tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Άρθρο. Συμμετοχή σε Επαγγελματικές Εκθέσεις. Πως θα βγω κερδισμένος;

η σωστή συμμετοχή σε μια επαγγελματική έκθεση δεν είναι εύκολη υπόθεση

Ένας συνηθισμένος τρόπος εύρεσης  νέων πελατών αλλά και ενίσχυσης της παρουσίας μιας επιχείρησης στον κλάδο της είναι η συμμετοχή της σε επαγγελματικές εκθέσεις. Τις περισσότερες φορές το κόστος είναι υψηλό και αρκετές φορές δεν υπάρχει η απόδοση που ο επιχειρηματίας περιμένει. Αυτό συμβαίνει για δύο λόγους: α) λανθασμένη επιλογή έκθεσης β) ελλιπής παρουσία της επιχείρησης, χωρίς σαφή στόχο. Έτσι όλο και λιγότεροι μικρομεσαίοι επιχειρηματίες επιλέγουν αυτή την μέθοδο για την προώθηση των προϊόντων ή των υπηρεσιών τους.  Βέβαια, αν γίνει σωστή επιλογή της έκθεσης και η επιχείρηση θέσει συγκεκριμένους στόχους και εφαρμόσει τεχνικές μάρκετινγκ, η συμμετοχή της σε μια έκθεση (στην Ελλάδα ή στο Εξωτερικό) μπορεί να αποφέρει πολύ θετικά αποτελέσματα. Ας δούμε μερικές ιδέες για την σωστή συμμετοχή μιας επιχείρησης σε μια επαγγελματική έκθεση:

α)  Επιλογή έκθεσης: στοχεύουμε πάντα σε μια έκθεση της οποίας οι επισκέπτες θα μπορούσαν να αποτελέσουν μελλοντικοί πελάτες μας ( σωστό target group). Ακόμα, καθώς γίνονται πολλές εκθέσεις σήμερα, επιλέγουμε μια έκθεση που θα διαφημιστεί πολύ και κατά προτίμηση θα έχει μεγάλη επισκεψιμότητα (βάσει προηγούμενων ετών). Πριν υπογράψετε οτιδήποτε καλό θα είναι να ζητήσετε να δείτε το πλορνά την εικόνα σας, δεν θέλετεεα γγελματικάνο προώθησης της ορνά την εικόνα σας, δεν θέλετεεα γγελματικέκθεσης.

β) Κόστη: σαφώς τα κόστη είναι υψηλά. Είναι σημαντικό να κάνετε τον προϋπολογισμό σας εκ των προτέρων και να δείτε με πόσους νέους πελάτες θα κάνετε απόσβεση της επένδυσης. Προσοχή: στην επένδυση (κόστος έκθεσης) συμπεριλαμβάνεται το στήσιμο του περιπτέρου, τα έντυπα, το προσωπικό που θα απασχοληθεί και η προώθηση της συμμετοχής σας με διάφορους τρόπους σε τρίτους.

γ) Προγραμματισμός: Είναι απαραίτητο να κάνετε λεπτομερή προγραμματισμό τουλάχιστον 1 μήνα πριν την έκθεση. Όλα θα πρέπει να έχουν ρυθμιστεί ώστε να λειτουργήσουν ρολόι. Εάν αφήσετε λεπτομέρειες την τελευταία στιγμή, το μόνο που θα καταφέρετε είναι να σας αποσπαστεί η προσοχή από το πιο σημαντικό μέρος της έκθεσης: το networking (γνωριμίες + δικτύωση) και φυσικά τη στρατολόγηση νέων πελατών.

δ) Στόχος συμμετοχής: Πρέπει να είναι ξεκάθαρο εξ αρχής για ποιο λόγο συμμετέχετε στην έκθεση! Για να ενισχύσετε την εικόνα σας;  Για να βρείτε νέους πελάτες ή για άλλο λόγο; Αν έχετε ξεκαθαρίσει στο μυαλό σας (και στους συνεργάτες σας) για ποιο λόγο συμμετέχετε, θα αφιερώσετε όλο σας τον χρόνο (και την ενέργεια σας) στην υλοποίηση του συγκεκριμένου στόχου χωρίς να χάνετε χρόνο σε άσκοπες ενέργειες.

ε) Περίπτερο: όπως είναι προφανές στην έκθεση θα είναι κι άλλοι ανταγωνιστές σας. Σκοπός είναι να μπορέσετε να προσελκύσετε τα βλέμματα, να μπουν περισσότεροι επισκέπτες στο περίπτερό σας και φυσικά να αποτυπωθείτε στην μ=ςςςδςδςδςξλκξλξλξ

ισσ προφαννέιοα πλνήμη τους έναντι των ανταγωνιστών.  Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να επενδύσετε στην κατασκευή του περιπτέρου σας. Να φτιάξετε κάτι εντυπωσιακό, διαφορετικό που να ταιριάζει στην εικόνα της επιχείρησής σας και στο στυλ των δυνητικών πελατών σας. Μην ξεχνάτε πως στόχος σας είναι, μέσα στο περίπτερό σας, ο επισκέπτης να ζήσει μια αξιομνημόνευτη εμπειρία. Σ’ αυτό το σημείο καλό θα είναι να γίνουν τρείς σημειώσεις: 1) είναι προτιμότερο να συμμετάσχετε σε μια έκθεση με ένα περίπτερο που θα έχει επιμεληθεί μια εταιρία διακοσμήσεων και να μην συμμετάσχετε καθόλου αν είναι να χρησιμοποιήσετε τα χωρορνά την εικόνα σας, δεν θέλετεεα γγελματικίσματα που προσφέρουν οι διοργανωτές με κάποιες αφίσες σας 2) είναι πιο οικονομικό να νοικιάσετε υλικά πάρα να τα κατασκευάσετε: οι ειδικές εταιρίες διακοσμήσεων θα σας ενημερώσουν σχετικά 3) μην δημιουργήσετε κάτι που ξεπερνά την εικόνα σας, δεν θέλετε να φοβίσετε τους επισκέπτες πχ να «φοβούνται» να μπουν μέσα ή να εκλαμβάνουν πως οι τιμές σας είναι υψηλορνά την εικόνα σας, δεν θέλετεεα γγελματικές (εκτός εάν είναι).

ζ) Έντυπα: είναι υποχρεωτικό να υπάρχει έντυπο υλικό της επιχείρησορνά την εικόνα σας, δεν θέλετεεα γγελματικής σας και των βασικών σας προϊόντων για να μοιράζετε. Πρέπει να υπάρχει επαρκής ποσότητα, καλύτερα να σας περισσέψουν παρά να σας λείψουν. Χρησιμοποιήστε μηχανισμούς μάρκετινγκ για να μαζέψετε τα στοιχεία των επισκεπτών, ώστε να μπορέσετε να τα χρηιμοποιήσετε μόλις γυρίσετε στο γραφείο για προσφορές και ενημερώσεις.

η) Επικοινωνιακά μηνύματα: πρέπει να αντανακλούν τους στόχους σας και να υπάρχει ενιαία ταυτότητα στο μήνυμα του περιπτέρου και των εντύπων. Αυτό θα πει οτι χρειάζεται ειδικό έντυπο επιχείρησης για την συμμετοχή σας στην έκθεση. Για να βγουν σωστά τα μηνύματα αναθέστε σε ειδικούς (γραφίστες και κειμενογράφους) να σας βοηθήσουν. Το αποτέλεσμα θα σας εκπλήξει!

 

Όπως διαβάσατε, η σωστή συμμετοχή σε μια επαγγελματική έκθεση δεν είναι εύκολη υπόθεση. Χρειάζεται πολύ προσωπική σας εργασία, καλός συντονισμός και προγραμματισμός, τεχνικές μάρκετινγκ αλλά και ικανοποιητικό ποσό για την δαπάνη. Εάν όμως κάνετε έξυπνες επιλογές με στρατηγική θα βγείτε κερδισμένοι. Καλή επιτυχία!

 

Θέμης Σαρανταένας

Σύμβουλος Μάρκετινγκ

Ανάπτυξης Επιχειρήσεων

& Επιχειρηματιών