tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Λιανεμπόριο: Πτώση 3% στον τζίρο τον Μάρτιο

Σημαντική πτώση σημείωσε ο τζίρος στο λιανεμπόριο τον Μάρτιο, αντικατοπτρίζοντας τις μαζικές αγορές που έκαναν οι καταναλωτές τον Μάρτιο του 2020, στην αρχή της πανδημίας.

Συγκεκριμένα, ο Γενικός Δείκτης Κύκλου Εργασιών κατά τον μήνα Μάρτιο 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Μαρτίου 2020, παρουσίασε μείωση 3,0% και σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Φεβρουαρίου 2021 αύξηση 2,6%.

Στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων, καταγράφηκε διψήφια μείωση της τάξεως του 11% στο κύκλο εργασιών σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020, με αυτόν να φτάνει τα 118,6 εκατ. Ο Δείκτης Όγκου (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιμές), κατά τον μήνα Μάρτιο 2021, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Μαρτίου 2020, κατέγραψε μείωση -10,6%.

Χαμηλότερη αλλά επίσης αισθητή ήταν πτώση του κύκλο εργασιών στα μικρότερα καταστήματα τροφίμων, της τάξεως του -8,7%, του κύκλου εργασιών τον ίδιο μήνα. Πτώση της τάξεως του -5,4%, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία καταγράφηκε και στον κλάδο «Καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων» με τις μετακινήσεις άλλωστε να είναι συγκριτικά πιο περιορισμένες φέτος καθώς οι αυστηροί περιορισμοί στην κυκλοφορία είχαν ξεκινήσει στα τέλη Μαρτίου του 2020.

Στον αντίποδα, οι καταναλωτές φαίνεται ότι άρχισαν να «επιστρέφουν» τον φετινό Μάρτιο, σε αγορές σχετικές με το σπίτι και την προσωπική τους φροντίδα. Έτσι σημαντική αύξηση του κύκλου εργασιών τον Μάρτιο καταγράφουν ο κλάδος «Έπιπλα – Ηλεκτρικά είδη – Οικιακός εξοπλισμός», παρά το γεγονός μάλιστα ότι τα φυσικά καταστήματα παρέμεναν κλειστά καθώς άνοιξαν στις αρχές Απριλίου. Ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 96,1 εκατ. καταγράφοντας αύξηση 19,5% και 21,9% στον δείκτη όγκου.

Αύξηση 11,1% κατέγραψε και ο κύκλος εργασιών στα Φαρμακευτικά – Καλλυντικά που διαμορφώθηκε στα 128,5 εκατ., αλλά και στα βιβλία – χαρτικά με αύξηση 2,8%.

Ο κλάδος της Ένδυσης – Υπόδησης παρέμεινε σχεδόν αμετάβλητος με οριακή πτώση 0,5% μεταξύ 2020 και 2021 τον αντίστοιχο μήνα. Στην περίπτωση αυτή φαίνεται πως «μέτρησε» το γεγονός ότι τα φυσικά καταστήματα ήταν κλειστά τον Μάρτιο του 2021 και οι online αγορές δεν προτιμώνται από τους καταναλωτές στον συγκεκριμένο κλάδο.

Δ.