tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

H εμπορική δραστηριότητα στη Θεσσαλονίκη με μεγάλα προβλήματα

Το τελευταίο δεκαήμερο των θερινών εκπτώσεων ξεκινάει σήμερα με τους χειρότερους οιωνούς για την αγορά της Θεσσαλονίκης.

Το τελευταίο δεκαήμερο των θερινών εκπτώσεων ξεκινάει σήμερα με τους χειρότερους οιωνούς για την αγορά της Θεσσαλονίκης. Η πολύχρονη ύφεση και η ανεργία έχουν «γονατίσει» την κατανάλωση, ο τουρισμός στην πόλη δεν είναι ικανός να καλύψει το κενό και η έλλειψη αστικών λεωφορείων είναι απλώς το… κερασάκι στην τούρτα. Η απεργία διαρκείας, την οποία έχουν εξαγγείλει από σήμερα οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ, είναι βέβαιον ότι θα έχει πολύ αρνητικές συνέπειες για την κίνηση στο κέντρο της πόλης. Ταυτόχρονα ο …εξαιρετικά χαλαρός τρόπος με τον οποίο δείχνει να αντιμετωπίζει το θέμα ο αρμόδιος υπουργός Χρήστος Σπίρτζης δεν αφήνει πολλά περιθώρια αισιοδοξίας.    

Οι φορείς του εμπορίου της Θεσσαλονίκης έχουν κάθε λόγο να ανησυχούν. Ο Εμπορικός Σύλλογος ήδη προσπαθεί να ευαισθητοποιήσει και να  κινητοποιήσει την κυβέρνηση, ώστε να κινηθεί προς επίλυση του προβλήματος με επιστολές στο Μέγαρο Μαξίμου και στο υπουργείο Μεταφορών. Ανάλογες πρωτοβουλίες αναμένονται τις αμέσως προσεχείς ημέρες, εάν η κατάσταση οδηγηθεί στα άκρα. Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης και το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης έχουν εγγεγραμμένους στα μητρώα τους τις επιχειρήσεις του κέντρου και γι’ αυτό έμποροι και επαγγελματίες ζητούν τη στήριξή τους.

Για μία ακόμη φορά η αγορά του κέντρου της Θεσσαλονίκης είναι εκτεθειμένη. Όπως συμβαίνει συχνά, για διάφορους λόγους. Τους χειμερινούς μήνες –για παράδειγμα- είναι οι συχνές διαδηλώσεις που σε ορισμένες περιόδους σχεδόν καθημερινά «νεκρώνουν» το κέντρο της πόλης, κυρίως τα απογεύματα, καθιστώντας την πρόσβαση αδύνατη. Επίσης, κάποιες Κυριακές που η αγορά είναι ανοιχτή εκτός από τις διαδηλώσεις όσων αντιδρούν στη λειτουργία των καταστημάτων τη συγκεκριμένη ημέρα της εβδομάδας, υπάρχουν δημόσιες εκδηλώσεις –από ποδηλατοδρομίες μέχρι αγώνες δρόμου- για την πραγματοποίηση των οποίων κλείνουν οι δρόμοι και εκτρέπεται η κυκλοφορία. Και τώρα η απεργία των αστικών λεωφορείων!

Η Θεσσαλονίκη είναι πόλη, στην οικονομία της οποίας  ιστορικά το εμπόριο κυριαρχεί. Αυτό στις μέρες μας σημαίνει λιμάνι ανοιχτό, σιδηρόδρομος επαρκής και μεγάλες οδικές αρτηρίες για την εξυπηρέτηση της Β. Ελλάδος και του νότου των γειτονικών βαλκανικών χωρών. Επίσης, ισχυρό και ανταγωνιστικό εμπορικό κέντρο, το οποίο εκτός από τους καταναλωτές του πολεοδομικού συγκροτήματος, απευθύνεται τουλάχιστον στην υπόλοιπη Κεντρική Μακεδονία.    

Τα τελευταία χρόνια η εμπορική δραστηριότητα στη Θεσσαλονίκη –ανεξαρτήτως χαρακτήρα ή μεγέθους- αντιμετωπίζει μεγάλα προβλήματα. Κάτι που έχει αρνητικό αποτέλεσμα τόσο στη συνολική επίδοση του οικονομικού συστήματος της πόλης, όσο και στην απασχόληση. Η χώρα βρίσκεται ακόμη σε μεγάλη οικονομική κρίση, που για να ξεπεραστεί χρειάζεται υπερπροσπάθεια και όχι ευχολόγια και εξαγγελίες.

Ομοίως η Θεσσαλονίκη, που διαθέτει επιχειρηματίες, εμπόρους, επαγγελματίες, δηλαδή ένα πλούσιο παραγωγικό δυναμικό, δεν θα μπορέσει να ξεκολλήσει από την οικονομική στασιμότητα παρά μόνο εάν όλοι αυτοί αφεθούν απερίσπαστοι να εξαντλήσουν τα –ούτως ή άλλως περιορισμένα σε σχέση με το παρελθόν-  όρια των δυνατοτήτων τους, χωρίς απρόβλεπτα έξωθεν εμπόδια.