tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Κ. Λάμπρου: Αντιμετωπίζουμε αισιόδοξα την κρίση στην ασφαλιστική αγορά

«Θα έλεγα κάτι σημαντικό. Παρότι είμαστε σε κρίση 6 χρόνια, ο κλάδος δεν γονάτισε. Δεν έκλεισε καμία μεγάλη ασφαλιστική εταιρεία από την κρίση»!

«Θα έλεγα κάτι σημαντικό. Παρότι είμαστε σε κρίση 6 χρόνια, ο κλάδος δεν γονάτισε. Δεν έκλεισε καμία μεγάλη ασφαλιστική εταιρεία απο την κρίση»!

 

«Ο κόσμος, με την κρίση και τα μέτρα, είναι «σαλταρισμένος». Δεν ξέρει πότε πατάει γκάζι και πότε φρένο και που στρίβει πολλές φορές»!

 

 

Για την κατάσταση της ασφαλιστικής αγοράς εν μέσω κρίσης μίλησε στην κάμερα του eea.gr ο Κώστας Λάμπρου, διαμεσολαβών, πρόεδρος του Τμήματος Υπηρεσιών του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθήνας.

 

Όπως επεσήμανε, η κρίση όλα αυτά τα χρόνια έχει κάνει ζημιά στον κλάδο. Υπήρξε μείωση εργασιών λόγω γενικότερων επιπτώσεων στο εισόδημα του κόσμου. Το 2014 υπήρξε μια αναστροφή και τα πράγματα έδειχναν ότι «πάμε καλά». Δυστυχώς η εκλογική περίοδος ανέκοψε αυτή την πορεία, ομοίως και η ανασφάλεια που ακολούθησε.

 

Παρόλ’ αυτά,  υπάρχουν και σήμερα θετικές κινήσεις και μια άνθιση στο χώρο ασφαλιστικών προγραμμάτων, των αμοιβαίων κεφαλαίων γιατί οι καταθέτες προσπαθούν να επιμερίσουν τους κινδύνους.

 

Είμαι αισιόδοξος ότι ο κλάδος θα ξαναπάρει μπρος. Υπάρχουν δυσκολίες και εμπόδια αλλά θα τα ξεπεράσουμε. Η «αργία» των τραπεζών δυσκολεύει πολύ την κατάσταση με τις πληρωμές αλλά θα ξεπεραστεί μόλις ανοίξουν οι τράπεζες και ομαλοποιηθεί η κατάσταση. Για την ώρα έχουν γίνει κάποιες ρυθμίσεις, έδωσαν και οι εταιρείες κάποιο τράτο, όλα όμως αυτά ελπίζουμε ότι θα λήξουν.

 

Πρέπει να μπούμε σε μια φυσιολογική ροή γιατί δεν ξέρουμε πόσο μπορούμε να αντέξουμε σε αυτή την έκτακτη κατάσταση.

 

Θα έλεγα όμως κάτι σημαντικό. Παρότι είμαστε σε κρίση 6 χρόνια ο κλάδος δεν γονάτισε. Δεν έκλεισε καμία μεγάλη ασφαλιστική εταιρεία από την κρίση.

 

Η τάση της Πολιτείας να βάζει φόρους αφαίρεσης από τα υπάρχοντα ή από εκλογίκευση δαπανών αντί να τους αντλήσει από την ανάπτυξη. Αυτό είναι αδιέξοδος δρόμος και δεν είναι ευχάριστο για τον κλάδο. Αν μάλιστα μπει φόρος πάνω στα ασφάλιστρα ζωής, θα είναι καταστροφή. Κανένας δεν θα καταθέσει τα χρήματά του εκεί. Θα έχουμε οικονομική ασφυξία και μείωση εργασιών.

 

Επιπλέον αρνητική θα είναι η επίπτωση και από τους φόρους που μπαίνουν σε άλλους κλάδους και άλλα προϊόντα όπως ο ΦΠΑ στο τρόφιμα. Ο κόσμος τρομάζει από τα έξοδα.

 

Ο κλάδος των ασφαλειών είναι ευέλικτος και μπορεί να βρει λύσεις. Αν θέλουν οι ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες «να βάλουν πλάτη» στην αντιμετώπιση της κατάστασης και να βοηθήσουν, μπορούν να υιοθετήσουν και ένα δικό μας, διαχρονικό,  αίτημα, των διαμεσολαβητών, να καταργήσουν το «δικαίωμα συμβολαίων». Μπορούν να αντιστοιχήσουν την επιπλέον φορολογία με τη μείωση του δικαιώματος συμβολαίου, να το «κουρέψουν» ή να το πάνε «παραπέρα» δηλαδή να δώσουν ανάπτυξη… αυτό είναι μια καλή λύση ως αντίβαρο (ισοδύναμο) για να μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε την κατάσταση.

 

Το πρόβλημα με τα ανασφάλιστα αυτοκίνητα παραμένει οξύ. Είναι ένα θέμα, η Πολιτεία λέει θα το λύσει αλλά δεν το έχει λύσει. Αναμένουμε τώρα με αυτή την κυβέρνηση να το λύσει.

 

Θα έλεγα ότι το ασφάλιστρο των αυτοκινήτων έχει χαμηλώσει επικίνδυνα για τη βιωσιμότητα ασφαλιστικών επιχειρήσεων. Θυμάμαι ότι εταιρείες που έκλεισαν είχαν και διπλάσιο ασφάλιστρο! Ο κόσμος, (οι εταιρείες) με την κρίση και τα μέτρα, είναι «σαλταρισμένος». Δεν ξέρει πότε πατάει γκάζι και πότε φρένο και που στρίβει πολλές φορές!

 

Κάποιες εταιρείες, διάβασα ότι, σκέφτονται να μετακυλήσουν τους νέους φόρους στον πελάτη. Είναι ένα θέμα, δεν το θεωρώ σωστό να πάει π.χ. ο πελάτης στο νοσοκομείο, να νομίζει ότι είναι εντάξει και εκεί να του ζητήσουν το φόρο… είναι ένα θέμα.

 

Ο κλάδος πρέπει να διαφυλάξει τα δίκτυα που έχει. Οι εταιρείες πρέπει να φερθούν ανάλογα προς τη διαμεσολάβηση και να βοηθήσουν έτσι και τον εαυτό τους, ώστε να διατηρηθούν οι συνεργάτες τους και τα δίκτυα. Γιατί αν χαθούν τα παραδοσιακά δίκτυα, δεν ξαναχτίζονται. Όποιος νομίζει ότι θα ξαναχτίσει δίκτυο αυτή τη στιγμή «είναι βαθιά νυχτωμένος».

 

Είμαι και θέλω να είμαι αισιόδοξος παρά την αρνητική ειδησεογραφία. Είμαι και αγωνίζομαι στο επάγγελμα και πρέπει οι  διαμεσολαβούντες να είμαστε κοντά στον πελάτη, να του βρίσκουμε τις καλύτερες και πιο οικονομικές λύσεις…

 

Δείτε το βίντεο με τη συνέντευξη

 

 

 

 

Οι νέοι φόροι που ισχύουν στην ασφάλιση

 

Με την ψηφιση του νόμου 4334/2015 «Επείγουσες ρυθμίσεις για τη διαπραγμάτευση και σύναψη συμφωνίας με τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Στήριξης (Ε.Μ.Σ.)» (ΦΕΚ 80-16/7/2015) οι φόροι στα ασφάλιστρα διαμορφώνονται ως εξής :

 

  1. Στο κλάδο πυρός ο φορολογικός συντελεστής παραμένει στο 20% (σε αντίθεση με το αρχικό σχέδιο νόμου που είχε κατατεθεί και το οποίο έκανε λόγο για φορολογικό συντελεστή 25%)

  2. Στον κλάδο αστικής ευθύνης οχημάτων ο φορολογικός συντελεστής σημείωσε αύξηση 5% (από 10% σε 15%) 

  3. Στους λοιπούς κλάδους αύξηση φορολογικού συντελεστή στο 15% 

  4. Στον κλάδο Ζωής ο φορολογικός συντελεστής παραμένει στο 4% ενώ διατηρείται η απαλλαγή για συμβόλαια διάρκειας τουλάχιστον 10 ετών (η μόνη εξαίρεση που δεν καταργήθηκε)

   

ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΟΙ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΑΝΑ ΚΛΑΔΟ 

  • Κλάδος Γενικής Αστικής Ευθύνης ο φόρος από 10% πάει στο 15% 

  • Κλάδος ασφάλισης αυτοκινήτου από 10% αυξάνεται στο 15% εκτος πυρκαγιάς .

  • Κλάδος Πυρκαγιάς, ο φόρος παραμένει στο 20% 

  • Κλάδος Υγείας, ο φόρος από 10% αυξάνεται στο 15%

  • Κλάδος Ατυχημάτων ο φόρος από 10% αυξάνεται στο 15%

  • Κλάδος Πλοίων / Αεροσκαφών, ο φόρος αυξάνεται στο 15% ενώ μέχρι τώρα ήταν 0% 

  • Κλάδος Μεταφερόμενων Εμπορευμάτων ο φόρος αυξάνεται στο 15% από 10% που ήταν για μεταφορές στην Ελλάδα και 0% που ήταν για μεταφορές στο εξωτερικό. 

 

Λοιποί Κλάδοι ο φόρος αυξάνεται από 10% στο 15%