tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Εξαμηνιαία Έκθεση Απολογισμού Κ.Ε.Ε.Ε.

Εξαμηνιαία Έκθεση Απολογισμού Κ.Ε.Ε.Ε.

 (Αύγουστος 2021-Φεβρουάριος 2022)

 Σημείωμα Προέδρου Κ.Ε.Ε.Ε.

Το 2021 ήταν μια χρονιά που σημαδεύτηκε από τον αιφνίδιο χαμό του αείμνηστου Προέδρου μας Κωνσταντίνου Μίχαλου.

Παράλληλα, οι περιορισμοί στις οικονομικές δραστηριότητες και τα σοβαρά προβλήματα που προκλήθηκαν ακόμη μια χρονιά από την πανδημία Covid-19, είχαν πολύ σημαντικές επιπτώσεις στην ελληνική επιχειρηματικότητα αλλά και την κοινωνία.

Σε αυτό το δυσμενές περιβάλλον, δεδομένων των συνθηκών πανδημίας, η Κ.Ε.Ε.Ε.:

  • Κατάρτισε άμεσα τον στρατηγικό σχεδιασμό της για το υπόλοιπο της θητείας της παρούσας Διοικήσεως.
  • Προσδιόρισε τον βασικό προγραμματισμό επιμέρους έργων και στόχων ώστε να ανταποκριθεί με το βέλτιστο τρόπο, δεδομένων των συνθηκών, στις ανάγκες των Επιμελητηρίων-μελών της.
  • Κατέγραψε και αξιολόγησε αρμοδιότητες, με γνώμονα την άμεση ενεργοποίηση και τον εκσυγχρονισμό όλων των δομών διοίκησης που διαθέτει.
  • Συνέταξε ένα νέο μεταρρυθμιστικό σχέδιο ψηφιακού μετασχηματισμού του τρόπου λειτουργίας της με αποτύπωμα στις δομές των Επιμελητηρίων όλης της χώρας.
  • Υπέβαλε συστηματικά μέσω του θεσμικού της ρόλου 54 στοιχειοθετημένες προτάσεις προς όλα τα αρμόδια Υπουργεία, με άξονα την τόνωση της ελληνικής επιχειρηματικότητας.
  • Τήρησε όλες τις προβλεπόμενες εκ του νόμου διαδικασίες, με πλήρη ομοφωνία αποφάσεων σε όλα τα θέματα που απασχόλησαν τις εργασίες των Διοικητικών Επιτροπών της και των δύο Γενικών Συνελεύσεών της.
  • Για την περαιτέρω στήριξη του Επιμελητηριακού Θεσμού σε αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία, αποφάσισε ομόφωνα την ενίσχυση δράσεων όλων των Επιμελητηρίων με συνολικό ποσό περί των 800.000 ευρώ. (5.000€/Επιμελητήριο, 30.000€/Περιφερειακό Επιμελητηριακό Συμβούλιο)

Στην παρούσα έκθεση αποτυπώνεται αναλυτικά το έργο της Κ.Ε.Ε.Ε. του τελευταίου εξαμήνου (Αύγουστος 2021-Φεβρουάριος 2022).

 

ΘΕΣΜΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ

Συναντήσεις

Εν μέσω συνθηκών πανδημίας, Πρόεδρος και μέλη της Διοικητικής Επιτροπής Κ.Ε.Ε.Ε., ως εκπρόσωποι της επιχειρηματικότητας της χώρας, πραγματοποίησαν περισσότερες από 36 συναντήσεις θεσμικού χαρακτήρα, μεταξύ άλλων με:

  • Την Πρόεδρο της Δημοκρατίας
  • Τον Πρωθυπουργό
  • Τον Αρχηγό της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης
  • Τους Αρχηγούς όλων των κομμάτων του Ελληνικού Κοινοβουλίου
  • Αρμόδιους Υπουργούς και Γενικούς Γραμματείς
  • Κοινωνικούς και Θεσμικούς Εταίρους
  • Εκπροσώπους φορέων
  • Προέδρους Επιμελητηρίων, καθώς επισκεφτήκαμε 24 Επιμελητήρια σε όλη την Ελλάδα σε διάστημα 6 μηνών.

Παρεμβάσεις

Κατατέθηκαν αρμοδίως συνολικά 54 στοιχειοθετημένες προτάσεις-παρεμβάσεις για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας στα Υπουργεία Ανάπτυξης, Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Εσωτερικών και Εργασίας, μεταξύ άλλων για:

  • Διαγραφή μέρους των οφειλών που «γεννήθηκαν» εν μέσω πανδημίας
  • Χρηματοδότηση του λιανεμπορίου στο πρότυπο του κλάδου της εστίασης.
  • Αξιοποίηση κοινοτικών πόρων και Ταμείου Ανάκαμψης για τη στήριξη των επιχειρήσεων.
  • Μη επιστροφή των Επιστρεπτέων Προκαταβολών.
  • Ευκολότερη πρόσβαση επιχειρήσεων σε τραπεζικό δανεισμό.
  • Αναστολή υποχρεώσεων μέχρι το πέρας της πανδημίας.
  • Μείωση συντελεστή ΦΠΑ σε βασικά αγαθά από 13% σε 6%.
  • Άμεση μείωση Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στα καύσιμα.
  • Αύξηση των δόσεων από 72 σε 120 για την αποπληρωμή των πανδημικών οφειλών.
  • Επιδότηση 75% της αύξησης του ενεργειακού κόστους (από 50%)

(κατόπιν 2 συναντήσεων με τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ.Σκρέκα)

 

Τέλος, σε τηλεδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε τον Ιανουάριο με τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών κ. Θεόδωρο Σκυλακάκη, αναφορικά με τα νέα μέτρα στήριξης για τις επιχειρήσεις εστίασης, 40 και πλέον Προέδροι Επιμελητηρίων κατέθεσαν τις θέσεις και τις προτάσεις τους για τον κλάδο.

Επιμελητηριακή Νομοθεσία

Στο σύντομο χρονικό διάστημα από την έναρξη της θητείας μας, αναλήφθηκε μεγάλο εύρος πρωτοβουλιών για την προώθηση πάγιων επιμελητηριακών αιτημάτων, στα οποία και ανταποκρίθηκε άμεσα η Πολιτική ηγεσία.

Έτσι, νομοθετήθηκαν από τους πρώτους μήνες θητείας, διαχρονικά αιτήματα της Επιμελητηριακής κοινότητας, μεταξύ άλλων και:

  • Η δυνατότητα τα Επιμελητήρια να μπορούν να συνδράμουν απευθείας πληγείσες επιχειρήσεις σε περιπτώσεις φυσικών καταστροφών.
  • Ο καθορισμός με απόφαση των Δ.Σ. των Επιμελητηρίων, των οδοιπορικών εξόδων, της ημερήσιας αποζημίωσης, και των εξόδων παράστασης.
  • Η μεταφορά στα Επιμελητήρια προσωπικού των αστικών εταιρειών που δεν πρόλαβε για διάφορους λόγους τις προθεσμίες προηγούμενης ρύθμισης.
  • Ο καθορισμός των εξόδων παράστασης στο Περιφερειακό Επιμελητηριακό Συμβούλιο.
  • Θέματα αγοράς και χρήσης υπηρεσιακών αυτοκινήτων με απαλλαγή περιορισμών ορίων κόστους καυσίμων και λιπαντικών, κ.λπ.

Παράλληλα, αγωνιστήκαμε για άμεση επίλυση των κάτωθι:

  • Την προώθηση ρύθμισης για τη βεβαίωση και είσπραξη από τις ΔΟΥ των ανείσπρακτων ανταποδοτικών τελών του ΓΕΜΗ και της ετήσιας συνδρομής και ενιαίου ανταποδοτικού τέλους των Επιμελητηρίων.
  • Την άρση της θέσης σε αργία των διοικήσεων των Επιμελητηρίων για απλή παραπομπή για πλημμέλημα.
  • Την αναμόρφωση της διαδικασίας αντικατάστασης μελών της Δ.Ε. με υποχρέωση αυξημένης πλειοψηφίας της απόφασης του Δ.Σ. και υποχρέωση αιτιολογίας.
  • Την κατάργηση της ρύθμισης για τη δυνατότητα επανεκλογής του ιδίου προσώπου στο αξίωμα του Προέδρου μόνο μια φορά, αλλά, και τη μεταφορά σε προσωποπαγείς θέσεις ΙΔΑΧ στα Επιμελητήρια των ειδικών συνεργατών και συμβασιούχων έργου που απασχολούνται στο Γ.Ε.ΜΗ.
  • Τη ρύθμιση των σχέσεων των Επιμελητηρίων και της Εθνικής Ελληνικής Επιτροπής του Διεθνούς Επιμελητηρίου.

Τέλος, πραγματοποιήθηκαν κατά τον Επιμελητηριακό νόμο 2 Γενικές Συνελεύσεις τον Σεπτέμβριο και τον Νοέμβριο σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα αντίστοιχα.

Αναφορικά με αυτή της Θεσσαλονίκης, αξίζει να σημειωθεί πώς για  πρώτη φορά στην ιστορία της Κ.Ε.Ε.Ε., παραβρέθηκε ο Πρωθυπουργός της χώρας στις εργασίες Γενικής Συνελεύσεως της, ενώ στην αντίστοιχη της Αθήνας παρέστη ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης και σημειώθηκε συμμετοχή-ρεκόρ 57 εκ των 59 Επιμελητηρίων της χώρας.

 Περιφερειακά Επιμελητηριακά Συμβούλια

Η αναβάθμιση του ρόλου των 13 Περιφερειακών Επιμελητηρίων αποτέλεσε από την πρώτη στιγμή στρατηγικό άξονα προτεραιότητας.

Σε αυτήν την κατεύθυνση, πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο η 1η  κατά σειρά τηλεδιάσκεψη με τους Προέδρους των Περιφερειακών Επιμελητηρίων της χώρας, κατά τη διάρκεια της οποίας έγινε ένας εξαιρετικά εποικοδομητικός διάλογος και τέθηκαν καίρια ζητήματα που αφορούν στην τοπική επιχειρηματικότητα και όχι μόνο. Κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης συνάντησης, εκφράστηκε η ομόφωνη απόφαση της Κ.Ε.Ε.Ε. για:

  • Χρηματοδότηση εκπόνησης αναπτυξιακής μελέτης η οποία θα λαμβάνει υπόψη της τα χαρακτηριστικά της εκάστοτε περιοχής με στόχο να ενισχύσει την τοπική επιχειρηματικότητα και να αποτελέσει εργαλείο για τους υφιστάμενους ή νέους επαγγελματίες. (κόστος 15.000 €)
  • Χρηματοδότηση διεξαγωγής εκδήλωσης-αναπτυξιακού φόρουμ σε κάθε περιφερειακή κοινότητα, κατά τη διάρκεια της οποίας θα παρουσιαστεί η ως άνω μελέτη και θα αναδειχθούν ζητήματα που αφορούν στην τοπική επιχειρηματικότητα. (κόστος 15.000 €).

Ολοκληρώνοντας, ορίστηκε 2η συνάντηση με συγκεκριμένη θεματολογία κατόπιν διαβούλευσης των συμμετεχόντων.

 Θεματικές Επιτροπές ΚΕΕΕ

Αποτέλεσε στρατηγικό άξονα της νέας οργανωτικής δομής της Κ.Ε.Ε.Ε. η ενεργότερη συμμετοχή των θεματικών επιτροπών στον επιμελητηριακό θεσμό και η άμεση  αύξηση των αρμοδιοτήτων τους.

Σε αυτό το πλαίσιο, έλαβε χώρα κεντρική τηλεδιάσκεψη με τους Προέδρους-συντονιστές των 15 επιτροπών, όπου συζητήθηκαν καίρια ζητήματα ενώ κατόπιν γόνιμου διαλόγου με ενδιαφερόμενους από το σύνολο του επιμελητηριακού θεσμού, συγκροτήθηκαν 5 νέες επιτροπές/υποεπιτροπές.

Επιπροσθέτως, διατέθηκαν διακριτά email και ορίστηκε άτομο ως υπεύθυνος επικοινωνίας για κάθε θεματική επιτροπή στην κατεύθυνση της αμεσότερης επίλυσης οποιουδήποτε ζητήματος χρήζει αντιμετώπισης.

ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ-ΔΡΑΣΕΙΣ

Πυρόπληκτες Περιοχές

Μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές του Αυγούστου 2021, πραγματοποιήθηκε επιτόπια επίσκεψη στις πυρόπληκτες περιοχές και συγκεκριμένα στα Επιμελητήρια Ηλείας, Αρκαδίας, Μεσσηνίας και Λακωνίας, ενώ διεξήχθη έκτακτη Διευρυμένη Διοικητική στο Επιμελητήριο Ευβοίας όπου συζητήθηκε η διαμορφωθείσα κατάσταση μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές καθώς και οι δράσεις που πρέπει να αναληφθούν, προκειμένου να στηριχθούν οι πυρόπληκτες επιχειρήσεις και να ξεκινήσει η ανασυγκρότηση της περιοχής.

Στο πλαίσιο αυτής, ανακοινώθηκε η ομόφωνη απόφαση για την ενίσχυση των επιχειρήσεων που επλήγησαν μέσω των τοπικών τους Επιμελητηρίων με το ποσό των 100.000€ και την κάτωθι κατανομή:

–  Επιμελητήριο Ευβοίας: 40.000 €.

–  Επιμελητήριο Ηλείας: 25.000 €.

–  Επιμελητήριο Λακωνίας: 10.000 €.

–  Επιμελητήριο Αρκαδίας: 10.000 €.

–  Επιμελητήριο Μεσσηνίας: 10.000 €.

–  Επιμελητήριο Γρεβενών: 5.000 €.

 Κύπρος

Πραγματοποιήθηκε επίσκεψη Ελληνικής Επιμελητηριακής αντιπροσωπείας στην Κύπρο με συμμετοχή στη Γενική Συνέλευση του Κ.Ε.Β.Ε. παρουσία του Προέδρου Δημοκρατίας της Κύπρου, κατά τη διάρκεια της οποίας υπήρξε απόφαση για τη δημιουργία ενός διμερούς, Ελληνο-Κυπριακού Επιμελητηρίου, αλλά και τη διοργάνωση επιχειρηματικών φόρουμ στις δύο χώρες.

Στο πλαίσιο της επίσκεψης, έλαβαν χώρα επίσης:

  • Συνάντηση με τον Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας, κ.Νίκο Αναστασιάδη
  • Συνάντηση με τον Υπουργό Εξωτερικών, κ.Νίκο Χριστοδουλίδη
  • Συνάντηση με την Υπουργό Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας κ.Νατάσα Πηλείδου και τον Υφυπουργό Έρευνας κ.Κυριάκο Κόκκινο
  • Επίσκεψη στην Ελληνική Δύναμη Κύπρου (ΕΛΔΥΚ)
  • Επίσκεψη στον Μακαριότατο Αρχιεπίσκοπο Χρυσόστομο Β’
  • Κατάθεση στεφάνων στα Φυλακισμένα Μνήματα

 Δομή παροχής υπηρεσιών υποστήριξης προς τα Επιμελητήρια

Στην κατεύθυνση της υποστήριξης που μπορεί και οφείλει να προσφέρει η Κ.Ε.Ε.Ε. στα Επιμελητήρια – Μέλη της, δημιουργήθηκε μια κεντρική δομή υποστήριξης των Επιμελητηρίων όλης της χώρας (τύπου help-desk), η οποία καταρτίζεται από εξειδικευμένα στελέχη και συνεργάτες της Κ.Ε.Ε.Ε.

Η συγκεκριμένη υπηρεσία περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα ειδικοτήτων, με στόχο την εύρυθμη λειτουργία του θεσμού και την αποτελεσματική επίλυση των όποιων θεμάτων εσωτερικής λειτουργίας προκύπτουν. Συγκεκριμένα, η υποστήριξη αφορά στα κάτωθι θεματικά αντικείμενα:

  • ΓΕΜΗ και ΥΜΣ
  • Νομικό τμήμα
  • Λογιστικά-Φοροτεχνικά
  • Ευρωπαϊκά χρηματοδοτικά εργαλεία
  • Υπεύθυνοι τύπου και επικοινωνίας

 

Στο πλαίσιο υλοποίησης της Α’ φάσης του έργου, πραγματοποιήθηκαν τον Ιανουάριο 5 ενημερωτικές τηλεδιασκέψεις με συμμετοχή 500 και πλέον υπαλλήλων-στελεχών επιμελητηρίων στα αντίστοιχα θεματικά τους αντικείμενα, κατά τη διάρκεια των οποίων συζητήθηκαν θέματα μείζονος σημασίας και απαντήθηκαν πολλά ερωτήματα που απασχολούν τα Επιμελητήρια ως οργανισμούς σήμερα.

Κλείνοντας, οργανώθηκε και είναι σε λειτουργία μηχανισμός απευθείας επικοινωνίας των υπαλλήλων-συνεργατών της Κ.Ε.Ε.Ε. ανά θεματική ενότητα, στους οποίους μπορούν να απευθύνονται ανά πάσα στιγμή τα στελέχη των Επιμελητηρίων-μελών της για κάθε ειδικό θέμα τους απασχολεί.

Επικοινωνία και εξωστρέφεια

Στο πλαίσιο της αναβάθμισης του επιμελητηριακού θεσμού και του ρόλου των Επιμελητηρίων στο σύγχρονο επιχειρείν, η Κ.Ε.Ε.Ε. προχώρησε άμεσα  μέσω του γραφείου τύπου, σε αναβάθμιση του διαδικτυακού της κόμβου μετατρέποντας την ηλεκτρονική σελίδα της σε βήμα λόγου για όλα τα Επιμελητήρια της χώρας και διαύλου επικοινωνίας ώστε κάθε Επιμελητήριο να δύναται να επικοινωνεί τις δράσεις του προς την επιχειρηματική κοινότητα.

Αναβαθμίζοντας την εικόνα της ιστοσελίδας, φιλοξενούνται πλέον περισσότερες δηλώσεις Προέδρων, δράσεις Επιμελητήριων, ενώ συνεχίζουν και παρέχονται χρηστικές πληροφορίας για όλα όσα σχετίζονται με το σύγχρονο επιχειρείν.

Η παρεμβατικότητα της ΚΕΕΕ επιβεβαιώνεται από την προβολή των θέσεων της σε μέσα ενημέρωσης, η οποία ξεπερνά συνολικά τις:

7100 (διαδίκτυο), 450 (τύπος), 115 (τηλεόραση), 142 (ραδιόφωνο).

 

 ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΡΓΩΝ-ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΝΕΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ

 

Νέο Γενικό Εμπορικό Μητρώο και αναβαθμίσεις στο υπάρχον (ΓΕΜΗ)

Η ΚΕΕΕ, σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, βρίσκεται στη διαδικασία βελτιώσεων του ΓΕΜΗ, προκειμένου να ψηφιοποιήσει υπηρεσίες, οι οποίες μέχρι τώρα παρέχονται με φυσική παρουσία στα διάφορα σημεία εξυπηρέτησης του ΓΕΜΗ (Επιμελητήρια).

Κατόπιν συνάντησης με τον Γενικό Γραμματέα κ.Χριστόπουλο, εξασφαλίστηκε η δέσμευση για χρηματοδότηση ύψους 1.500.000 ευρώ για τον εκσυγχρονισμό του υπάρχοντος ΓΕΜΗ και συμφωνήθηκε ένα οριζόντιο πρόγραμμα πανελλήνιας εμβέλειας για την αναβάθμιση ψηφιακών δεξιοτήτων εργαζομένων.

Επιπλέον, ανατέθηκε στην εταιρεία Grant Thornton, η σύνταξη προμελέτης για τον σχεδιασμό του νέου ΓΕΜΗ. Η προμελέτη αυτή, αποτελεί τη βάση για την απλοποίηση διαδικασιών που αφορούν στο ΓΕΜΗ, μέσω διοικητικών και νομοθετικών ρυθμίσεων (Γ.Γ. Ψηφιακής Πολιτικής και Απλούστευσης Διαδικασιών).

Τέλος, έχει ξεκινήσει ο σχεδιασμός του νέου ΓΕΜΗ, το οποίο θα αποτελεί το κεντρικό επιχειρηματικό μητρώο της χώρας, με το οποίο θα διασυνδέονται όλα τα επιμέρους μητρώα.

Στο έργο, περιλαμβάνεται και η δημιουργία Παρατηρητηρίου Επιχειρηματικότητας, στο οποίο θα συγκεντρώνονται όλα τα ανοικτά δεδομένα για την επιχειρηματικότητα, προκειμένου αυτό να αποτελέσει ένα πολύτιμο εργαλείο, τόσο για τις υπάρχουσες, όσο και για τις υπο-σύσταση επιχειρήσεις.

Προϋπολογισμός έργου: 25.000.000€.

 

Δομές Στήριξης Επιχειρηματικότητας (νέα πρωτοβουλία)

Το έργο αφορά στη δημιουργία μιας δομής υπό την Κ.Ε.Ε.Ε., μέσω της οποίας οι επιχειρήσεις ολόκληρης της χώρας, θα μπορούν να λαμβάνουν πληροφόρηση (τηλεφωνική/ψηφιακή) για τη συμμετοχή τους σε συγχρηματοδοτούμενες δράσεις που προκηρύσσονται στο πλαίσιο του νέου ΕΣΠΑ και του Ταμείου Ανάκαμψης.

Η δράση είχε αρχικά σχεδιαστεί βασισμένη στο Ν.4605/2019, όμως η χρηματοδότησή της προσέκρουε σε ζητήματα Κρατικών Ενισχύσεων.

Η Κ.Ε.Ε.Ε. συνεργάστηκε με τα στελέχη του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων και αντιμετώπισε όλα τα επιμέρους προβλήματα, επανασχεδιάζοντας τη δράση, ώστε αυτή να μπορεί πλέον να ενταχθεί προς χρηματοδότηση.

Προτεινόμενος προϋπολογισμός δράσης: 20.000.000 €

 

Δομή Στήριξης του Ηλεκτρονικού Εμπορίου (νέα πρωτοβουλία)

Η δράση αφορά στη δημιουργία μιας δομής, μέσω της οποίας οι επιχειρήσεις θα λαμβάνουν στήριξη για τη δημιουργία και τη λειτουργία ηλεκτρονικών καταστημάτων (e Shops).

Στη δράση περιλαμβάνεται τόσο η δημιουργία μιας τέτοιας ψηφιακής πλατφόρμας, εξαιρετικά εύκολης στη χρήση, με δυνατότητες γρήγορης δημιουργίας ηλεκτρονικών καταστημάτων, όσο και η παροχή τηλεφωνικής/ψηφιακής υποστήριξης των επιχειρήσεων, σε ζητήματα λειτουργίας του ηλεκτρονικού τους καταστήματος.

Ο σχεδιασμός της δράσης, γίνεται στα πρότυπα της αντίστοιχης δράσης που υλοποιείται από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, για τις επιχειρήσεις-μέλη του.

Προϋπολογισμός δράσης: 20.000.000€.

 

Ανάπτυξη Προηγμένων Ψηφιακών Δυνατοτήτων για το Ανθρώπινο Δυναμικό των Επιχειρήσεων (νέα πρωτοβουλία)

Η δράση έχει σχεδιαστεί σε συνεργασία με το ΕΔΥΤΕ και τη Γενική Γραμματεία Ψηφιακής Πολιτικής του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Στη δράση περιλαμβάνονται η ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων σε δύο κλάδους:

  1. Βιομηχανία 4.0 (Τεχνητή Νοημοσύνη, Internet of Things, Blockchain, κλπ).
  2. Χρήση των νέων ψηφιακών υπηρεσιών της Πολιτείας (χρήση των ψηφιακών πλατφορμών και των νέων ψηφιακών εργαλείων / υπηρεσιών).

Η δράση απευθύνεται σε 4.000 φυσικά πρόσωπα, εργαζόμενους σε ελληνικές επιχειρήσεις και έχει προϋπολογισμό 5.000.000 €.

  

Ψηφιακός Μετασχηματισμός της Επιχειρηματικότητας

(υπό υλοποίηση)

Κύριο αντικείμενο του έργου είναι η αναβάθμιση του Γ.Ε.ΜΗ. ώστε να αποτελέσει ένα σύγχρονο και πλήρες μητρώο προς όφελος των επιχειρήσεων και της διοίκησης. Επίσης, το έργο στοχεύει στην ανάδειξη του Γ.Ε.ΜΗ. σε ένα εργαλείο για τη Δημόσια Διοίκηση μέσω της συλλογής και ανάλυσης των στοιχείων και των πληροφοριών που καταχωρούνται σε αυτό σχετικής τεκμηρίωσης και εξαγωγής συμπερασμάτων.

Τέλος, στο πλαίσιο του έργου θα διανεμηθούν ψηφιακές υπογραφές στις επιχειρήσεις, στους συμβολαιογράφους, στους δικηγόρους και στους λογιστές.

Η υλοποίηση του έργου παρουσίασε σοβαρές καθυστερήσεις, όμως πλέον προχωράει με γοργούς ρυθμούς και εντός των επομένων ημερών, αναμένεται να ξεκινήσει η διανομή των ψηφιακών υπογραφών.

Το έργο χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, με προϋπολογισμό περί τα 32.000.000€ + 10.000.000€ ως προαίρεση.

 

Κατάρτιση στους κλάδους των Υποδομών και Μεταφορών

(υπό υλοποίηση)

Το έργο αφορά στην κατάρτιση, πιστοποίηση και συμβουλευτική φυσικών προσώπων στους κλάδους των Υποδομών και Μεταφορών.

Το έργο παρουσίασε σημαντικότατες καθυστερήσεις στην υλοποίησή του, οι οποίες εντοπίζονται στην έγκριση των τευχών διακήρυξης διαγωνισμών από το Υπουργείο Εργασίας.

Η ΚΕΕΕ, ήρθε σε συνεννόηση με το Υπουργείο Εργασίας και η επίλυση των ζητημάτων, ολοκληρώνεται σύντομα.