tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Έκδοση ψηφιακών πιστοποιητικών από λογιστές-φοροτεχνικούς

παροχή Υπηρεσιών Πιστοποίησης της Αρχής Πιστοποίησης του Ελληνικού Δημοσίου (ΑΠΕΔ) για την έκδοση ψηφιακών πιστοποιητικών

Δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η κ.υ.α. 60362/7.6.16 σχετικά με τον καθορισμό οργανικών μονάδων του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας για την παροχή Υπηρεσιών Πιστοποίησης της Αρχής Πιστοποίησης του Ελληνικού Δημοσίου (ΑΠΕΔ) για την έκδοση ψηφιακών πιστοποιητικών από μέλη του Ο.Ε.Ε., οικονομολόγων και των λογιστών-φοροτεχνικών.

 

 

Σύμφωνα με την K.Y.A.:

 

Ως «Αρχή Εγγραφής» για τη διαχείριση των αιτημάτων των μελών του, Οικονομολόγων και των Λογιστών Φοροτεχνικών, σύμφωνα με τις διατάξεις της κ.υ.α., ορίζεται το Οικονομικό Επιμελητήριο της Ελλάδας (ΟΕΕ). Αποστολή της εν λόγω Αρχής Εγγραφής είναι η υποστήριξη των σχετικών υπηρεσιών πιστοποίησης, όπως αυτές ειδικότερα προβλέπονται με τις διατάξεις του άρθρου 20 του Ν. 3448/2006 και της κοινής υπουργικής απόφασης υπ' αριθμ. ΥΑΠ/Φ.60/38/232/28-5-2010 «Κύρωση του Κανονισμού Πιστοποίησης της Αρχής Πιστοποίησης του Ελληνικού Δημοσίου (ΑΠΕΔ)» (Β' 799), όπως τροποποιήθηκε με τις διατάξεις της κοινής υπουργικής απόφασης υπ' αριθμ. ΥΑΠ/Φ.60/3431/18-12-2013 (Β' 3320).

 

Ως «Εντεταλμένα Γραφεία» για την παροχή υπηρεσιών πιστοποίησης όπως ειδικότερα αυτές καθορίζονται με τις διατάξεις των επόμενων άρθρων, ορίζονται η Κεντρική Υπηρεσία του ΟΕΕ στην Αθήνα και τα Περιφερειακά Τμήματα (ΠΤ) του ΟΕΕ, σύμφωνα με το Παράρτημα που αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της κ.υ.α..

 

Τα Εντεταλμένα Γραφεία είναι αρμόδια για την παραλαβή της αίτησης και την ταυτοποίηση των στοιχείων ταυτότητας του αιτούντος, την έκδοση, ανάκληση, ανάκτηση ή ανανέωση των ψηφιακών πιστοποιητικών και εν συνεχεία για την ψηφιοποίηση και αποστολή των εν λόγω δικαιολογητικών στην αρμόδια για την έγκριση του αιτήματος Αρχή Εγγραφής (ΟΕΕ), καθώς και στην Υποκείμενη Αρχή Πιστοποίησης του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης (Τμήμα Σχεδιασμού και Λειτουργίας Οριζόντιων Συστημάτων, Υποδομών και Δικτύων της Δημόσιας Διοίκησης της Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της Γενικής Διεύθυνσης Μεταρρυθμιστικής Πολιτικής και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του ΥΠΕΣΔΑ).

 

Ειδικότερα, οι υπάλληλοι της Κεντρικής Υπηρεσίας και των Περιφερειακών Τμημάτων του ΟΕΕ, ως «Εντεταλμένων Γραφείων» για την εφαρμογή των διατάξεων της παρούσας προβαίνουν στις εξής ενέργειες:

 

– Παραλαμβάνουν τα παρακάτω έντυπα:

α) Αίτηση – Υπεύθυνη Δήλωση για την έκδοση, ανάκληση, ανάκτηση ή ανανέωση ψηφιακού πιστοποιητικού.

β) Απλό αντίγραφο του εγγράφου ταυτοποίησης των στοιχείων ταυτότητας του αιτούντος (Δελτίο Αστυνομικής Ταυτότητας ή σχετική προσωρινή βεβαίωση της αρμόδιας αρχής ή διαβατήριο ή άδεια οδήγησης ή ατομικό βιβλιάριο υγείας όλων των ασφαλιστικών φορέων), σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 25 του Ν. 3731/2008 (Α' 263) ή για ειδικές περιπτώσεις:

i. Για τους πολίτες Κράτους – Μέλους της Ευρωπαϊκής Ένωσης: Απλό αντίγραφο Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητας ή Διαβατηρίου.

ii. Για υπηκόους τρίτων χωρών: απλό αντίγραφο ισχύοντος διαβατηρίου ή άλλου ταξιδιωτικού εγγράφου που αναγνωρίζεται από διεθνείς συμβάσεις, με θεώρηση εισόδου σε ισχύ (άρθρο 5 Ν. 4251/2014, Α' 80), ή απλό αντίγραφο ισχύοντος διαβατηρίου ή άλλου ταξιδιωτικού εγγράφου που αναγνωρίζεται από διεθνείς συμβάσεις και στην περίπτωση που δεν υπάρχει θεώρηση εισόδου, απλό αντίγραφο άδειας διαμονής σε ισχύ (άρθρ. 7Ν. 4251/2014 και άρθρ. 24 Π.Δ. 141/2013, Α' 226) και

 

– Ταυτοποιούν τα στοιχεία ταυτότητας του αιτούντος την έκδοση, ανάκληση, ανάκτηση ή ανανέωση ψηφιακού πιστοποιητικού με τα στοιχεία της αίτησης, σύμφωνα με τα ανωτέρω. Οι διατάξεις της παρούσας εφαρμόζονται σε φυσικά πρόσωπα που είναι μέλη του ΟΕΕ καθώς και στους Λογιστές Φοροτεχνικούς που τους έχει χορηγηθεί από το ΟΕΕ επαγγελματική ταυτότητα.

 

– Αφού ολοκληρώσουν τον έλεγχο των ανωτέρω κατά την παραλαβή της αίτησης, δημιουργούν με σάρωση (scanner) ψηφιακά αντίγραφα των εντύπων που παρελήφθησαν (αίτηση / υπεύθυνη δήλωση και φωτοτυπία εγγράφου ταυτοποίησης), τα οποία εν συνεχεία υπογράφονται από εξουσιοδοτημένο προς τούτο υπάλληλο με χρήση προηγμένης ηλεκτρονικής υπογραφής, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 2 και 3 παρ. 1 του Π.Δ. 150/2001 (Α' 125) και αποστέλλονται με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στο ΟΕΕ Ελλάδος (Αρχή Εγγραφής). Κατά την ψηφιοποίηση των εντύπων οι υπάλληλοι των Εντεταλμένων Γραφείων ελέγχουν την ποιότητα της ψηφιοποίησης, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η ευκρίνειά τους κατά την αποστολή τους προς το ΟΕΕ.

 

– Εξασφαλίζουν και διαθέτουν πρόσβαση στα ψηφιακά υπογεγραμμένα αντίγραφα της προηγουμένης παραγράφου σε εξουσιοδοτημένους χρήστες του Τμήματος Σχεδιασμού και Λειτουργίας Οριζόντιων Συστημάτων, Υποδομών και Δικτύων της Δημόσιας Διοίκησης του ΥΠΕΣΔΑ, προκειμένου για την έκδοση, ανάκληση, ανάκτηση ή ανανέωση των ψηφιακών πιστοποιητικών που ζητούνται.

 

– Αποθηκεύουν και αρχειοθετούν τα ψηφιακά αντίγραφα που δημιουργήθηκαν σύμφωνα με τα ανωτέρω σε ηλεκτρονικούς φακέλους, ορισμένους ειδικά για το σκοπό αυτό, σύμφωνα με τις διατάξεις του Π.Δ. 25/2014(Α' 44). Κατά την αρχειοθέτηση των ψηφιακών αντιγράφων καταχωρείται η ημερομηνία παραλαβής της αίτησης / υπεύθυνης δήλωσης, ο αριθμός πρωτοκόλλου, το ονοματεπώνυμο και το πατρώνυμο του αιτούντος.

 

– Τηρούν, αποθηκεύουν και φυλάσσουν τα έντυπα των εγγράφων που παρελήφθησαν, σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 1 του παρόντος, λαμβάνοντας τα αναγκαία μέτρα ασφάλειας και προστασίας από κινδύνους και καταστροφές, (π.χ. πυρκαγιά ή άλλη επιζήμια έκθεση σε φωτιά ή καπνό).

 

– Λαμβάνουν τα αναγκαία και κατάλληλα μέτρα ασφάλειας, ιδίως μέσω της εξουσιοδοτημένης πρόσβασης στο ηλεκτρονικό σύστημα αποθήκευσης των ψηφιακών αντιγράφων καθώς και στο χώρο αποθήκευσης των εντύπων, προκειμένου να διασφαλιστεί η αποτροπή και αποφυγή της φυσικής ή ηλεκτρονικής πρόσβασης στα αποθηκευμένα αρχεία από μη εξουσιοδοτημένους χρήστες με σκοπό την οποιαδήποτε προσθήκη, διαγραφή, αλλοίωση ή τροποποίηση των στοιχείων που έχουν καταχωρηθεί.

 

– Υιοθετούν και εφαρμόζουν σε κάθε τομέα ευθύνης τους, τα κατάλληλα μέτρα ιεραρχικού ελέγχου, ώστε να εξασφαλίζεται ο αναγκαίος αριθμός αρμοδίων υπαλλήλων και εξουσιοδοτημένων χρηστών με σκοπό την έγκαιρη εκτέλεση και ολοκλήρωση όλων των προβλεπομένων εργασιών υψηλής διαβάθμισης για το σύνολο των Υπηρεσιών Πιστοποίησης Δημοσίου Κλειδιού, που παρέχονται σύμφωνα με τις διατάξεις της παρούσας.

 

– Ελέγχουν σε τακτά διαστήματα, και αναλόγως των δυνατοτήτων αποθήκευσης τα συστήματα ηλεκτρονικών υπολογιστών στους οποίους φυλάσσονται τόσο τα ηλεκτρονικά μηνύματα προς το ΟΕΕ όσο και τα ψηφιακά αντίγραφα, και μεριμνούν για τη δημιουργία αντιγράφων ασφαλείας των αποθηκευμένων αρχείων στο προσφορότερο μαγνητικό ή οπτικό μέσο και την ασφαλή τήρηση αυτών.

 

– Εξασφαλίζουν σε εξουσιοδοτημένους χρήστες του ΟΕΕ και του Τμήματος Σχεδιασμού και Λειτουργίας Οριζόντιων Συστημάτων, Υποδομών και Δικτύων της Δημόσιας Διοίκησης του ΥΠΕΣΔΑ, πρόσβαση στο ηλεκτρονικό σύστημα αποθήκευσης των ψηφιακών αντιγράφων καθώς και στο χώρο αποθήκευσης των εντύπων, οποτεδήποτε κριθεί αναγκαίο και ιδίως για την διενέργεια ελέγχων επί των διαδικασιών.

 

– Προβαίνουν σε συνεχή εκπαίδευση και ενημέρωση των υπαλλήλων τους για τις θεσμικές και τεχνολογικές εξελίξεις στα θέματα των ψηφιακών πιστοποιητικών καθώς και των θεμάτων που άπτονται της ασφάλειας, στο βαθμό και τη συχνότητα που κρίνεται απαραίτητο, ώστε να εξασφαλίζεται η διατήρηση του απαιτούμενου επιπέδου επάρκειας γνώσεων.

 

– Εφαρμόζουν συστήματα για την ευχερή αναζήτηση ψηφιακών εγγράφων με τη χρήση ειδικών φορμών αναζήτησης (query forms) και ιδίως μέσω:

α) της χρήσης πολλαπλών κλειδιών (λέξεις, ημερομηνίες, όνομα αποστολέα / παραλήπτη, αριθμό πρωτοκόλλου κ.λπ.).

β) της χρήσης ελεύθερου κειμένου (full text retrieval) καθώς και με τη χρήση ελεύθερου κειμένου σε συνδυασμό με λέξεις κλειδιά.

γ) της εφαρμογής συνθηκών αναζήτησης τύπου «και»/«ή».

 

– Οι αρμόδιοι / εξουσιοδοτημένοι για κάθε προβλεπόμενη σύμφωνα με τις διατάξεις της κ.υ.α., υπάλληλοι των Εντεταλμένων Γραφείων ορίζονται με απόφαση της Κεντρικής Διοίκησης του ΟΕΕ και ενημερώνεται σχετικά το Τμήμα Σχεδιασμού και Λειτουργίας Οριζόντιων Συστημάτων, Υποδομών και Δικτύων της Δημόσιας Διοίκησης του ΥΠΕΣΔΑ.

 

 

Δείτε την κ.υ.α. από το φορολογικό αρχείο του κόμβου του taxheaven

 

Πηγή: Taxheaven

 

 

ΣΒ