tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Νέες μορφές συναλλαγών : Ιστορία καινοτομίας και εξέλιξης

Το τελευταίο διάστημα είδαμε αρκετά λανσαρίσματα στην ελληνική αγορά, που έχουν να κάνουν με την υιοθέτηση νέων μορφών συναλλαγών.

Σύμφωνα με διεθνή ερευνητικά δεδομένα, οι καταναλωτές συμφιλιώνονται όλο και περισσότερο με τις σύγχρονες μορφές συναλλαγών. Καθώς η τεχνολογία αναπτύσσεται, νέες εφαρμογές κάνουν την εμφάνισή τους και οι καταναλωτές καλούνται να τις υιοθετήσουν και να ωφεληθούν από πρωτοποριακές δυνατότητες.

Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι η πρόκληση πλέον δεν βρίσκεται τόσο στην ανάπτυξη της τεχνολογίας, η οποία ούτως ή άλλως θα συνεχίσει να τροφοδοτεί με ολοένα και περισσότερες και πιο καινοτόμες δυνατότητες, αλλά στην αλλαγή των συνηθειών. Η διείσδυση των νέων μορφών συναλλαγών στις μικροπληρωμές και στις επιχειρήσεις όπου παραδοσιακά οι πληρωμές γίνονται κυρίως με μετρητά, όπως καφετέριες και περίπτερα, αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ελληνική αγορά, μας λέει ο Αθανάσιος Γεραμάνης, Country Manager της Mastercard σε Ελλάδα, Κύπρο & Μάλτα, περιγράφοντας τις παραμέτρους που θα οδηγήσουν στην ευρύτερη ανάπτυξη των εν λόγω μορφών συναλλαγών στην ελληνική αγορά. Η Νέλλη Τζάκου-Λαμπροπούλου, Γενική Διευθύντρια Λιανικής Τραπεζικής της Εθνικής Τράπεζας, επισημαίνει επίσης την ανάπτυξη των ηλεκτρονικών αγορών μέσω internet και mobile, την πρόσβαση του καταναλωτή στην υπηρεσία, τη δυνατότητα αποδοχής των συναλλαγών αυτών σε σημεία πώλησης και τη σωστή προβολή των υπηρεσιών. Όπως μας λέει η ίδια, η στάση των καταναλωτών βελτιώνεται, γεγονός που οφείλεται τόσο στις ενέργειες ενημέρωσης, όσο και στα σχετικά προγράμματα επιβράβευσης. «Ταυτόχρονα, αναβαθμίζουμε συνεχώς τις παρεχόμενες υπηρεσίες με στόχο την αύξηση της ασφάλειας (chip & pin συναλλαγές) αλλά και τη βελτίωση διενέργειας των συναλλαγών (ταχύτερες contactless συναλλαγές)».

Από το πορτοφόλι, στις «over the air» συναλλαγές
Η νέα, 3η όπως αποκαλείται, εποχή στις συναλλαγές, φέρει κυρίως τη σφραγίδα του «mobile» και του «contactless» με την τεχνολογία NFC. Η εφαρμογή της εν λόγω τεχνολογίας στις πλαστικές κάρτες είναι το πρώτο βήμα και, σύμφωνα με τον Γιώργο Δρυμιώτη, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Cardlink, αυτό που κάνει πραγματικά τη διαφορά, είναι η εφαρμογή της σε άλλες συσκευές, όπως κινητά, ρολόγια, wearable συσκευές και πράγματα που ίσως δεν μπορούμε ακόμη να σκεφθούμε. «Το επόμενο βήμα, είναι να αλλάξει και ο τρόπος ταυτοποίησης του κατόχου, που σήμερα γίνεται με το παραδοσιακό pin», απαντά ο ίδιος στην ερώτησή μας για το τι επιφυλάσσει η τεχνολογία.

Είναι πιθανόν λοιπόν να δούμε σε μεγάλη κλίμακα χρήση βιομετρικών δυνατοτήτων στη διαδικασία ταυτοποίησης του κατόχου, όπως για παράδειγμα δακτυλικά αποτυπώματα, προκειμένου να πραγματοποιηθεί μια συναλλαγή. «Επόμενη τεχνολογία που σίγουρα θα δούμε να εφαρμόζεται, είναι η πλήρως “over the air” συναλλαγή», συμπληρώνει ο Γ. Δρυμιώτης. Τι σημαίνει αυτό; «Μόνον με τη φυσική παρουσία στο κατάστημα, τη συσκευή του πελάτη και το κατάλληλο οικοσύστημα λογισμικού, θα είναι δυνατή η πραγματοποίηση συναλλαγών με την επιχείρηση».

Το τελευταίο διάστημα είδαμε αρκετά λανσαρίσματα στην ελληνική αγορά, που έχουν να κάνουν με την υιοθέτηση νέων μορφών συναλλαγών. Μία από τις πρώτες εφαρμογές mobile payment (ανέπαφες πληρωμές με χρήση κινητού τηλεφώνου) που λανσαρίσθηκαν στην ελληνική αγορά, ήταν η εφαρμογή «Tap ‘n Pay», που αναπτύχθηκε μέσα από τη συνεργασία των Alpha Bank, Vodafone, Visa Europe και First Data. Το Tap ΄n Pay βρίσκεται σε πιλοτικό στάδιο εφαρμογής και σύμφωνα με τους δημιουργούς του, αποτελεί ένα «κινητό πορτοφόλι» που αξιοποιεί τις νέες δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογία NFC (Near Field Communication). Η εφαρμογή προϋποθέτει τη χρήση ειδικής Vodafone SIM κάρτας κινητού τηλεφώνου, στην οποία αποθηκεύεται η χρεωστική κάρτα Alpha Bank Enter Visa. Επιτρέπει την πραγματοποίηση ανέπαφων συναλλαγών στις επιχειρήσεις που διαθέτουν contactless readers-τερματικά αποδοχής καρτών, με χρέωση του τραπεζικού λογαριασμού που είναι συνδεδεμένος με την χρεωστική κάρτα.

                                        Πηγή : marketing week