tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Άρθρο.Πρακτικές προτάσεις για μικρομεσαίες επιχειρήσεις και λογιστές

Γράφει ο Παναγιώτης Παντελής φοροτεχνικός, συνεργάτης του ΕΕΑ

Γράφει ο Παναγιώτης Παντελής

φοροτεχνικός, συνεργάτης του ΕΕΑ

 

 

 1. Ρύθμιση

 Η ρύθμιση έληγε 15/7/15 σε περίοδο που υπήρχε τραπεζική αργία. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα αυτοί που έκαναν την αίτηση μια – δυο μέρες πριν την τραπεζική αργία να μην μπορέσουν να πληρώσουν, αλλά και όσοι ήθελαν να κάνουν αίτηση για ρύθμιση μέχρι την τελευταία μέρα της υποβολής λόγω της αβεβαιότητας που υπήρχε να μην την υποβάλλουν. Υπάρχουν 1000 επιχειρήσεις οι οποίες θέλουν να υπαχθούν στη ρύθμιση των 100 δόσεων. Ζητείται να δοθεί δυνατότητα στις επιχειρήσεις αυτές να υπαχθούν. Σε αυτούς που έκαναν αίτηση αλλά δεν πλήρωσαν ζητείται να μπορέσουν με την αίτηση αυτή να πληρώσουν τις δόσεις ως σήμερα.

 

 

 2. Διάφορα θέματα

 Α. Φροντιστήρια ξένων γλωσσών και κάθε εκπαιδευτικής βαθμίδας

 Η δήλωση μεταβολών θα πρέπει να ολοκληρωθεί εντός 10 ημερών. Ήδη τα φροντιστήρια ενώ είναι κλειστά, πληρώνουν πρόστιμο. Αν δεν μπορεί να γίνει αυτόματα από τη ΓΓΠΣ, να δοθεί επαρκής χρόνος.

 Β. Οι δέκα μέρες που δίνονται για την ολοκλήρωση οποιασδήποτε δήλωσης έναρξης, μεταβολής κλπ στις επιχειρήσεις δεν είναι επαρκείς, σε συνδυασμό με τους χρόνους που απαιτούνται από το ΓΕΜΗ για την ολοκλήρωση της διαδικασίας.

 Γ. Σε περιπτώσεις που επιχειρήσεις έχουν επιστροφή φόρου ή ΦΠΑ η οποία έχει ήδη ολοκληρωθεί να δίδεται η δυνατότητα στην επιχείρηση για ηλεκτρονικό συμψηφισμό και μάλιστα σε ΔΟΥ χωρίς υπαλλήλους.

 Δ. Μια σειρά από διαδικασίες να περάσουν στους εγκεκριμένους λογιστές – φοροτεχνικούς και να απαλλαγούν οι ΔΟΥ από τις αντίστοιχες γραφειοκρατικές διαδικασίες π.χ. έκδοση κλειδαρίθμου, αλλαγές ταυτότητας, δήλωση γάμου, κλπ.

 Ε. Στους φορολογικούς ελέγχους των επιχειρήσεων εκείνοι που αναλαμβάνουν την προσκόμιση στοιχείων και γενικότερα τη διεκπεραίωση είναι τα φοροτεχνικά – λογιστικά γραφεία. Οι χρόνοι οι οποίοι δίνονται για την προσκόμιση των στοιχείων, συνήθως, συνήθως είναι πέντε μέρες και σε λίγες περιπτώσεις δίνεται παράταση για την ολοκλήρωση, όπως και στην ολοκλήρωση του φορολογικού ελέγχου όταν κοινοποιείται το σημείωμα διαπιστώσεων της αρμόδιας υπηρεσίας, υπάρχει ο χρόνος των 20 ημερολογιακών ημερών για να απαντήσει ο φορολογούμενος. Αν το φορολογικό – λογιστικό γραφείο έχει ταυτόχρονα 5-10 ελέγχους είναι αυτονόητο στους χρόνους αυτούς ότι είναι αδύνατον να ολοκληρωθεί σωστά η απάντηση απέναντι στη φορολογική αρχή, με αποτέλεσμα η πλειοψηφία των υποθέσεων αυτών να καταλήγει στην υπηρεσία επίλυσης φορολογικών διαφορών και στα διοικητικά δικαστήρια. Ζητείται να λαμβάνεται υπ’ όψιν με ημερολογιακή ταξινόμηση (π.χ. εντολές ελέγχου) η δραστηριότητα του φορολογικού γραφείου που έχει περισσότερες επιχειρήσεις υπό έλεγχο και όχι κάθε επιχείρηση μεμονωμένα.

 

 

3. Μητρώο ΔΟΥ

 Α. Υποβολή φορολογικών δηλώσεων για όσους έχουν αναπηρία και όχι βεβαίωση από τα ΚΕΠΑ

 Β. Υποβολή φορολογικών δηλώσεων για όσους βρίσκονται σε διάσταση

 Γ. Τμήμα κεφαλαίου ΔΟΥ

 Εκτός αυτών, συζητήθηκαν θέματα που αφορούν φορολογικούς ελέγχους (εμβάσματα εξωτερικού, ανοίγματα λογαριασμών, πλαστά και εικονικά αδήλωτα εισοδήματα) όπως επίσης και γενικότερα θέματα φοροδιαφυγής, παρεμπορίου και προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις από τον περιορισμό της κίνησης κεφαλαίων.