Έπεσε η αυλαία της έκθεσης για τα 160 χρόνια της Ελληνικής Βιομηχανίας

18.000 οι επισκέπτες στην Τεχνόπολη του δήμου Αθηναίων

 – 18.000 οι επισκέπτες στην Τεχνόπολη του δήμου Αθηναίων

  

Με μεγάλη επιτυχία, ολοκληρώθηκε την περασμένη Κυριακή, στην Τεχνόπολη Δήμου Αθηναίων και στο Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου, η έκθεση «160 χρόνια made in Greece», καταφέρνοντας να ταξιδέψει περισσότερους από 18.000 επισκέπτες όλων των ηλικιών στον νοσταλγικό αλλά και πολύ ελπιδοφόρο κόσμο της ελληνικής βιομηχανίας.

 

Για πρώτη φορά σε τέτοια έκταση, ανασυστάθηκαν 160 χρόνια ελληνικής βιομηχανικής ιστορίας, από το 1857 έως σήμερα, μέσα από τα ιστορικά κείμενα προϊόντα πρωτότυπης έρευνας του Γιάννη Στογιαννίδη, υπό την επιστημονική επίβλεψη της Χριστίνας Αγριαντώνη, ομότιμης καθηγήτριας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Τρεις ενότητες, 120 βιομηχανίες, 8 κλάδοι και 800 αντικείμενα παρουσιάστηκαν μέσα από τη σύγχρονη και πολύ ιδιαίτερη μουσειολογική ματιά της Μαρίας Φλώρου και της Δέσποινας Ανδριοπούλου, ενώ το ξεχωριστό στήσιμο της έκθεσης που εμπνέεται από εμπορικές και κλαδικές εκθέσεις οφείλεται στην αρχιτέκτονα-μουσειολόγο Ερατώ Κουτσουδάκη. Η οπτική ταυτότητα της έκθεσης ανήκει στην ομάδα των pi6 communication design, η οποία βραβεύτηκε μάλιστα στη φετινή διοργάνωση των Ermis Awards για το λογότυπο «160 χρόνια made in Greece».

 

 

Ο δήμαρχος Αθηναίων κ. Γιώργος Καμίνης, δήλωσε ότι «μετά την έκθεση – αφιέρωμα στη δεκαετία του 80 πέρσι και την έκθεση για την ελληνική βιομηχανία “160 χρόνια made in Greece” φέτος, δύο κατά γενική ομολογία άκρως επιτυχημένες εκθέσεις, οι μεγάλης διάρκειας θεματικές εκθέσεις γίνονται θεσμός για την Τεχνόπολη του δήμου Αθηναίων. Η περσινή, για τη δεκαετία του 80, είχε έναν νοσταλγικό χαρακτήρα. Η φετινή, όμως, έστειλε πολλαπλά μηνύματα, καθώς παρουσίασε μια Ελλάδα, που όχι μόνο είχε κάποτε βιομηχανία, αλλά ότι διαθέτει και όλες τις προϋποθέσεις να αποκτήσει ξανά».

 

 

Η πρόεδρος της Τεχνόπολης του δήμου Αθηναίων κυρία Πόπη Διαμαντάκου, ανέφερε ότι μία ακόμη έκθεση μνήμης του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού μετά τα «GR80s», η εξαιρετικής επιτυχίας «160 χρόνια made in Greece», η οποία μαζί με τις παράλληλες εκδηλώσεις της, θύμισε και υπογράμμισε την Ελλάδα της παραγωγής, της καινοτομίας, της δημιουργίας, αποδεικνύοντας το επιτυχημένο μοντέλο λειτουργίας της Τεχνόπολης. Πρόκειται για έναν ισχυρό πολιτισμικό θεσμό των Αθηνών, κέντρο ανάδειξης δημιουργικών δυνάμεων της πόλης και της χώρας.

 

 

Ο διευθύνων σύμβουλος της Τεχνόπολης του δήμου Αθηναίων κ. Κωνσταντίνος Μπιτζάνης σημείωσε ότι τόσο από τα «160 χρόνια made in Greece» όσο και από τις παράλληλες εκδηλώσεις έγινε σαφές πως η ελληνική βιομηχανία έχει να επιδείξει πολλά καινοτόμα παραδείγματα στην δύσκολη  πορεία της όλα αυτά τα χρόνια, πως  εξακολουθεί να διαθέτει ένα σημαντικό δυναμικό και πως χωρίς βιομηχανία δεν μπορεί να υπάρξει παραγωγική ανασυγκρότηση.

Φυσικά, η έκθεση δεν θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα χωρίς την πολύτιμη συμβολή ιδιωτών, συλλεκτών, φορέων, αρχείων και εταιριών που μας εμπιστεύτηκαν παραχωρώντας μας σπάνιο αρχειακό υλικό.

 

Μεγάλο μέρος της επιτυχίας ανήκει και στις εταιρίες που υποστήριξαν την έκθεση «160 χρόνια Made in Greece»: τους μεγάλους χορηγούς VIOHALCO, Φυσικό Αέριο Αττικής και Ε.Ι. Παπαδόπουλος Α.Ε., τον χορηγό μας Mytilineos, τους υποστηρικτές μας Όμιλο Εταιρειών Ηρακλής, μέλος του Ομίλου La Farge, Ελληνικά Πετρέλαια, Eskimo FG Europe, Φαρμακοβιομηχανία ΚΟΠΕΡ Α.Ε. και τον Όμιλο Τιτάν, χορηγό του εκπαιδευτικού προγράμματος για παιδιά «160 χρόνια made in Greece. Kids edition».

 

Και για όσους ήθελαν αλλά δεν πρόλαβαν ή δεν κατάφεραν να επισκεφτούν την έκθεση έχουμε μία έκπληξη: το ταξίδι μας στην ελληνική βιομηχανία μέσα από τα «160 χρόνια made in Greece» συνεχίζεται ψηφιακά μέσω VR tour, το οποίο θα είναι διαθέσιμο πολύ σύντομα στο site του Βιομηχανικού Μουσείου Φωταερίου.

 

 

ΑΣΒ