tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Διαδικαστικές πολεοδομικές ρυθμίσεις για πρατήρια καυσίμων

Στόχος είναι να αρθούν εμπόδια που δυσκολεύουν τη λειτουργία των επιχειρήσεων και της αγορά

Δόθηκε στη Δημόσια Διαβούλευση το σχέδιο νόμου «Ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών, τηλεπικοινωνιών και δημοσίων έργων».  Με το σχέδιο νόμου που θέτει το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σε διαβούλευση, επιχειρείται η αναμόρφωση του νομοθετικού πλαισίου που διέπει τους τομείς των Μεταφορών, των Τηλεπικοινωνιών και των Δημοσίων Έργων, με σκοπό την προσαρμογή του στις εξελίξεις του ευρωπαϊκού ενωσιακού δικαίου και στις σύγχρονες ανάγκες της αγοράς.

Με τις διατάξεις του Κεφαλαίου Γ΄ του νομοσχεδίου, ρυθμίζονται εκκρεμή θέματα που σχετίζονται με τις εγκαταστάσεις και τη λειτουργία των σταθμών εξυπηρέτησης και των συνεργείων αυτοκινήτων, καθώς και θέματα κατασκευών και εγκαταστάσεων των πρατηρίων υγρών καυσίμων, προκειμένου να αρθούν εμπόδια που δυσκολεύουν τη λειτουργία των επιχειρήσεων και της αγοράς στους τομείς αυτούς, αλλά και να διασφαλισθούν καλύτερες συνθήκες ασφάλειας και εξυπηρέτησης των πολιτών.

Για τα πρατήρια υγρών καυσίμων το θέμα είναι η απάλειψη διάταξης με την οποία η προσαρμογή των κυκλοφοριακών συνδέσεων ή η κατάργηση του πρατηρίου, προϋπέθετε συγκρότηση πρωτοβάθμιας τριμελούς επιτροπής και παραμένει η προσαρμογή με έξοδα του πρατηριούχου.

 

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση για το Άρθρο 28:

 

Προσαρμογή πρατηρίων καυσίμων στα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της οδού.  Η διάταξη της παραγράφου 4 του άρθρου 23 του π.δ. 1224/1981 (Α΄ 303), όπως προστέθηκε με το άρθρο 112 του ν. 4199/2013 (Α' 216), ορίζει ότι για πρατήρια υγρών καυσίμων εντός οικισμών με πληθυσμό μέχρι 2000 κατοίκους, σε περίπτωση που η προ αυτών οδών βελτιώνεται ως προς τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της, ο ιδιοκτήτης υποχρεούται να προσαρμόσει με δική του δαπάνη το χώρο του πρατηρίου προς τα εγκεκριμένα σχεδιαγράμματα με την προσθήκη της φράσης «τηρουμένης της διαδικασίας που περιγράφεται στις διατάξεις της περίπτωσης γ΄ της παραγράφου 3 του άρθρου 23». Όμως, η περίπτωση γ΄ της παραγράφου 3 του άρθρου 23 του Π.Δ. 1224/1981, όπως ισχύει, αναφέρεται σε συγκρότηση πρωτοβάθμιας τριμελούς επιτροπής, δι’ αποφάσεως του οικείου Νομάρχου και έχει ως έργο την γνωμοδότηση επί της δυνατότητος ή μη συνεχίσεως της λειτουργίας του πρατηρίου, η οποία και έχει καταργηθεί, ενώ έχει διατηρηθεί μόνο η επιτροπή επανεξέτασης της καταλληλότητας των πρατηρίων υγρών καυσίμων για συνέχιση ή μη της λειτουργίας τους (δευτεροβάθμια) του άρθρου 23, παράγραφος 3, του Π.Δ. 1224/81, όπως ισχύει.

 

Με την προτεινόμενη ρύθμιση τροποποιείται το άρθρο 112 του Ν. 4199/2013 με τη διαγραφή της εξής φράσης που αναγράφεται σε αυτό: «τηρουμένης της διαδικασίας που περιγράφεται στις διατάξεις της περίπτωσης γ΄ της παραγράφου 3 του άρθρου 23», διότι στη παρούσα χρονική περίοδο, εξαιτίας της κατάργησης της πρωτοβάθμιας

τριμελούς γνωμοδοτικής επιτροπής επί της δυνατότητος ή μη συνεχίσεως της λειτουργίας του πρατηρίου, δεν μπορεί να εφαρμοστεί η διάταξη του άρθρου 112 του Ν. 4199/2013 και ως εκ τούτου να εκπληρωθούν οι στόχοι για την έκδοσή του, όπως αναγράφονται στην συνοδευτική του αιτιολογική έκθεση.

 

Άρθρο 28 – Προσαρμογή πρατηρίων καυσίμων στα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της οδού

 

2. Η παράγραφος 4 του άρθρου 23 του π.δ. 1224/1981 (Α΄ 303), όπως προστέθηκε με το άρθρο 112 του ν. 4199/2013 (Α’ 216), αντικαθίσταται ως εξής:
«4. Για τα πρατήρια που βρίσκονται εντός οικισμών, οι οποίοι υφίστανται προ του έτους 1923 ή εντός ορίων νομίμως οριοθετημένων οικισμών με πληθυσμό μέχρι 2000 κατοίκους και σε περίπτωση που η προ αυτών οδός βελτιώνεται ως προς τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της, ο ιδιοκτήτης του πρατηρίου υποχρεούται να προσαρμόσει, με δικές του δαπάνες, το χώρο του πρατηρίου προς τα εγκεκριμένα δια του παρόντος σχεδιαγράμματα, εντός των δυνατοτήτων του οικοπέδου του».