ΕΕ: Στα 1.818,8 ευρώ η μέση δαπάνη αγορών μέσω Internet

την Ελλάδα υπήρχαν περίπου 7.000 επιχειρήσεις με ψηφιακό κανάλι πώλησης των προϊόντων και των υπηρεσιών

  • Το 2017 εκτιμάται ότι στην Ελλάδα υπήρχαν περίπου 7.000 επιχειρήσεις με ψηφιακό κανάλι πώλησης των προϊόντων και των υπηρεσιών τους και ο συνολικός τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου σε 4,5-5 δισ. ευρώ

 

Αύξηση κατά 3,44% ή κατά 60,5 ευρώ εκτιμάται ότι θα παρουσιάσει το 2018 η μέση δαπάνη ανά καταναλωτή στην Ελλάδα για αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα.

 

Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρώπη, την οποία υλοποίησε η Ecommerce Europe (το συλλογικό όργανο εκπροσώπησης των επιχειρήσεων του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη) και η EuroCommerce (Ευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Εμπορίου), η μέση δαπάνη ανά καταναλωτή για αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα θα ανέλθει το 2018 σε 1.818,8 ευρώ από 1.758,3 ευρώ το 2017, στο υψηλότερο επίπεδο μέχρι σήμερα.

 

Η καταναλωτική δαπάνη στην Ελλάδα για αγορές από τα ηλεκτρονικά καταστήματα παρουσιάζει ραγδαίους ρυθμούς αύξησης τα τελευταία χρόνια. Το 2015, η μέση δαπάνη ετησίως είχε διαμορφωθεί σύμφωνα με τα στοιχεία της Ecommerce Europe σε 1.556,7 ευρώ, το 2016 αυξήθηκε κατά 8,5%, φτάνοντας στα 1.689,4 ευρώ, ενώ το 2017 ενισχύθηκε σε σύγκριση με το 2016 κατά 4,07%. Σημαντικό ρόλο τα τελευταία χρόνια για την ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αγορών διαδραμάτισε και η επιβολή των capital controls, καθώς ήδη στο ηλεκτρονικό εμπόριο ήταν διαδεδομένες οι ηλεκτρονικές πληρωμές (μέσω πιστωτικής και χρεωστικής κάρτας ή και μέσω ηλεκτρονικών πορτοφολιών).

 

Σύμφωνα με την ίδια έκθεση, στην Ελλάδα καταγράφεται ένα από τα υψηλότερα ποσοστά (50%) μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών καταναλωτών που πραγματοποιούν αγορές από ηλεκτρονικά καταστήματα που βρίσκονται στην Ελλάδα αλλά και εκτός αυτής. Μάλιστα, 15% των Ελλήνων καταναλωτών δηλώνουν ότι πραγματοποιούν αγορές μόνον από ξένα ηλεκτρονικά καταστήματα, επιλογή που αφορά κυρίως τις αγορές τεχνολογικών προϊόντων. Με δεδομένο, πάντως, ότι ολοένα και περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις αναπτύσσουν ηλεκτρονικό κατάστημα, η τάση αυτή αναμένεται να αλλάξει τα επόμενα χρόνια. Το 2017 εκτιμάται ότι στην Ελλάδα υπήρχαν περίπου 7.000 επιχειρήσεις με ψηφιακό κανάλι πώλησης των προϊόντων και υπηρεσιών τους.

 

Συνολικά στην περιοχή της Νότια Ευρώπης, όπου συγκαταλέγεται και η Ελλάδα, ο ρυθμός ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου προβλέπεται να φτάσει το 17,7% το 2018 από 14,5% το 2017. Αποτελεί δε τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης που προβλέπεται για το 2018 μεταξύ των διαφόρων περιοχών της Ευρώπης.

 

Στην Ελλάδα, το 2017 το ποσοστό όσων πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές ανήλθε σε 36%, την ώρα που το ποσοστό εκείνων που χρησιμοποιούν Internet είναι σχεδόν διπλάσιο. Ανάλογο είναι το ποσοστό στην Πορτογαλία, ενώ χαμηλότερο στην Ιταλία (34%) και στην Κύπρο (32%). Στον αντίποδα βρίσκονται η Ολλανδία και η Ελβετία, όπου το 82% των καταναλωτών πραγματοποιεί αγορές μέσω Διαδικτύου και ακολουθούν η Σουηδία, όπου το αντίστοιχο ποσοστό είναι 81%, η Δανία και το Λουξεμβούργο (με 80% η κάθε μία).

 

Οι πέντε επιχειρήσεις με τον μεγαλύτερο τζίρο ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ευρώπη είναι η Amazon, η Argos, η Bonprix, η Currys και η Debenhams. Υψηλή διείσδυση στην ελληνική και εν γένει στην ευρωπαϊκή αγορά έχουν και οι λεγόμενοι «ελίτ λιανέμποροι», όπως είναι η Apple, η Boots, η H&M, η ΙΚΕΑ, η Nike, η Zara και η Tesco.

 

Το 2017, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα που διενεργεί κάθε χρόνο το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Επιχειρείν και Εμπορίου του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ELTRUN), ο συνολικός τζίρος του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα ανήλθε σε 4,5-5 δισ. ευρώ.

 

 

Πηγή: Καθημερινή, της ΔΗΜΗΤΡΑΣ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

 

 

 

 

ΑΣΒ