tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Οι 4 τροπολογίες με τα προαπαιτούμενα

Αναλυτικά τι προβλέπουν οι 4 τροπολογίες που κατατέθηκαν στην βουλή για φορολογία - ΕΚΑΣ - Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων - ειδικά μισθολόγια κλπ

Αναλυτικά τι προβλέπουν οι 4 τροπολογίες που κατατέθηκαν στην βουλή για φορολογία – ΕΚΑΣ – Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων – ειδικά μισθολόγια κλπ

 

Οι 4 τροπολογίες για τα εκκρεμή προαπαιτούμενα μέτρα κατατέθηκαν την 1η Ιουνίου, στην Βουλή και ενσωματώνονται σε νομοθετικές ρυθμίσεις  που συζητούνται στην Ολομέλεια.

Οι ρυθμίσεις αφορούν στο ΕΚΑΣ, τα κόκκινα δάνεια, τα ειδικά μισθολόγια κ.ά.
 

Αναλυτικά με την πρώτη τροπολογία

A. Με τις διατάξεις της υπόψη τροπολογίας:

1. Συμπληρώνονται, αντικαθίστανται και διαγράφονται διατάξεις των άρθρων 1 έως 3Α του ν. 4354/2015 (όπως αυτά ισχύουν μετά το άρθρο 70 του ν. 4389/2016), σχετικά με τις Εταιρείες Διαχείρισης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις (ΕΔΑΔΠ), τις Εταιρείες Απόκτησης Απαιτήσεων από Δάνεια και Πιστώσεις (ΕΑΑΔΠ) και τις σχετικές συμβάσεις. Ειδικότερα προβλέπονται, μεταξύ άλλων τα εξής:
 

α. Τροποποιείται η προϋπόθεση καταβολής σε μετρητά και σε τραπεζικό λογαριασμό ελληνικού πιστωτικού ιδρύματος του ποσού των 4,5 εκατ. ευρώ ως ελάχιστο μετοχικό κεφάλαιο, προκειμένου οι ΕΔΑΔΠ να λαμβάνουν άδεια να χορηγούν νέα δάνεια και πιστώσεις. Συγκεκριμένα, για τις Εταιρείες που εδρεύουν σε κράτος μέλος του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ) και έχουν εγκατασταθεί μέσω υποκαταστήματος στην Ελλάδα, η καταβολή του ανωτέρω ποσού αρκεί να γίνεται σε οποιοδήποτε πιστωτικό ίδρυμα κράτους μέλους του ΕΟΧ.
 

β. Στις ΕΔΑΔΠ εφαρμόζονται διατάξεις ορισμένων άρθρων του ν. 3758/2009, σχετικά με τις Εταιρείες Ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις, μεταξύ των οποίων και του άρθρου 10 αυτού που προβλέπει τις κυρώσεις που επιβάλλονται στις εταιρείες που παραβαίνουν διατάξεις του εν λόγω νόμου.
 

γ. Ορίζεται ότι, σε περίπτωση που μεταβιβάζεται απαίτηση από εξυπηρετούμενο δάνειο ή πίστωση, για την εξυπηρέτηση του οποίου έχει συμφωνηθεί κυμαινόμενο επιτόκιο, ο εκδοχέας δεν επιτρέπεται να προσδιορίσει περιθώριο, επιπλέον του επιτοκίου αναφοράς, υψηλότερο εκείνου που είχε προσδιορίσει το πιστωτικό ή χρηματοδοτικό ίδρυμα κατά το χρόνο καταχώρισης της μεταβίβασης, εκτός εάν οι όροι που περιλαμβάνονται ή ενσωματώνονται στη δανειακή σύμβαση, προσδιορίζουν με ακρίβεια συγκεκριμένα και αντικειμενικά κριτήρια για τη μεταβολή του περιθωρίου. (Σύμφωνα με την ισχύουσα διάταξη, ο προσδιορισμός υψηλότερου περιθωρίου από τον εκδοχέα δεν επιτρεπόταν σε καμία περίπτωση.) δ. Προβλέπεται ότι καταβάλλονται μόνο πάγια τέλη είκοσι (20 €) ευρώ για κάθε καταχώρηση ή εγγραφή ή σημείωση σε οποιοδήποτε δημόσιο βιβλίο ή μητρώο που τηρείται σε υποθηκοφυλακείο, ενεχυροφυλακείο ή κτηματολόγιο της μεταβολής του δικαιούχου υποθήκης ή προσημείωσης υποθήκης ή ενέχυρου ή άλλου παρεπόμενου δικαιώματος ή προνομίου, με τα οποία ασφαλίζονται οι μεταβιβαζόμενες απαιτήσεις, αποκλεισμένης οποιοσδήποτε άλλης επιβάρυνσης, αμοιβής ή τέλους.
Το εν λόγω ποσό αναλύεται ως εξής: α) στην περίπτωση των έμμισθων υποθηκοφυλακείων, αποδίδονται δέκα επτά (17) ευρώ στο Δημόσιο και τρία (3) ευρώ στο Ταμείο Χρηματοδότησης Δικαστικών Κτιρίων (ΤΑΧΔΙΚ) και β) στην περίπτωση των άμισθων υποθηκοφυλακείων, αποδίδονται δέκα τέσσερα (14) ευρώ στο Δημόσιο, τρία (3) ευρώ στο ΤΑΧΔΙΚ και τρία (3) ευρώ στο άμισθο υποθηκοφυλακείο.
 

2. Ορίζεται ότι, οι ρυθμίσεις του άρθρου δεύτερου του ν.4388/2016, αναφορικά με τον καθορισμό τελών διοδίων και τη χωροθέτηση νέων μετωπικών σταθμών διοδίων, εφαρμόζονται με την επιφύλαξη της ισχύουσας νομοθεσίας για την Εγνατία Οδό και τους κάθετους άξονες αυτής.
 

 

ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ
ΣΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ:
«Κύρωση….»
 

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Με τις διατάξεις των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου … «Φορολογικές Διατάξεις» γίνονται αναγκαίες νομοτεχνικές διορθώσεις στις διατάξεις των άρθρων 16 και 60 του ν. 4389/2016. Με τη διάταξη της παραγράφου 3 καταργείται, για λόγους ισότιμης αντιμετώπισης του συνόλου των εταιρειών, η επιβολή μειωμένου συντελεστή συμπληρωματικού φόρου 3,5%ο για τα μη ιδιοχρησιμοποιούμενα ακίνητα των Ανωνύμων Εταιρειών Επενδύσεων σε Ακίνητη Περιουσία (Α.Ε.Ε.Α.Π.), ο οποίος προβλέφθηκε από τη διάταξη του άρθρου 50 παρ. 3 του ν. 4389/2016, με την οποία τροποποιήθηκε η παρ. 3 του άρθρου 5 του ν. 4223/2013. Συνεπώς από 1.1.2016 ο συντελεστής του συμπληρωματικού φόρου για τα μη ιδιοχρησιμοποιούμενα ακίνητα των Ανωνύμων Εταιρειών Επενδύσεων σε Ακίνητη Περιουσία (Α.Ε.Ε.Α.Π.) είναι 5,5%ο.
 

Με τις προτεινόμενες διατάξεις του άρθρου … «Τροποποίηση διατάξεων για τον Αυτόματο Μηχανισμό Δημοσιονομικής Προσαρμογής Προϋπολογισμού της Γενικής Κυβέρνησης» αποσαφηνίζονται οι διατυπώσεις των περιπτώσεων ε' της παρ. 2 και α' της παρ. 9 του άρθρου 233 «Αυτόματος Μηχανισμός Δημοσιονομικής Προσαρμογής Προϋπολογισμού της Γενικής Κυβέρνησης» του ν. 4389/2016 «Επείγουσες διατάξεις για την εφαρμογή της συμφωνίας δημοσιονομικών στόχων και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α' 94), ενώ απεικονίζεται ορθότερα ο μαθηματικός τύπος υπολογισμού του ποσοστού του τυχόν περιορισμού εκτέλεσης δαπανών στην περίπτωση β' της παραγράφου 10 του ίδιου ως άνω άρθρου, προκειμένου να καταστεί ευχερέστερη η ερμηνεία των εν λόγω διατάξεων.
 

Με τις διατάξεις των παραγράφων 1 έως και 6 του άρθρου … «Τροποποίηση διατάξεων Κεφαλαίου ΙΓ' ν. 4389/2016» γίνονται αναγκαίες νομοτεχνικές διορθώσεις στις διατάξεις των άρθρων 192, 196, 199, 213 και 214 του ν. 4389/2016.
 

Με τις διατάξεις της πρώτης παραγράφου του άρθρου … αντικαθίστανται το δεύτερο και τρίτο εδάφιο του άρθρου 236 του ν. 4389/2016 (Α' 94) προκειμένου να καθοριστεί με μεγαλύτερη σαφήνεια ο χαρακτήρας και ο τρόπος εξεύρεσης των δημοσιονομικών ισοδύναμων μέτρων για τη μη αναστολή της μισθολογικής ωρίμανσης, για τα έτη 2017 – 2018, των λειτουργών και υπαλλήλων που αμείβονται με ειδικά μισθολόγια.
 

Ως προς τις διατάξεις των παραγράφων 2-6 του άρθρου …, κατά τις διατάξεις του Μέρους Β, άρθρου 3, παρ. Γ, υποπαρ. 2.4.1 του ν. 4336/2015 (Α.94), όπως ισχύει είναι απαραίτητη η έκδοση νομοθεσίας για την αναβάθμιση του οργανικού νόμου του προϋπολογισμού με σκοπό, μεταξύ άλλων, να δοθούν στις Γενικές Διευθύνσεις Οικονομικών Υπηρεσιών (ΓΔΟΥ) αποκλειστικές αρμοδιότητες οικονομικής υπηρεσίας μέχρι 1.1.2017. Ακολούθως, με τις διατάξεις του άρθρου 10, παρ. 6 του ν. 4337/2015 (Α.129) αντικαταστάθηκε το άρθρο 24 του ν. 4270/2014 (Α.143) προκειμένου να υλοποιηθεί η ανωτέρω νομοθετική πρόβλεψη.
Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 24, παρ. 1 και 2 του ν. 4270/2014, όπως ισχύει, σε κάθε Υπουργείο συνιστάται Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών (ΓΔΟΥ), η οποία υπάγεται στον Γενικό Γραμματέα του, ενώ οι προϊστάμενοι οικονομικών υπηρεσιών των Υπουργείων είναι οι επικεφαλής της ΓΔΟΥ των Υπουργείων και έχουν τις αρμοδιότητες που καθορίζονται από το νόμο αυτό και τη σχετική κείμενη νομοθεσία. Στην παράγραφο 3 του ίδιου άρθρου προσδιορίζονται τα Υπουργεία στα οποία οι αρμοδιότητες των παραγράφων 4 και 5 ασκούνται κατ’ εξαίρεση των οριζομένων στις παρ. 1 και 2 από τον προϊστάμενο της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικού Σχεδιασμού και Υποστήριξης (Υπουργείο Εθνικής Άμυνας), τον Προϊστάμενο της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών και Επιτελικού Σχεδιασμού (Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη) και τον  Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών, Διοικητικής Υποστήριξης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ( Υπουργείο Μακεδονίας – Θράκης).
Περαιτέρω, διαπιστώθηκε ότι σε ορισμένους φορείς οι οποίοι δεν υπάγονται στην οργανωτική δομή Υπουργείου, πέραν αυτών που ήδη αναφέρονται στο άρθρο 24, παρ. 3 του ν. 4270/2014, είναι όμως φορείς της Κεντρικής Διοίκησης, δεν έχει προβλεφθεί το διοικητικό όργανο που θα ασκεί τα καθήκοντα των παραγράφων 4 και 5 του ιδίου άρθρου στους φορείς αυτούς, ώστε να καταστεί δυνατή, εκτός των άλλων, η μεταφορά των αρμοδιοτήτων από τις Υπηρεσίες Δημοσιονομικού Ελέγχου (ΥΔΕ) στις υπηρεσίες των φορέων αυτών από 1.1.2017.
Επίσης, επειδή δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα η εφαρμογή της διαδικασίας ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων του άρθρου 69ΣΤ πρέπει να επιλυθεί το ζήτημα της άσκησης των αρμοδιοτήτων των παραγράφων 4 και 5, καθώς και των άρθρων 26, 66 και 69Γ του ν. 4270/2014 σε περιπτώσεις δαπανών που διενεργούνται από περιφερειακές υπηρεσίες υπουργείων και Ανεξάρτητων Αρχών.
Ειδικότερα, με την προτεινόμενη ρύθμιση της παρ. 3 του άρθρου … του παρόντος τροποποιείται η διαδικασία καθορισμού της κύριας κεντρικής οικονομικής υπηρεσίας σε περιπτώσεις συγχώνευσης υπουργείων, προκειμένου να διασφαλιστεί ο ορισμός αυτής εντός ευλόγου χρονικού διαστήματος.
Με την προτεινόμενη ρύθμιση της παρ. 4, για την εύρυθμη και αποτελεσματική άσκηση των αρμοδιοτήτων των οικονομικών μονάδων των φορέων που αναφέρονται σε αυτή, αλλά και για τον αποτελεσματικό συντονισμό και τη διασφάλιση της ομοιογένειας των αρμοδιοτήτων οικονομικού ενδιαφέροντος και της επικοινωνίας και παροχής στοιχείων στο ΓΛΚ ορίζεται ως κύρια Κεντρική Οικονομική Υπηρεσία για φορείς που αποτελούν ειδικούς φορείς στον προϋπολογισμό Υπουργείου, η ΓΔΟΥ του Υπουργείου αυτού. Η ανωτέρω ΓΔΟΥ έχει την ευθύνη για την προετοιμασία του ΜΠΔΣ και του ετήσιου προϋπολογισμού για το σύνολο του Υπουργείου και των εποπτευόμενων από αυτό φορέων, καθώς και για τη συγκέντρωση και διαβίβαση στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους κάθε είδους στοιχείων και πληροφοριών που προβλέπονται στις κείμενες διατάξεις.
Ενόψει των ανωτέρω καθίσταται επιβεβλημένη η προώθηση διατάξεων για την τροποποίηση των άρθρων 24 και 69Γ του ν. 4270/2014.
Αθήνα, 1.6.2016

 

 

Προτεινόμενη ρύθμιση:

Τροποποίηση διατάξεων του ν.4389/2016 (Α’ 94)
Αρθρο …
Φορολογικές Διατάξεις
1. Στο πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 16 του ν. 4389/2016 (Α' 94), η φράση «υποχρεούται να κινήσει» αντικαθίστανται με τη λέξη «κινεί».
2. Το γράμμα «γ.» στην αρχή της περίπτωσης γ' της παρ. 2 του άρθρου 60 του ν. 4389/2016 διαγράφεται.
3. Το τρίτο εδάφιο της παρ. 3 του άρθρου 5 του ν. 4223/2013 (Α' 287), όπως αυτή αντικαταστάθηκε με την παρ. 3 του άρθρου 50 του ν. 4389/2016, αντικαθίσταται ως εξής: «Ειδικά, για τα Ν.Π.Δ.Δ. και τα Ν.Π.Ι.Δ. μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, όπως
ορίζονται στις περιπτώσεις β', δ’, ε', στ' και ζ’ του άρθρου 3 του παρόντος, ο συμπληρωματικός ΕΝ.Φ.Ι.Α. ισούται με τρία και μισό τοις χιλίοις (3,5%ο) επί της συνολικής αξίας των δικαιωμάτων της παραγράφου 2 του άρθρου 1 για τα ακίνητα που δεν ιδιοχρησιμοποιούν.».
4. Οι διατάξεις των παραγράφων 1 και 2 του παρόντος άρθρου ισχύουν από 27.5.2016. Οι διατάξεις της παραγράφου 3 ισχύουν από 1.1.2016.
 

Αρθρο …
Τροποποίηση διατάξεων για τον Αυτόματο Μηχανισμό Δημοσιονομικής
Προσαρμογής Προϋπολογισμού της Γενικής Κυβέρνησης
1. Η περίπτωση ζ της παρ. 2 του άρθρου 233 αντικαθίσταται ως εξής:
«Το ποσό και το ποσοστό επί του ΑΕΠ των δημοσιονομικών μέτρων προσαρμογής σε καθαρή βάση, ήτοι μετά την αφαίρεση της δημοσιονομικής επίπτωσης επί των εσόδων του προϋπολογισμού της Γενικής Κυβέρνησης, σύμφωνα με το εκάστοτε Τεχνικό Μνημόνιο Συνεργασίας (TMU)».
2. Στην περίπτωση α της παρ. 9 του άρθρου 233 η φράση «ύστερα από ειδική διαβούλευση με τους Θεσμούς» αντικαθίσταται με τη φράση «κατόπιν συμφωνίας με τους Θεσμούς».
3. Διορθώνεται η απεικόνιση του τύπου της περίπτωσης β' της παρ. 10 του άρθρου 233 και μετά τη φράση «….υπολογίζεται με τον ακόλουθο τύπο:» τίθεται ο παρακάτω μαθηματικός τύπος:
Ποσοστό % Περιορισμού Εκτέλεσης Δαπανών =
(% Δημοσιονομικής επίπτωσης τυχόν μέτρων προσαρμογής που θα ληφθούν + % Δημοσιονομικής Επίπτωσης των μέτρων επί των εσόδων) x ΑΕΠ του τρέχοντος έτους
(Σύνολο εγγεγραμμένων δαπανών τρέχοντος οικονομικού έτους – Εξαιρέσεις της παρ. 5 του παρόντος).
Αρθρο …
Τροποποίηση διατάξεων Κεφαλαίου ΙΓ' ν. 4389/2016
1. Στο τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 7 του άρθρου 192, προστίθεται η φράση «,ο οποίος, αν κρίνει ότι τα παραπάνω χρήζουν προκαταρκτικής εξέτασης, την εκτελεί αυτοπροσώπως ή την αναθέτει σε έναν εκ των Αντιεισαγγελέων του Αρείου Πάγου.» 
2. Στην παράγραφο 5 του άρθρου 196, οι λέξεις «εκτός του Ελληνικού Δημοσίου, το οποίο έχει αναθέσει», αντικαθίστανται με τη φράση «εκτός του Ελληνικού Δημοσίου και του EOT, το οποίο νομικό πρόσωπο έχει αναθέσει».
3. Στην παράγραφο 2 του άρθρου 199, μετά τη λέξη « αντίστοιχα», προστίθεται η φράση «και το ΤΧΣ θα μεταφέρει τα ποσά απευθείας στο Ελληνικό Δημόσιο.».
4. Στο δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 2 του άρθρου 213, οι λέξεις «του άρθρου 19» αντικαθίστανται με τις λέξεις «της παρ. 5 του άρθρου 202».
5. Στην παράγραφο 4 του άρθρου 213 , προστίθεται νέο εδάφιο ως εξής : «Το δεύτερο και τρίτο εδάφιο της παραγράφου 6 του άρθρου 2 αντικαθίστανται ως εξής : “Η απόφαση καταχωρίζεται στα βιβλία μεταγραφών του Υποθηκοφυλακείου της περιφέρειας του ακινήτου ή στο οικείο Κτηματολογικό Γραφείο, όπου αυτό λειτουργεί.”»
6. Στην παράγραφο 3 του άρθρου 214, οι λέξεις «13 έως 16» αντικαθίστανται με τη φράση «13 έως 17».
Αρθρο …
1. Το δεύτερο και τρίτο εδάφιο του άρθρου 236 του ν. 4389/2016 (Α' 94) αντικαθίστανται ως εξής :
«Η ως άνω διάταξη δεν εφαρμόζεται σε περίπτωση που τα εμπλεκόμενα υπουργεία προσδιορίσουν δημοσιονομικές παρεμβάσεις ισοδύναμης καθαρής εξοικονόμησης δαπανών μόνιμου χαρακτήρα, οι οποίες θα εξειδικευθούν και νομοθετηθούν μέχρι 30.9.2016 και θα τεθούν σε εφαρμογή από την 1.1.2017.»
2. Η παράγραφος 3 του άρθρου 24 του ν.4270/2014 (Α' 143), όπως αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 6 του άρθρου 10 του ν.4337/2015 (Α.129), αντικαθίσταται ως εξής:
«3. α. Κατ’ εξαίρεση των οριζόμενων στις παραγράφους 1 και 2, ειδικά στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και στο πρώην Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη και μέχρι τη συγκρότηση και έναρξη λειτουργίας της οικείας ΓΔΟΥ και όχι πέραν της 31ης. 12.2017, τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες των παραγράφων 4 και 5 ασκεί ο Γενικός Διευθυντής Οικονομικού Σχεδιασμού και Υποστήριξης και ο προϊστάμενος της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών και Επιτελικού Σχεδιασμού, αντίστοιχα. Στο πρώην Υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη και στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των παραγράφων 4 και 5 δύνανται να ασκούνται και από Ανώτατους Αξιωματικούς των Σωμάτων, ενώ ειδικά στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας ασκούνται από Ανώτατους Αξιωματικούς του Οικονομικού Σώματος, οι οποίοι ορίζονται και τοποθετούνται ως προϊστάμενοι της οικείας Γενικής διεύθυνσης σύμφωνα με τις κείμενες, για αυτούς, διατάξεις. Στο πρώην Υπουργείο Μακεδονίας και Θράκης τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες των παραγράφων 4 και 5 ασκεί ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών, Διοικητικής Υποστήριξης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης. Οι Γενικοί Διευθυντές Εσωτερικής Λειτουργίας των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων έχουν τις αρμοδιότητες, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των παραγράφων 4 και 5 και εφαρμόζονται αναλογικά για αυτούς οι παράγραφοι 6 και 7 του παρόντος άρθρου. Τα καθήκοντα και τις αρμοδιότητες των παραγράφων 4 και 5 ασκεί: ϊ. στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, ο προϊστάμενος της Διεύθυνσης Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών, ϋ. στις λοιπές ανεξάρτητες (αυτοτελείς) Δημόσιες Υπηρεσίες που υπάγονται στον Πρωθυπουργό και στην Προεδρία της Δημοκρατίας, ο προϊστάμενος της οικείας οικονομικής υπηρεσίας, in. στο Μετοχικό Ταμείο Πολιτικών Υπαλλήλων, ο Προϊστάμενος Διοικητικού και ϊν. στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Οικονομικών Υποθέσεων.
Οι ρυθμίσεις του πρώτου εδαφίου ως προς το πρώην Υπουργείο Δημοσίας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη και του τρίτου εδαφίου ως προς το πρώην Υπουργείο Μακεδονίας Θράκης ισχύουν από 1.1.2015.
β. Στις Ανεξάρτητες Αρχές που ανήκουν στην Κεντρική Διοίκηση (άρθρο 14, παρ. Ιστ), οι αρμοδιότητες των παραγράφων 4 και 5 ασκούνται από τον προϊστάμενο της οικείας οικονομικής υπηρεσίας. Ανεξάρτητες Αρχές, στις οποίες δεν λειτουργεί οργανική μονάδα με αρμοδιότητες αμιγώς οικονομικού ενδιαφέροντος, δύναται με κοινή απόφαση του οικείου Υπουργού και της Ανεξάρτητης Αρχής να εξυπηρετούνται από τη Γενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου, στον προϋπολογισμό του οποίου αποτελούν ειδικό φορέα, χωρίς αυτό να συνιστά παραβίαση της ανεξαρτησίας τους. Στην περίπτωση αυτή, ο Γενικός Διευθυντής Οικονομικών Υπηρεσιών του οικείου Υπουργείου έχει όλες τις αρμοδιότητες, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των παραγράφων 4 και 5 επί των οικονομικών θεμάτων της Αρχής.
γ. Μέχρι την ολοκλήρωση εφαρμογής της διαδικασίας ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων του άρθρου 69ΣΤ, για δαπάνες που διενεργούνται από περιφερειακές υπηρεσίες υπουργείων και Ανεξάρτητων Αρχών, δύναται με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του οικείου Υπουργού ή της Ανεξάρτητης Αρχής, αρμοδιότητες των παραγράφων 4 και 5, καθώς και των άρθροον 26, 66 και 69Γ να ασκούνται από τις κατά τόπον αρμόδιες Δημοσιονομικές Υπηρεσίες Εποπτείας και Ελέγχου (άρθρο 69Δ, παρ. 1).»
3. Η περ. β’ της παρ. 7 του άρθρου 24 του ν.4270/2014 αντικαθίσταται ως εξής:
«β. Σε περίπτωση συγχώνευσης Υπουργείων εφόσον διατηρούνται περισσότερες από μία Γενικές Διευθύνσεις Οικονομικών Υπηρεσιών, μία εξ αυτών ορίζεται ως Κύρια Κεντρική Οικονομική Υπηρεσία του Υπουργείου με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, μετά από πρόταση του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού, η οποία εκδίδεται εντός δύο μηνών από τη συγχώνευση. Ειδικά για τα ήδη συγχωνευμένα Υπουργεία η απόφαση του προηγούμενου εδαφίου εκδίδεται εντός δύο μηνών από την έναρξη ισχύος της παρούσας. Εφόσον εντός τσι> ανωτέρω διαστήματος των δύο μηνών δεν υποβληθεί η σχετική πρόταση του αρμόδιου Υπουργού, η εν λόγω απόφαση του Υπουργού Οικονομικών εκδίδεται χωρίς την πρόταση του κατά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού. Η Κύρια Κεντρική Οικονομική Υπηρεσία του Υπουργείου έχει την ευθύνη της προετοιμασίας του Μ.Π.Δ.Σ. και του ετήσιου προϋπολογισμού για το σύνολο του Υπουργείου και των εποπτευόμενων από αυτό φορέων, καθώς και για τη συγκέντρωση KUI διαβίβαση στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους κάθε είδους στοιχείων και πληροφοριών που προβλέπονται στις κείμενες διατάξεις. Με την απόφαση του Υπουργού Οικονομικών της παρούσας περίπτωσης ρυθμίζεται κάθε αναγκαίο ζήτημα για τη διασφάλιση ομοιογένειας στις διαδικασίες και τη λειτουργία των οικονομικών υπηρεσιών και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια.»
4. Μετά την περίπτωση β’ της παραγράφου 7 του άρθρου 24 του ν.4270/2014 προστίθεται περίπτωση γ ως εξής:
«γ. Για τους φορείς του τελευταίου εδαφίου της περίπτωσης α' καθώς και τους φορείς της περίπτωσης β της παρ 3 του παρόντος άρθρου η Γ ενική Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου στο οποίο εντάσσονται ως ειδικοί φορείς, ορίζεται ως Κύρια Κεντρική Οικονομική Υπηρεσία και έχει τις ευθύνες που καθορίζονται στην προηγούμενη περίπτωση της παρούσας παραγράφου. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών δύναται να ρυθμίζεται κάθε αναγκαίο ζήτημα για τη διασφάλιση ομοιογένειας στις διαδικασίες και τη λειτουργία των οικονομικών υπηρεσιών και κάθε άλλη σχετική λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσας περίπτωσης.»
5. Η παράγραφος 9 του άρθρου 24 αντικαθίσταται ως εξής:
«9. Πέραν των καθηκόντων και αρμοδιοτήτων που προβλέπονται στις παραγράφους 4 και 5 αντίστοιχα, οι προϊστάμενοι των οικονομικών υπηρεσιών των Υπουργείων και οι εξομοιούμενοι με αυτούς κατά τις διατάξεις της παραγράφου 3, εκτελούν τα καθήκοντα και ασκούν τις αρμοδιότητες που τους ανατίθενται σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 69Γ.»
6. Το πρώτο εδάφιο του άρθρου 69Γ αντικαθίσταται ως εξής:
«Μέχρι 1.1.2017 οι προϊστάμενοι οικονομικών υπηρεσιών των Υπουργείων, οι εξομοιούμενοι με αυτούς κατά την παρ. 3 του άρθρου 24 και οι προϊστάμενοι οικονομικών υπηρεσιών των λοιπών φορέων της Γενικής Κυβέρνησης καθίστανται αποκλειστικά υπεύθυνοι για τις αρμοδιότητες που αφορούν στη δημοσιονομική διαχείριση του φορέα τους και ασκούνται κατά τη δημοσίευση του παρόντος από τις ΥΔΕ και το Ειδικό Λογιστήριο.»
 

Αθήνα, 1/6/2016
 

 

Δεύτερη τροπολογία

Με την τροπολογία αυτή :

1. Επαναδιατυπώνεται ο τρόπος υπολογισμού της προς δημοπράτηση ετήσιας ποσότητας ηλεκτρικής ενέργειας, προκειμένου να επιτευχθεί η ανακατανομή των μεριδίων στην λιανική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας στο διασυνδεδεμένο σύστημα, των μεριδίων της ΔΕΗ Α.Ε. και των εναλλακτικών παροχών.
 

2. Ορίζεται ότι, οι ελεγκτικοί μηχανισμοί, οι οποίοι θα εξειδικεύονται στον Κώδικα Συναλλαγών Δημοπρασιών Προθεσμιακών Προϊόντων Ηλεκτρικής Ενέργειας, αναπτύσσονται και εφαρμόζονται από τη ΡΑΕ και τον Λειτουργό της Αγοράς προκειμένου να διασφαλίζεται ο υγιής ανταγωνισμός στην αγορά της ενέργειας.
 

3. Επανακαθορίζεται μειούμενο (εντός 4 μηνών αντί 5) το χρονικό όριο εντός του οποίου διενεργείται η διαγωνιστική διαδικασία για την ανάδειξη στρατηγικού επενδυτή στον οποίο θα μεταβιβασθούν μετοχές έκδοσης της ΑΔΜΗΕ Α.Ε.
 

4. Προσδιορίζεται ρητά το χρονικό διάστημα από την υποβολή δεσμευτικών προσφορών, εντός του οποίου η ΔΕΗ Α.Ε. θα πρέπει να έχει λάβει γνωμοδότηση από διεθνή ανεξάρτητο εκτιμητή, σχετικά με το δίκαιο και εύλογο του προσφερόμενου τιμήματος και την αντικειμενικότητα της σχετικής διαγωνιστικής διαδικασίας, προκειμένου να προβεί στη σύναψη αγοραπωλησίας μετοχών έκδοσης της ΑΔΜΗΕ ΑΕ με τον προτιμητέο στρατηγικό επενδυτή.
 

 

ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ
 

«Τροποποιήσεις στο κεφάλαιο Η' του ν. 4389/2016
Στο σχέδιο νόμου με τίτλο ««Κύρωση της Προγραμματικής Συμφωνίας……».»
 

Αιτιολογική
Με την παράγραφο 1 διευκρινίζεται ο τρόπος υπολογισμού των προς δημοπράτηση ποσοτήτων κάθε χρόνο, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της ανακατανομής των μεριδίων της ΔΕΗ ΑΕ και των εναλλακτικών παροχών στην λιανική αγορά ηλεκτρικής ενέργειας στο διασυνδεδεμένο σύστημα, δέσμευσης που εισήχθη με το ν. 4336/2015 (Α' 94).
Με την παράγραφο 2 προβλέπεται η δυνατότητα στη ΡΑΕ να ρυθμίζει περιπτώσεις που υπερβαίνουν τους ετήσιους στόχους ανακατανομής των μεριδίων της ΔΕΗ ΑΕ και των εναλλακτικών παροχών.
Με την παράγραφο 3 προβλέπεται ότι η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) και ο Λειτουργός της Αγοράς αναπτύσσουν ελεγκτικούς μηχανισμούς, οι οποίοι εξειδικεύονται στον Κώδικα Συναλλαγών Δημοπρασιών Προθεσμιακών Προϊόντων ηλεκτρικής ενέργειας και αφορούν στην πλήρωση των οριζόμενων προϋποθέσεων και στη διασφάλιση υγιούς ανταγωνισμού στην αγορά της ενέργειας, σύμφωνα και με τα οριζόμενα στο άρθρο 4 του ν. 4001/2011 (Α' 179).
Με την παρ. 4 επιδιώκεται η άμεση ολοκλήρωση της διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας με την ανάδειξη του προτιμητέου στρατηγικού επενδυτή, ώστε να επισπευτεί ο πλήρης ιδιοκτησιακός διαχωρισμός της ΑΔΜΗΕ ΑΕ από τη ΔΕΗ ΑΕ.
Με την παράγραφο 5 τίθεται χρονικό όριο δύο (2) εβδομάδων από την υποβολή δεσμευτικών προσφορών στο πλαίσιο του διεθνούς διαγωνισμού, εντός του οποίου πρέπει να ληφθεί γνωμοδότηση από διεθνή ανεξάρτητο εκτιμητή σχετικά με το εύλογο και δίκαιο του προσφερόμενου τιμήματος και την αντικειμενικότητα της διαδικασίας.
Στην παράγραφο 6 προβλέπονται τα θέματα, τα οποία μεταξύ άλλων πρέπει να ρυθμιστούν στο καταστατικό της ΑΔΜΗΕ ΑΕ μετά την ανάδειξη στρατηγικού επενδυτή.
 

 

Σχέδιο νόμου

Άρθρο…
«Τροποποιήσεις στο κεφάλαιο Η' του ν. 4389/2016 (Α' 94)»
1. Το πρώτο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 135 του ν. 4389/2016 αντικαθίσταται ως εξής:
«Η ετήσια ποσότητα της ηλεκτρικής ενέργειας προς δημοπράτηση πρέπει να ισούται κατ' έτος, με τα ακόλουθα ποσοστά απομείωσης σε σχέση με τον Αύγουστο του 2015, του μεριδίου της ΔΕΗ Α.Ε. στην λιανική αγορά του διασυνδεδεμένου συστήματος, πολλαπλασιασμένο με το συνολικό όγκο στο διασυνδεδεμένο σύστημα τον προηγούμενο χρόνο:
(α) Για το έτος2016: Οκτώ ποσοστιαίες μονάδες (8%),
(β) Για το έτος 2017: Δώδεκα ποσοστιαίες μονάδες (12%),
(γ) Για το έτος2018: Δεκατρείς ποσοστιαίες μονάδες (13%),
(δ) Για το έτος2019: Δεκατρείς ποσοστιαίες μονάδες (13%).».
2. Στην παρ. 3 του άρθρου 135 του ν. 4389/2016 η φράση «προβαίνει» αντικαθίσταται από τη φράση «δύναται να προβαίνει».
3. Η παρ. 3 του άρθρου 136 του ν. 4389/2016 αντικαθίσταται ως εξής:
«Η ΡΑΕ και ο Λειτουργός της Αγοράς αναπτύσσουν και εφαρμόζουν κατάλληλους ελεγκτικούς μηχανισμούς, οι οποίοι προβλέπονται και εξειδικεύονται στον Κώδικα Συναλλαγών Δημοπρασιών Προθεσμιακών Προϊόντων Ηλεκτρικής Ενέργειας, προς επίτευξη των οριζομένων στην παράγραφο 2 και προς διασφάλιση του υγιούς ανταγωνισμού στην αγορά της ενέργειας.»
4. Στην περ. (β) της παρ. 2 του άρθρου 144 του ν. 4389/2016 η φράση «Εντός πέντε (5) μηνών» αντικαθίσταται από τη φράση: «Εντός τεσσάρων (4) μηνών».
5. To τελευταίο εδάφιο της περ. β' της παρ. 2 του άρθρου 144 του ν. 4389/2016 αντικαθίσταται ως εξής:
«Εντός δυο (2) εβδομάδων από την υποβολή δεσμευτικών προσφορών, η ΔΕΗ ΑΕ θα έχει λάβει γνωμοδότηση από διεθνή ανεξάρτητο εκτιμητή, όπως ιδίως διεθνή επενδυτική τράπεζα περί του δικαίου και ευλόγου του προσφερόμενου τιμήματος και περί της αντικειμενικότητας και διαφάνειας της διαγωνιστικής διαδικασίας_ (fairness opinion), προκειμένου να προβεί στη σύναψη αγοραπωλησίας μετοχών (share purchase agreement) με τον προτιμητέο στρατηγικό επενδυτή.».
6. Το πρώτο εδάφιο της περ. δ' της παρ. 2 του άρθρου 144 του ν. 4389/2016 αντικαθίσταται ως εξής:
«Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας πλήρους ιδιοκτησιακού διαχωρισμού, που περιγράφεται στις περιπτώσεις α' έως στ' της παραγράφου 1 του άρθρου 143, η ΑΔΜΗΕ ΑΕ, προβαίνει στις απαραίτητες καταστατικές τροποποιήσεις, ώστε να διασφαλίζεται μεταξύ άλλων ότι: αα) Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΑΔΜΗΕ ΑΕ θα είναι εννεαμελές.»
 

ΝΕΑ ΔΙΑΤΑΞΗ

ΙΣΧΥΟΥΣΑ ΔΙΑΤΑΞΗ

Ι.Το ποώτο εδάφιο τικ παο. 2 του άοθοου

Ποώτο εδάφιο της παο. 2 του άοθοου 135 ν.

135 του ν. 4389/2016 αντικαθίσταται ως

4389/2016:

ε£ής:

Η ετήσια ποσότητα της ηλεκτρικής ενέργειας προς δημοπράτηση πρέπει να ισούται κατ' έτος, με τα ακόλουθα ποσοστά απομείωσης του μεριδίου της ΔΕΗ Α.Ε. στη λιανική αγορά του Διασυνδεδεμένου Συστήματος, με σημείο αναφοράς το μερίδιο της ΔΕΗ Α.Ε. κατά το μήνα Αύγουστο του 2015:

«Η ετήσια ποσότητα της ηλεκτρικής ενέργειας προς δημοπράτηση πρέπει να ισούται κατ' έτος, με τα ακόλουθα ποσοστά απομείωσης σε σχέση με τον Αύγουστο του 2015, του μεριδίου της ΔΕΗ Α.Ε. στην λιανική αγορά του διασυνδεδεμένου συστήματος, πολλαπλασιασμένο με το συνολικό όγκο στο διασυνδεδεμένο σύστημα τον προηγούμενο χρόνο:

(α) Για το έτος 2016: Ποσοστό οκτώ τοις εκατό (8%),

(α) Για το έτος2016: Οκτώ ποσοστιαίες μονάδες (8%),

(β) Για το έτος 2017: Ποσοστό δώδεκα τοις εκατό (12%),

(β) Για το έτος 2017: Δώδεκα ποσοστιαίες μονάδες (12%),

(γ) Για το έτος 2018: Ποσοστό δεκατρία τοις

(γ) Για το έτος2018: Δεκατρείς ποσοστιαίες μονάδες (13%),

εκατό

(δ) Για το έτος2019: Δεκατρείς ποσοστιαίες μονάδες (13%).».

(13%),

 

(δ) Για το έτος 2019: Ποσοστό δεκατρία τοις

 

εκατό

 

-13%

2.Στην παρ. 3 του άρθρου 135 του ν. 4389/2016 η φράση «προβαίνει» αντικαθίσταται από τη φράση «δύναται να προβαίνει».

Στην παρ. 3 του άρθρου 135 του ν. 4389/2016 υπήρχε η φράση «προβαίνει».

3.Η παο. 3 του άοθοου 136 του ν. 4389/2016

Παο. 3 του άοθοου 136 του ν. 4389/2016:

αντικαθίσταται ως εξής:

Η ΡΑΕ και ο Λειτουργός της Αγοράς αναπτύσσουν και εφαρμόζουν κατάλληλους ελεγκτικούς μηχανισμούς, οι οποίοι προβλέπονται και εξειδικεύονται στον Κώδικα Συναλλαγών Δημοπρασιών Προθεσμιακών Προϊόντων Ηλεκτρικής Ενέργειας, προς επίτευξη των οριζομένων στην ανωτέρω παράγραφο 2 και προς αποτροπή δημιουργίας καταστάσεων αθέμιτου ανταγωνισμού σε τομείς βιομηχανικής δραστηριότητας.

«Η ΡΑΕ και ο Λειτουργός της Αγοράς αναπτύσσουν και εφαρμόζουν κατάλληλους ελεγκτικούς μηχανισμούς, οι οποίοι προβλέπονται και εξειδικεύονται στον Κώδικα Συναλλαγών Δημοπρασιών Προθεσμιακών Προϊόντων Ηλεκτρικής Ενέργειας, προς επίτευξη των οριζομένων στην παράγραφο 2 και προς διασφάλιση του υγιούς ανταγωνισμού στην αγορά της ενέργειας.»

4.Στην περ. (β) της παρ. 2 του άρθρου 144 του ν. 4389/2016 η φράση «Εντός πέντε (5) μηνών» αντικαθίσταται από τη φράση: «Εντός τεσσάρων (4) μηνών».

Στην περ. (β) της παρ. 2 του άρθρου 144 του ν. 4389/2016 υπήρχε η φράση «Εντός πέντε (5) μηνών».

5.To τελευταίο εδάφιο της πεο. β' της παο. 2 του άοθοου 144 του ν. 4389/2016

Τελευταίο εδάφιο της πεο. β' της παο. 2 του άοθοου 144 του ν. 4389/2016:

αντικαθίσταται ως εξής:

Πριν την ανάδειξη του στρατηγικού επενδυτή η ΔΕΗ ΑΕ θα έχει λάβει γνωμοδότηση από διεθνή ανεξάρτητο εκτιμητή, όπως ιδίως διεθνή επενδυτική τράπεζα περί του δικαίου και ευλόγου του προσφερόμενου τιμήματος και περί της αντικειμενικότητας και διαφάνειας της δια- γωνιστικής διαδικασίας (fairness opinion), προκειμένου να προβεί στη σύναψη αγοραπωλησίας μετοχών (share purchase agreement) με τον προτιμητέο στρατηγικό επενδυτή.

«Εντός δύο (2) εβδομάδων από την υποβολή δεσμευτικών προσφορών, η ΔΕΗ ΑΕ θα έχει λάβει γνωμοδότηση από διεθνή ανεξάρτητο εκτιμητή, όπως ιδίως διεθνή επενδυτική τράπεζα περί του δικαίου και ευλόγου του προσφερόμενου τιμήματος και περί της αντικειμενικότητας και διαφάνειας της διαγωνιστικής διαδικασίας (fairness opinion), προκειμένου να προβεί στη σύναψη αγοραπωλησίας μετοχών (share purchase agreement) με τον προτιμητέο στρατηγικό επενδυτή.».

6.Το ποώτο εδάφιο της πεο. δ' της παο. 2

Ποώτο εδάφιο της πεο. δ' της παο. 2 του

του άοθοου 144 του ν. 4389/2016

άοθοου 144 του ν. 4389/2016:

αντικαθίσταται ως εξής:

Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας πλήρους ιδιοκτησιακού διαχωρισμού, που περιγράφεται στις περιπτώσεις ά έως στ της παραγράφου 1 του άρθρου 143, η ΑΔΜΗΕ ΑΕ, προβαίνει στις απαραίτητες καταστατικές τροποποιήσεις, ώστε να διασφαλίζεται ότι: αα) Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΑΔΜΗΕ θα είναι εννεαμελές.

«Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας πλήρους ιδιοκτησιακού διαχωρισμού, που περιγράφεται στις περιπτώσεις α' έως στ' της παραγράφου 1 του άρθρου 143, η ΑΔΜΗΕ ΑΕ, προβαίνει στις απαραίτητες καταστατικές τροποποιήσεις, ώστε να διασφαλίζεται μεταξύ άλλων ότι: αα) Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΑΔΜΗΕ ΑΕ θα είναι εννεαμελές.»

 

 

 

 

Τρίτη  τροπολογία

 

A. Με την υπόψη τροπολογία:
 

1. Καταργείται από 1-1-2016, ο μειωμένος συντελεστής (3,5%ο, επί της συνολικής αξίας των οριζόμενων δικαιωμάτων) συμπληρωματικού ΕΝ.Φ.Ι.Α. στα μη ιδιοχρησιμοποιούμενα ακίνητα, των Ανωνύμων Εταιριών Επενδύσεων σε Ακίνητη Περιουσία (Α.Ε.Ε.Α.Π), οριζόμενος εφεξής σε 5,5%ο, που ισχύει για το σύνολο των ν.π.δ.δ. και νομικών οντοτήτων.
 

2. Επαναδιατυπώνονται διατάξεις που αφορούν στο πλαίσιο λειτουργίας του Αυτόματου Μηχανισμού Δημοσιονομικής Προσαρμογής Προϋπολογισμού της Γενικής Κυβέρνησης και ειδικότερα:
Στην ετήσια Έκθεση που συντάσσε