ζαχαράκη:

Μέσα στον Ιούνιο οι Πανελλαδικές – Δεν θα διεξαχθούν προαγωγικές εξετάσεις

Δεν θα χαθεί το εξάμηνο στα πανεπιστήμια, σύμφωνα με την υφυπουργό Παιδείας – Θα δοθούν αναλυτικές οδηγίες που αφορούν παιδιά και εκπαιδευτικούς, για τους κανόνες υγιεινής

«Πρώτα θα ανοίξουν οι τάξεις για τα μεγαλύτερα παιδιά, της Γ΄ Λυκείου, που έχουν ανάγκη να επιστρέψουν στο σχολείο, μεταξύ άλλων και για να καλύψουν τυχόν κενά και απορίες που έχουν με την ύλη, ώστε να ξεκινήσουν οι Πανελλαδικές Εξετάσεις μέσα στον Ιούνιο και να έχει ολοκληρωθεί η όλη διαδικασία μέχρι τα μέσα Ιουλίου». Αυτό σημείωσε για την επαναλειτουργία των σχολικών μονάδων η υφυπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, μιλώντας στην εκπομπή του ΑΝΤ1, «Πρωινοί Τύποι», το Σάββατο, 25/4/2020.

Δημοσίευση: 25/04/2020 – ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS –  Σ.Τσιόδρας:

“Δεν θέλουμε κανένας από τους υποψηφίους για τα ΑΕΙ, να κολλήσει -Κορωνοϊό- και να χάσει τις Πανελλαδικές”

Τη δήλωση αυτή έκανε σήμερα, 25/4/2020, οεκπρόσωπος του υπουργείου Υγείας για το νέο κορονοϊό, Καθηγητής Σωτήρης Τσιόδρας.

Όσον αφορά τα μέτρα προστασίας ο Σ. Τσιόδρας τόνισε: “Θεωρώ ότι είναι νωρίς να πούμε για ειδικά μέτρα που αφορούν τις Πανελλαδικές, ακόμα. Πρέπει να δούμε πώς θα πάει η επιδημία στη χώρα μας στις επόμενες βδομάδες, με τη σταδιακή άρση των μέτρων και μετά να μιλήσουμε για τις Πανελλαδικές. Το κάθε πράγμα στη σειρά του”.

Δημοσιογράφος: Αν πάρουμε ως δεδομένη τη διενέργεια των Πανελλαδικών εξετάσεων, θα υπάρξει ειδικό πρωτόκολλο με οδηγίες και τεστ ελέγχου για τους μαθητές και τις οικογένειές τους, που μπορεί να είναι θετικοί στον ιό ή να βρίσκονται σε καραντίνα, με κίνδυνο να χάσουν τις εξετάσεις;

Σ. Τσιόδρας: Θεωρώ ότι είναι νωρίς να το συζητάμε αυτό. Ξέρω ότι η Πολιτεία, και από προηγούμενες χρονιές που δίνονται κάθε χρόνο οι Πανελλαδικές εξετάσεις, έχει μέτρα για αυτούς που δεν θα συμμετέχουν σε μία εξέταση λόγω προβλήματος υγείας, να μπορούν να συμμετέχουν ξανά σε μία επόμενη εξεταστική.

Θεωρώ ότι είναι νωρίς να πούμε για ειδικά μέτρα που αφορούν τις Πανελλαδικές, ακόμα. Πρέπει να δούμε πώς θα πάει η επιδημία στη χώρα μας στις επόμενες βδομάδες, με τη σταδιακή άρση των μέτρων και μετά να μιλήσουμε για τις Πανελλαδικές. Το κάθε πράγμα στη σειρά του.

Γ. Γεραπετρίτης: Προσπάθεια για εξετάσεις εντός του Ιουνίου

Το γενικό περίγραμμα για το τι μέλλει γενέσθαι με το άνοιγμα των σχολείων στο πλαίσιο της χαλάρωσης των μέτρων για την αποφυγή της διασποράς του κοροναϊού έδωσε ο υπουργός Επικρατείας Γιώργος Γεραπετρίτης.

Στο ερώτημα τι θα γίνει με τα σχολεία, σε συνδυασμό μάλιστα με θέματα όπως ότι άδεια ειδικού σκοπού εκτείνεται μέχρι τις 10 Μαΐου, ο υπουργός Επικρατείας κ. Γεραπετρίτης, αναγνώρισε ότι «είναι ζήτημα πολύ-παραγοντικό». Σε κάθε περίπτωση, τα σχολεία, ανέφερε, θα ανοίγουν σταδιακά -αν τα πράγματα πάνε όπως φαίνεται να πηγαίνουν σήμερα, με έναν καλό ρυθμό- διασφαλίζοντας ότι «τα παιδιά θα βρίσκονται σε περιβάλλον, που κατά το δυνατόν, θα είναι στεγανοποιημένα από τον ιό. Δηλαδή με τήρηση των αποστάσεων εντός των τάξεων, θα περιοριστούν οι χώροι συγχρωτισμού εντός των σχολείων, θα υπάρχει μια διαβάθμιση έτσι ώστε να μην είναι πολύ μεγάλος ο αριθμός μέσα στις τάξεις», διαβεβαίωσε ο Γ. Γεραπετρίτης, συμπληρώνοντας επιπλέον ότι θα συνεχιστεί και η τηλε-εκπαίδευση.

Όλη αυτή η δέσμη μέτρων θα έρθει κατά πάσα βεβαιότητα το β’ 15νθήμερο του Μαΐου, ανέφερε επίσης γνωστοποιώντας την κυβερνητική πρόθεση, να τηρηθούν κατά το δυνατόν οι χρόνοι που έχουν προβλεφθεί και για τις πανελλαδικές εξετάσεις: «καταλαβαίνουμε απολύτως την ένταση και την αγωνία των οικογενειών, τα παιδιά των οποίων θα δώσουν εξετάσεις. Θα προσπαθήσουμε να είναι εντός του Ιουνίου οι εξετάσεις, να μην παρεκκλίνουν από το αρχικό πρόγραμμα, με κανόνες υγιεινής και να μην φθάσουμε σε βαθύ καλοκαίρι έτσι ώστε να είναι δυσκολότερες οι κλιματολογικές συνθήκες», τόνισε.

Στο ερώτημα αν η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο να θεσπίσει και απογευματινές βάρδιες στα σχολεία, ο Γ. Γεραπετρίτης απάντησε ως εξής: «Θα επιχειρήσουμε να εξασφαλίσουμε κατά το δυνατόν τη λειτουργία των σχολείων, χωρίς να υφίστανται απογευματινές βάρδιες -και αυτό θα είναι μια συνθήκη η οποία θα εξαρτάται από τους όρους που θα θέσει η επιτροπή των επιστημόνων που έχει ήδη κάνει σπουδαία δουλειά. Η θέση μας είναι να διασφαλισθεί το ωρολόγιο πρόγραμμα μόνο με πρωινές βάρδιες».

25.04.2020 – ΟΛΜΕ:

«Αναποτελεσματική η επαναλειτουργία Γυμνασίων και Α’-Β’ Λυκείου ακόμα και με παράταση του σχολικού έτους»

Από την πρώτη στιγμή της εμφάνισης της πανδημίας στη χώρα το Δ.Σ. της Ο.Λ.Μ.Ε. είχε τονίσει την ανάγκη πάνω και πρώτο από όλα να τεθεί το ζήτημα της προστασίας της υγείας και της ζωής των μαθητών και των εκπαιδευτικών.

Σήμερα που η συζήτηση για την σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων και το άνοιγμα των σχολείων έχει ανοίξει,  είναι αυτονόητο ότι η διαφύλαξη των  βασικών αυτών αγαθών δεν μπορεί παρά να είναι προτεραιότητα στη λήψη οποιωνδήποτε αποφάσεων.

Η απόφαση για τον χρόνο, τον τρόπο και τις συνθήκες επανεκκίνησης της εκπαιδευτικής λειτουργίας ανήκει ασφαλώς στους ειδικούς επιστήμονες.

Ως Δ.Σ της Ομοσπονδίας όμως, θα θέλαμε να επισημάνουμε τα εξής:

  1. Η επαναλειτουργία των σχολείων για τις τάξεις των Γυμνασίων καθώς και για την Α και Β τάξη των Λυκείων πέρα από τους περιορισμούς και τις αντικειμενικές δυσκολίες που επιβάλλει η ανάγκη αυστηρής τήρησης των κανόνων ασφαλείας, δεν είναι παιδαγωγικά και λειτουργικά αποτελεσματική. Αρκεί να σκεφτεί κανείς ότι ακόμη και με ενδεχόμενη 15ημερη παράταση του διδακτικού έτους –ακόμη και αν τα σχολεία επαναλειτουργήσουν αμέσως μετά την 10η/5/2020-  οι συνολικές ώρες δια ζώσης διδασκαλίας τόσο για τα Γυμνάσια όσο και για την Α  και Β Λυκείου θα είναι ελάχιστες.
  2. Η προαγωγή των μαθητών στα Γυμνάσια και στις δύο πρώτες τάξεις του Λυκείου μπορεί να γίνει χωρίς προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις
  3. Για την επαναλειτουργία της Γ Λυκείου, εφόσον αυτή κριθεί αναγκαία και τη διεξαγωγή των Πανελλαδικών εξετάσεων, να γίνει νέα μείωση της εξεταστέας ύλης σύμφωνα με τα δεδομένα της ύλης που είχε παραδοθεί μέχρι στις 10 Μαρτίου στα περισσότερα σχολεία της χώρας (ή στο μέσο όρο των σχολείων της χώρας) και στη συνέχεια να υπάρξει μέριμνα ώστε η διδασκαλία να ξεκινήσει από τα Λύκεια εκείνα που είναι κάτω από την εξεταστέα ύλη και σε επόμενο χρόνο στα υπόλοιπα σχολεία προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες των επαναλήψεων.
  4. Για λόγους ασφαλείας και πρόληψης της διασποράς του κορωνοϊού πρέπει άμεσα να θεσπιστούν ειδικές άδειες ασθενείας για όσους εκπαιδευτικούς, μόνιμους και αναπληρωτές, νοσήσουν, επιπλέον των προβλεπόμενων, με ειδική μέριμνα για τους εκπαιδευτικούς, που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.

 

Αγωνιώδη ερωτήματα γονέων μέσω του esos εν όψει των Πανελλαδικών Εξετάσεων

Δημοσίευση: 25/04/2020 – ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS (ιστοσελίδα εκπαιδευτικών θεμάτων)

Με βάση τις δηλώσεις του εκπροσώπου  του υπουργείου Υγείας για το νέο κορονοϊό, Καθηγητή Σωτήρη Τσιόδρα, τα σχολεία συμμετέχουν στο ζήτημα του κορονοϊού σε ποστοστό περίπου 20%, ενώ κατά το ίδιο ποσοστό αναμένεται η μείωση της διάδοσης του ιού το καλοκαίρι, χάρη στην υψηλή θερμοκρασία.  

Άρα, ο ιός δεν θα εξαφανιστεί, αντίθετα θα είναι εδώ και θα συνεχίσει να κρατά τη μολυσματική του ικανότητα κατά 80%. Άρα, πάλι, κατά τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, ο ιός θα περιφέρεται ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και στους υποψήφιους.

Ενόψει της αναγγελίας της ημερομηνίας των Πανελλαδικών Εξετάσεων, όπως έχει υποσχεθεί πολλές φορές η υπουργός Νίκη Κεραμέως, έχουμε δεχτεί από αναγνώστες μας μια “καταιγίδα” ερωτημάτων, ορισμένα από τα οποία παραθέτουμε, ελπίζοντας να συμβάλλουμε σε μια πιο τεκμηριωμένη απόφαση.

Δημοσιεύουμε ενδεικτικά ερωτήματα που συγκεντρώσαμε από τους αναγνώστες μας:

  1. Αν ένας μαθητής προσέλθει απύρετος και φαινομενικά υγιής, συμμετέχει στην εξέταση, αλλά μεταδώσει το ιό σε έναν εκπαιδευτικό, οποίος σει 5 μέρες (οι εξετάσεις θα κρατήσουν πολλές μέρες αυτή τη φορά) παρουσιάσει συμπτώματα, τι θα γίνει; Θα κλείσει το εξεταστικό και θα μπουν σε καραντίνα  παιδιά, γονείς, εκπαιδευτικοί για 2 βδομάδες και πλέον;
  2. Έστω ότι ένας μαθητής που δεν μπορεί να γράψει καλά (δεν γνωρίζει τις απαντήσεις των θεμάτων) αρχίζει να βήχει και να διαμαρτύρεται ότι έχει δύσπνοια. Τι πρόκειται να γίνει στην περίπτωση αυτή; Ποιος θα τον πλησιάσει να τον απομακρύνει; Θα χάσει την εξέταση; Θα τιμωρηθεί; Θα αποβληθεί; Θα μπει σε καραντίνα;
  3. Έστω ότι ένας εκπαιδευτικός από τη Λυκειακή Επιτροπή ή επιτηρητής, παρουσιάζει συμπτώματα κατά τη διάρκεια της εξέτασης, ποια θα είναι η αντιμετώπιση; Εάν παρουσιαστεί κρούσμα σε βαθμολογικό, θα κλείσει για να απολυμανθεί ; Πού θα πάνε τα γραπτά και ποιός θα τα διορθώσει ; Οι διορθωτές θα ξαναγυρίσουν ή θα μπουν σε καραντίνα ;
  4. Τι κάνουν ο επιτηρητής και η Λυκειακή Επιτροπή σε περίπτωση που ένα  μαθητής ανεβάσει πυρετό στη διάρκεια της εξέτασης;
  5. Με δεδομένο ότι φέτος τα Εξεταστικά Κέντρα θα είναι περισσότερα    από  πέρσι (σ.σ. πέρσι ήταν 850)  , δεν είναι στατιστικά πιθανό σε  ένα ή περισσότερα  από αυτά να εμφανιστούν κρούσματα κορονοϊού; Τι θα γίνει με τα κέντρα αυτά; Δεν θα τεθούν σε καραντίνα μαθητές και εκπαιδευτικοί;   Έχει ληφθεί υπόψη η πιθανότητα αυτή;
  6. Ένα ακόμη πιο σοβαρό ερώτημα αφορά τους μαθητές που εξετάζονται προφορικά. Καθώς ο αριθμός τους ανά εξεταστικό κέντρο συνήθως είναι μεγάλος στις μεγάλες πόλεις και οι διαδικασίες προετοιμασίας από τους εκπαιδευτικούς της επιτροπής απαιτούν συγκέντρωση πολλών ανθρώπων σε μικρό χώρο, πώς θα αντιμετωπιστούν τα προβλήματα που είναι πιθανότατο να εμφανιστούν; Επίσης, καθώς αναμένεται να τραβήξει σε μάκρος η εξέταση, πόσες ώρες μπορεί να παραμείνει κλεισμένος σε μια αίθουσα διδασκαλίας χωρίς κλιματισμό ένας υποψήφιος μέχρι να έλθει η ώρα της προφορικής του εξέτασης;
  7. Με ποιο τρόπο θα διατηρείται διαρκώς η απόσταση των δύο μέτρων που απαιτείται για να μειωθεί η πιθανότητα μετάδοσης του ιού; Όταν στο εξεταστικό κέντρο θα προσέρχονται οι μαθητές για να τηρηθούν όλα αυτά τα μέτρα θα απαιτηθεί πάρα πολύς χρόνος και ιδιαίτερες ρυθμίσεις; Πώς θα γίνεται, ας πούμε η παραλαβή των τετραδίων, εφόσον είναι πολύ πιθανό να υπάρχουν μαθητές-υποψήφιοι που είναι φορείς του ιού; Δεν τίθεται σε κίνδυνο η υγεία των εκπαιδευτικών και η ίδια η διαδικασία των εξετάσεων;
  8. Αν σε μια οικογένεια υπάρχουν είτε διαπιστωμένοι φορείς, είτε νοσοούντες από τον ιό και η οικογένεια είναι σε καραντίνα, με προφανές αποτέλεσμα να χάσει ο υποψήφιος το δικαίωμα συμμετοχής στις εξετάσεις, τι γίνεται στην περίπτωση αυτή;  Καθώς, στατιστικά δεν αποκλείεται να υπάρχουν περισσότερα από 50 τέτοια κρούσματα, πώς θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα αυτό;
  9. Αν γονείς υποψηφίων που έχουν (οι υποψήφιοι) νοσήματα τα οποία θεωρούνται επικίνδυνα για τον κορονοϊό (καρδιοπάθειες, καρκινοπάθειες, διαβήτης, σοβαρό άσθμα κτλ) και οι γονείς αρνηθούν να επιτρέψουν τη συμμετοχή των παιδιών αυτών στις πανελλήνιες, θα χάσουν το δικαίωμα αυτό;

Β