tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Ν. Κογιουμτσης: Η ισχύς εν τη ενώσει

Εξαιρετικά ανησυχητικά τα στοιχεία για την αγορά σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ αλλά και άλλων ερευνών

Του Νίκου Κογιουμτσή

Προέδρου τυ ΕΣΑ,

μέλος του ΔΣ του ΕΕΑ

 

Εξαιρετικά ανησυχητικά τα στοιχεία για την αγορά σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ αλλά και άλλων ερευνών τόσο του ΙΝΕΜΥ της ΕΣΕΕ όσο και του ΙΜΕ της ΓΣΕΒΕΕ που αποτυπώνουν με αριθμούς την πραγματική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η ζήτηση και η κατανάλωση το τελευταίο χρονικό διάστημα.

 

Ενδεικτικό του κλίματος που επικρατεί στην αγορά είναι ότι η πτώση παρατηρείται στον τζίρο όλων των κατηγοριών καταστημάτων με την μεγαλύτερη να παρατηρείται στα καύσιμα και τα τρόφιμα.

 

Οι Ελληνικές επιχειρήσεις προκειμένου να επιβιώσουν αλλά και να αναπτυχθούν είναι να στρέψουν το βλέμμα προς την αύξηση των εξαγωγών φυσικά και της προσέλκυσης ποιοτικού τουρισμού από χώρες όπως η ΚΙΝΑ, το ΙΡΑΝ, την ΑΜΕΡΙΚΗ κλπ.

 

Οι περικοπές μισθών και συντάξεων, οι μεγαλύτερες φορολογικές επιβαρύνσεις και η κακή ψυχολογία επιδρούν εξαιρετικώς αρνητικά στην κατανάλωση και κατά συνέπεια στο λιανεμπόριο.

 

Ειδικότερα σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ ο δείκτης κύκλου εργασιών στο λιανεμπόριο υποχώρησε το Μάιο του 2016 κατά 8% σε σύγκριση με τον περσινό Μάιο.

 

Η μείωση αυτή προήλθε κυρίως από την υποχώρηση του κύκλου εργασιών κατά 16,7% στα πρατήρια καυσίμων κατά 7,2% στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων και κατά 5,6% στα καταστήματα ένδυσης – υπόδησης κλπ.

 

Παράλληλα και η «βαριά μας βιομηχανία» ο τουρισμός φέτος δείχνει κάποια σημάδια κόπωσης σε σχέση με το 2015 που ήταν αναμφισβήτητα μια καλή τουριστική χρονιά τόσο σε αφίξεις τόσο και σε έσοδα , ο φετινός τουρισμός δείχνει με τα έως τώρα δεδομένα να είναι χαμηλής οικονομικής δυνατότητας και παρότι σε αφίξεις να μην υστερούμε σε σχέση με το 2015 αλλά στα έσοδα θα υπάρχει μάλλον υστέρηση σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Οι τουριστικές εμπορικές επιχειρήσεις από όλη τη χώρα επιβεβαιώνουν αυτό που προανέφερα σε σχέση με την κατανάλωση εκ μέρους των τουριστών (επισκεπτών της χώρας).

 

Μπροστά σε όλα αυτά ένα από τα αδιέξοδα που έχουν οι ελληνικές επιχειρήσεις προκειμένου να επιβιώσουν αλλά και αναπτυχθούν είναι να στρέψουν το βλέμμα προς την αύξηση των εξαγωγών φυσικά και της προσέλκυσης ποιοτικού τουρισμού από χώρες όπως η ΚΙΝΑ, το ΙΡΑΝ, την ΑΜΕΡΙΚΗ κλπ. Κινούμενοι ως μικρομεσαίοι επιχειρηματίες με τη στήριξη του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών καταφέραμε ώστε στις 13 και 14 του Σεπτέμβρη τη χώρα μας να επισκεφθούν κορυφαία στελέχη της μεγαλύτερης ηλεκτρονικής ιστοσελίδας της Κίνας και μάλιστα υπό την αιγίδα του υπουργείου Εξωτερικών θα έχουν συναντήσεις με αρμόδιους υπουργούς αλλά και φορείς της αγοράς για ανάπτυξη διμερών σχέσεων στον τομέα των εξαγωγών και του τουρισμού.

 

Ο Εμπορικός Σύλλογος της Αθήνας θα έχει άμεση επαφή και συνάντηση με τα στελέχη της εταιρείας για να τους ενημερώσει για το πρόγραμμα δικτύωσης των τουριστικών επιχειρήσεων της πόλης του τύπου Open Mall με την ονομασία doures.

 

Μέσα από το πρόγραμμα και την ενδυνάμει συνεργασία μας με την Alibaba θα μπορέσουμε να διαφημίσουμε την τουριστική εμπορική αγορά της πόλης , να δώσουμε προστιθέμενη αξία στα Ελληνικά προϊόντα και να διευκολύνουμε τον πιθανό Κινέζο τουρίστα πως μπορεί να κινηθεί με ευκολία μέσα στην πόλη , τι μπορεί να επισκεφθεί, τι μπορεί να αγοράσει, που μπορεί να γευματίσει και φυσικά χρηστικές πληροφορίες για όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς, τα πολιτιστικά σημεία, τα ωράρια των αρχαιολογικών χώρων κλπ.

 

Είναι πια μονόδρομος να πάρουμε ως επιχειρηματίες, έμποροι , επαγγελματίες την κατάσταση στα χέρια μας και να ανοίξουμε δρόμους εξωστρέφειας και ανάπτυξης.

 

Ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών θα προσπαθήσει σε συνεργασία με το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών να αναδείξει και να προωθήσει σε 400 εκατ. χρήστες της ηλεκτρονικής πλατφόρμας Alibaba, το συνολικό τουριστικό πακέτο της Αθήνας και να προβάλλει την αγορά της μέσω της διαδικτυακής εφαρμογής doersnet.com

 

Παρακαλούμε τους συναδέλφους να στηρίξουν την προσπάθεια δικτύωσης των επιχειρήσεων της Αθήνας με Έλληνες και ξένους καταναλωτές και τους προσκαλούμε είτε να συνεργαστούν ατομικά ή υπό μορφή λειτουργίας μικρών ή μεγάλων γεωγραφικών συνεργατικών σχηματισμών (clusters- open malls), με τελικό σκοπό τη δημιουργία ταυτότητας της Αγοράς της Αθήνας , την προβολή των επιχειρήσεών τους, καθώς και την αναβάθμιση των προσφερόμενων υπηρεσιών των καταστημάτων τους στην ευρύτερη περιοχή που δραστηριοποιούνται.

 

Άρθρο στην  Εφημερίδα Κυριακάτικη kontra news, Κυριακή, 21-08-2016

 

ΣΒ