tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Δεν δόθηκε παράταση στα συστήματα εισροών – εκροών

Η διάταξη που προκάλεσε τη σύγχυση αφορά ΜΟΝΟ τον Γ΄ κύκλο, δεν αφορά στην εγκατάσταση των συστημάτων τα οποία έπρεπε να βρίσκονται σε λειτουργία τις 27/8/2014

Οι φήμες που κυκλοφόρησαν στον κλάδο των βενζινοπωλών ότι δόθηκε παράταση στην εγκατάσταση και λειτουργία των συστημάτων εισροών εκροών, με βάση την οποία θα συμπαρέσυραν και θα ακύρωναν και τους διεξαγόμενους ελέγχους λειτουργίας τους από κλιμάκια του Υπ. Ανάπτυξης και της ΓΓΔ Εσόδων, δεν αληθεύουν.

 

Τα κλιμάκια διεξάγουν έλεγχους στα πρατήρια του Α’ και Β’ κύκλου δηλαδή την Περιφέρεια Αττικής και των Περιφερειακών Ενοτήτων Θεσσαλονίκης, Λάρισας, Αχα­ΐας, Ηρακλείου, Μαγνησίας και Ιωαννίνων. Δεν αφορούν δε τα πρατήρια της περιφέρειας (Γ΄ κύκλος).

 

Η διάταξη που προκάλεσε τη σύγχυση αφορά ΜΟΝΟ τον Γ΄ κύκλο, δεν αφορά στην εγκατάσταση των συστημάτων τα οποία έπρεπε να βρίσκονται σε λειτουργία τις 27/8/2014 αλλά αφορά ΜΟΝΟ την καταληκτική ημερομηνία ως προς στις απαιτήσεις συμμόρφωσης, καταγραφής, λειτουργίας και διασφάλισης των μετρήσεων, δηλαδή τις αποκλίσεις του ισοζυγίου 1.5%, τις ογκομετρήσεις κλπ  για τις οποίες η καταληκτική ημερομηνία από 27−8−2014  αντικαταστάθηκε από την ημερομηνία 27−8−2015. Η μετάθεση αυτών των ημερομηνιών, δεν αφορά τους ελέγχους που γίνονται ήδη στα πρατήρια και οι βενζινοπώλες θα πρέπει να μη παρασύρονται  από λάθος ερμηνεία της διάταξης.

 

Σύγχυση με τους ελέγχους

 

Στο μεταξύ οι έλεγχοι στα πρατήρια Αττικής, Θεσσαλονίκης και στα πρατήρια του Β΄ κύκλου συνεχίζονται κανονικά. Σημείο τριβής ωστόσο είναι η απαίτηση να υπάρχουν αποθηκευμένα στα συστήματα, σε όλα τα πρατήρια του Α και Β κύκλου όλα τα ημερήσια ισοζύγια από 28/8/2013, τα οποία και πρέπει να αποσταλούν στην ΓΓΠΣ και στη ΓΓΔΕ πακέτο!

 

Όπως είναι γνωστό όμως, στην ημερομηνία εκείνη, χωρίς ευθύνη των βενζινοπωλών αλλά λόγω τεχνικών προβλημάτων και καθυστέρησης έκδοσης αναγκαίων κυβερνητικών αποφάσεων, ελάχιστα πρατήρια είχαν ολοκληρώσει την εγκατάσταση και είχε δοθεί «σιωπηρή παράταση» ορισμένων μηνών.

 

Ωστόσο τυπικά και με βάση την εγκύκλιο ελέγχου είναι «παραβάτες» και απειλούνται με πρόστιμα!  Η εξέλιξη αυτή προκάλεσε δυναμική παρέμβαση της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος η οποία απαίτησε να γίνονται οι έλεγχοι σε παρόντα χρόνο και όχι αναδρομικά.

 

Σύμφωνα με πληροφορίες του www.eea.gr, η ΓΓΔ Εσόδων δεν θα επιβάλει πρόστιμα για αναδρομικές παραλείψεις.  

 

 

 

 

 

Τη λέει η διάταξη για την παράταση ημερομηνίας λήξης των αποκλίσεων.

 

Αριθμ. Φ2-2204/14 (ΦΕΚ 2436 Β/12-09-2014) : Τροποποίηση της με αριθ. Φ2-1617/2010 (ΦΕΚ 1980/Β/2010)

  1. Στο πρώτο εδάφιο της παραγράφου 3 του άρθρου 5 της υπ’ αριθμ. Φ2-1617/7.12.2010 (ΦΕΚ 1980/Β/2010) Κοινής Υπουργικής Απόφασης, όπως ισχύει, με τίτλο «Διαδι­κασίες και προδιαγραφές εγκατάστασης και ελέγχου ολοκληρωμένων συστημάτων παρακολούθησης εισροών -εκροών στα πρατήρια υγρών καυσίμων. Απαιτήσεις συμμόρφωσης, καταγραφής, λειτουργίας και διασφάλι­σης των μετρήσεων και ηλεκτρονικής αποστολής δε­δομένων», η ημερομηνία «… 27-8-2014 …» αντικαθίσταται από την ημερομηνία «…27-8-2015…».

 

Ποια διάταξη τροποποιεί:

 

Αριθμ. Φ.2/1617/10 (ΦΕΚ 1980 Β/21-12-2010)

 

Για το διάστημα δοκιμαστικής εφαρμογής μέχρι [Αρχή Τροποποίησης]27-08-2014 – ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑΣ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΕΔΑΦΙΟΥ ΤΗΣ ΠΑΡΑΓΡ. 3 ΤΟΥ ΑΡΘΡ. 5 ΜΕ ΤΗΝ ΥΠ 'ΑΡΙΘΜ. Φ2/515/14 (ΦΕΚ 548 Β/05-03-2014)ΑΠΟΦΑΣΗ ΥΦΥΠΟΥΡΓΩΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ-ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ[Τέλος Τροποποίησης][/LR id='715649'], ορίζεται μέγιστο επιτρεπτό σφάλμα στο ισοζύγιο εισροών εκροών στους 150C, τιμή ίση προς 1,5%, συμπεριλαμβανομένων όλων των αβεβαιοτήτων των μετρήσεων του συστήματος. Κατά το ανωτέρω διάστημα, απόκλιση πέραν του καθοριζομένου ορίου θα αποτελεί κριτήριο διενέργειας επιπλέον ελέγχων. Σε περίπτωση που κατόπιν ελέγχων προκύψει ότι η απόκλιση δεν δικαιολογείται από τις αβεβαιότητες των μετρήσεων του συστήματος, θα επιβάλλονται οι προβλεπόμενες κυρώσεις. Η ανοχή του 1,5% στο ημερήσιο ισοζύγιο, συναρτάται με τη ποσότητα του καυσίμου που έχει διακινηθεί. Για μικρές ποσότητες ημερήσιας διακίνησης (π.χ. 100 L), η διαφορά στο ισοζύγιο μπορεί να είναι πολύ μεγαλύτερη του 1,5%, λόγω των ενδογενών σφαλμάτων και αβεβαιοτήτων του συστήματος. Ωστόσο, αυξανομένων των διακινούμενων ποσοτήτων, τα σφάλματα τείνουν προς σταθερότερες, μικρότερες τιμές. Για το λόγο αυτό, θα πρέπει να ελέγχονται και μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα και διακινούμενες ποσότητες, ώστε να ανιχνεύεται η πλέον σταθερή συμπεριφορά των σφαλμάτων. Εάν οι σταθεροποιημένες τιμές απόκλισης ισοζυγίων (π.χ. για ποσότητες αθροιστικά μεγαλύτερες των 1000 L) υπερβαίνουν το 1,5%, τότε χρειάζεται έρευνα για τη πηγή των αποκλίσεων (π.χ. έλεγχος ογκομέτρησης εάν αυτή δεν έχει συμβεί κατά αποδεδειγμένα ορθό τρόπο, έλεγχος ράβδων μέτρησης στάθμης, έλεγχος ογκομετρικής απόδοσης αντλιών κ.λπ.) και λήψη κατάλληλων μέτρων.

 

 

Ειδικότερα για τις περιοχές της Ελληνικής Επικρά­τειας, εξαιρουμένης της Περιφέρειας Αττικής και των Περιφερειακών Ενοτήτων Θεσσαλονίκης, Λάρισας, Αχα­ΐας, Ηρακλείου, Μαγνησίας και Ιωαννίνων, γίνονται απο­δεκτές οι υπάρχουσες, ως ανωτέρω, ογκομετρήσεις, για χρονικό διάστημα μέχρι και 27-08-2014.