tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς:Το επενδυτικό πρόγραμμα 2014-2018

Το πράσινο φως άναψε χθες το Δ.Σ. του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς για το business plan και το επενδυτικό πρόγραμμα 2014-2018 συνολικού προϋπολογισμού 660 εκατ.

Το πράσινο φως άναψε χθες το Δ.Σ. του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς για το business plan και το επενδυτικό πρόγραμμα 2014-2018 συνολικού προϋπολογισμού 660 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με το επιχειρησιακό σχέδιο του οργανισμού, βασικός μοχλός ανάπτυξης του κύκλου εργασιών με ορίζοντα πενταετίας θα είναι τα έσοδα από τη σύμβαση παραχώρησης τμήματος του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων (containers) στην κινεζική Cosco.

Το επιχειρησιακό σχέδιο του οργανισμού προβλέπει πως τα έσοδά του ΟΛΠ θα ανέλθουν εφέτος στα 108,2 εκατ. ευρώ, ενώ το 2015 θα αυξηθούν στα 117,5 εκατ. ευρώ. Τα καθαρά κέρδη του ΟΛΠ αναμένεται να υποχωρήσουν στα 7,3 εκατ. ευρώ εφέτος, από 8 εκατ. το 2013 και το 2015 να αυξηθούν σε 13,75 εκατ. ευρώ.

Υπό την παραδοχή ότι το διακινούμενο φορτίο στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ θα καταγράψει μεσοσταθμική αύξηση κατά την πενταετία κατά 16%, καταλήγοντας το 2018 στα επίπεδα των 4,5 εκατ. εμπορευματοκιβώτια (από 2,5 εκατ. εμπορευματοκιβώτια το 2013) τα έσοδα του ΟΛΠ από το αντάλλαγμα παραχώρησης θα σημειώνουν μέση ετήσια αύξηση 19%. Η διοίκηση επισημαίνει ότι «όλες οι εκτιμήσεις που καταγράφονται δεν περιλαμβάνουν την επίδραση από τη φιλική διευθέτηση, καθώς αυτή δεν έχει ολοκληρώσει τις απαιτούμενες δράσεις για την ενεργοποίησή της. Οι δε παραδοχές διακίνησης που υιοθετήθηκαν για την εκτίμηση του ανταλλάγματος, βασίζονται στην παραδοχή ότι την εξεταζόμενη περίοδο τα μεταβλητά έσοδα της παραχώρησης θα συνεχίσουν να είναι υψηλότερα από το ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα που προβλέπεται στη σύμβαση παραχώρησης».
 
Επενδύσεις 217,5 εκατ. ευρώ
 
Σημειώνεται πως το 5ετές business plan προβλέπει επενδύσεις της τάξης 217,5 εκατ. ευρώ με σημαντικότερη αυτήν του τερματικού λιμένα κρουαζιεροπλοίων, προϋπολογισμού 136,8 εκατ. ευρώ που θα χρηματοδοτηθεί κατά 95% από το ΕΣΠΑ. έργο που έχει εξαγγελθεί εδώ και χρόνια και έχει ενταχθεί στα κοινοτικά προγράμματα εδώ και περισσότερο από ένα χρόνο πριν.
 
Προβλέπεται ακόμα το γνωστό στους Πειραιώτες πλάνο για την εγκατάσταση monorail που θα κινείται περιφερειακά του λιμανιού με κόστος 100 εκατ. ευρώ, ξενοδοχειακή μονάδα αξίας 50 εκατ. ευρώ στο «Παλατάκι», δυο πλωτές δεξαμενές τύπου post panamax, κόστους 50 εκατ. ευρώ, με στόχο την ενίσχυση της ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας, υποθαλάσσια διάβαση για πεζούς που θα ενώνει τη βάση κρουαζιέρας με την Δραπετσώνα, ανάπτυξη του Car Terminal, ανακατασκευή της «Παγόδας» σε εκθεσιακό κέντρο και την Πολιτιστική Ακτή, με μεγαλύτερο έργο το Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων στον ΟΛΠ. Εξαιρουμένης της επένδυσης του τερματικού λιμένα κρουαζιεροπλοίων τα άλλα έργα συνολικής αξίας 345 εκατ. ευρώ εκτιμάται ότι θα χρηματοδοτηθούν σε ποσοστό της τάξης του 70% από ιδιωτικά κεφάλαια μέσω παραχωρήσεων.
 
Αύξηση 4,5% στην κρουαζιέρα από το 2015
 
Για τη δραστηριότητα της κρουαζιέρας προβλέπεται φέτος, μείωση επιβατών περίπου της τάξης του 10% «βάσει των υφιστάμενων στοιχείων εξαμήνου καθώς και λόγω της ιστορικότητας». Για το 2015 και εντεύθεν, «προβλέπεται αύξηση 4,5% που αποτελεί το μέσο ρυθμό ετήσιας αύξησης 2008-2013, ενώ προστίθεται 1% λόγω της δημιουργίας της νέας θέσης Αγ. Νικολάου το 2016 και επιπλέον 1% το 2017 λόγω της δημιουργίας νέων θέσεων από τη νότια επέκταση». Τα έσοδα του ΟΛΠ από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα θα μειωθούν φέτος κατά 10,7% και θα προσεγγίσουν τα 13,5 εκατ. ευρώ από σχεδόν 14,5 εκατ. το 2013. Στη συνέχεια, και μέχρι το 2018, θα αυξάνονται με μέσο ρυθμό περί το 8,5% ετησίως.
 
Για τον τομέα της ακτοπλοϊας προβλέπεται, πως ούτε το 2018 δεν θα επιστρέψει η κίνηση στον ακτοπλοϊκό σταθμό του Πειραιά στους 19,4 εκατ. επιβάτες που είχαν ταξιδεύσει το 2009. Πέρυσι διακινήθηκαν 15,3 εκατ. επιβάτες, ενώ για φέτος προβλέπεται μικρή αύξηση κατά 0,6%. Για την επόμενη τετραετία εκτιμάται πως οι επιβάτες που ταξιδεύουν με τα πλοία της γραμμής από τον Πειραιά θα αυξάνονται με μέσο ετήσιο ρυθμό περί το 3,3%.
 
Τα οχήματα που διακινούνται μέσω των ακτοπλοϊκών γραμμών και του πορθμείου προβλέπεται πως θα αυξηθούν από περίπου 2,5 εκατ. ευρώ το 2014 σε 2,9 εκατ. ευρώ το 2018. Τα έσοδα του ΟΛΠ ΟΛΠ +0,06% από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα θα μειωθούν φέτος κατά 10,1% και το 2015 θα παρουσιάσουν μικρή αύξηση (διαμορφώνονται κοντά στα 9 εκατ. ευρώ).