tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Νέα από το e-forologia.gr (19/09/2022)

Άρθρα

Ανάκτηση Κρατικών Ενισχύσεων

Ερωτήματα

Πως μπορεί να αντιμετωπιστεί η ανάγκη για ετοιμότητα κλήσης σε ώρες και ημέρες εκτός ωραρίου εργασίας;

Εταιρεία παροχής υπηρεσιών θέλει να παρέχει σε πελάτες της 24ωρη τηλεφωνική υποστήριξη σε υπηρεσίες που παρέχει. Για το λόγο αυτό κάποιοι από τους εργαζομένους της θα είναι σε ετοιμότητα κλήσης σε ώρες και ημέρες εκτός ωραρίου εργασίας ώστε εάν παρουσιαστεί έκτακτο περιστατικό να το αντιμετωπίσουν. Πώς αντιμετωπίζεται η ανωτέρω κατάσταση αναφορικά με :

Α) την αμοιβή που θα δίνει στον εργαζόμενο για αυτή την ετοιμότητα χωρίς να χρειαστεί να παρέχει εργασία. Με τι ασφαλιστικές εισφορές επιβαρύνεται και πως δηλώνεται στην ΑΠΔ; Θεωρείται έκτακτη αμοιβή; Σημειώνεται ότι δεν θα είναι κάθε μήνα οι ίδιες μέρες και ώρες στις οποίες ο εργαζόμενος θα είναι σε ετοιμότητα.

Β) εάν χρειαστεί να παράσχει εργασία, η αμοιβή προσδιορίζεται βάσει του εάν είναι υπερωρία ή υπερεργασία και πως αμείβεται σε αυτή την περίπτωση; Απαιτείται κάποια γνωστοποίηση στην ΕΡΓΑΝΗ;

Τέλος, τα ανωτέρω θα πρέπει να περιλαμβάνονται στην σύμβαση εργασίας του εργαζομένου;

Απάντηση:

Ως μη γνήσια (απλή) ετοιμότητα για εργασία λογίζεται η σύμβαση εργασίας  με την οποία ο εργαζόμενος αναλαμβάνει την υποχρέωση να περιορίσει μερικώς την ελευθερία των κινήσεων του, χωρίς να υποχρεούται να διατηρεί σε εγρήγορση τις σωματικές ή πνευματικές του δυνάμεις, ώστε να είναι στην διάθεση του εργοδότη κάθε στιγμή, αλλά παραμένοντας απλώς είτε στον τόπο εργασίας αναπαυόμενος είτε στην οικία του αναμένοντας κλήση του εργοδότη, έχοντας δυνατότητα να κοιμάται ή να βρίσκεται έξω από τον τόπο εργασίας.

 

Η μη γνήσια (απλή) ετοιμότητα για εργασία έχει μεν τον χαρακτήρα της σύμβασης εργασίας, αλλά εξαιτίας της ιδιομορφίας της δεν εφαρμόζονται σ’ αυτήν, εκτός αν έχει συμφωνηθεί το αντίθετο, οι διατάξεις της εργατικής νομοθεσίας για τα ελάχιστα όρια αμοιβής και τις προσαυξήσεις για παροχή νυκτερινής ή υπερωριακής εργασίας ή εργασίας κατά τις Κυριακές και αργίες…

Δείτε  ολόκληρη την ερώτηση και την απάντηση  εδώ.

Έκδοση παραστατικών από ξενοδοχείο που συνεργάζεται με την πλατφόρμα Booking

α) Ξενοδοχείο συνεργάζεται με την Booking. Η πληρωμή του ξενοδοχείου πραγματοποιείται από την Booking. Kαλό είναι πάνω στην ΑΠΥ του πελάτη αυτό μνα αναγράφεται;

β) Στα πλαίσια του smart flex έτυχε να γίνει ακύρωση δωματίου και η booking να αποζημιώσει το κατάλυμα έναντι ενός χ ποσού. Σε αυτήν την περίπτωση κόβεται τιμολόγιο στην booking;

γ) Σε περίπτωση που στην τιμή συμπεριλαμβάνεται και πρωινό , κόβεται ΑΠΥ με ΦΠΑ 13% ή χρειάζεται να φαίνεται το πρωινό διακεκριμένα στην απυ;

Απάντηση

1 ο   ερώτημα

1.1 Οι αναφορές στον komvo είναι ότι σε κάθε περίπτωση η οντότητα τιμολογεί τον πελάτη της (αυτό με τον οποίο συμφώνησε να του παρέχει υπηρεσίες ή να του πωλήσει αποθέματα). Στις περιπτώσεις που ξενοδοχείο έρχεται σε συμφωνία με τουριστικό πρακτορείο τότε πελάτης (τον οποίο τιμολογεί) είναι το τουριστικό πρακτορείο (εκτός αν πρόκειται για απλή διαμεσολάβηση και το πρακτορείο τιμολογεί την προμήθειά του).

Η περίπτωση με την booking που αναφέρετε στο ερώτημα δεν μπορεί να αξιολογηθεί ως προς ποιος είναι ο πελάτης (προς τον οποίο θα εκδώσει τιμολόγιο / απόδειξη το ξενοδοχείο). Αν υποθέσουμε ότι η booking δεν λειτουργεί (και) ως τουριστικό γραφείο / πρακτορείο (δηλ. να οργανώνει εκδρομές) η εξήγηση είναι ότι η booking εισπράττει και αποδίδει μόνο προς διασφάλιση της είσπραξης (της), οπότε πελάτης (που θα τιμολογηθεί) από την ημεδαπή επιχείρηση είναι το πρόσωπο που κάνει χρήση του δωματίου. …

Δείτε  ολόκληρη την ερώτηση και την απάντηση εδώ.

Πηγή: www.e-forologia.gr