tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

ΟΒΕ: Προς μονοπώληση η αγορά καυσίμων-βίντεο

ο κλάδος βρίσκεται κάτω από συνεχή σφυροκόπημα και φαίνεται πως έχει αποφασιστεί να κάνουν έξωση στους επαγγελματίες βενζινοπώλες

Σε πορεία καταστροφής των επαγγελματιών και μονοπώλησης μπήκε η λιανική αγορά καυσίμων. Αυτό ήταν το συμπέρασμα της Γενικής Συνέλευσης της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος που συνήλθε στις 11 Μαΐου στην Κοζάνη.

Μιλώντας στη ΓΣ, ο πρόεδρος της ΟΒΕ κ. Μιχάλης Κιούσης, ανέφερε ότι ο κλάδος βρίσκεται κάτω από συνεχή σφυροκόπημα και φαίνεται πως έχει αποφασιστεί να κάνουν έξωση στους επαγγελματίες βενζινοπώλες και να παραδώσουν την αγορά στις μεγάλες εταιρείες και σε «περίεργα» συμφέροντα.

 

Συνοπτικά επεσήμανε τα εξής:

-Η κατάσταση του κλάδου είναι τραγική.

-Γενικά υπάρχει μια πολιτική να μας βγάλουν από την αγορά και να τη χαρίσουν σε μεγάλα και «περίεργα» συμφέροντα.

-Οι δυνάμεις μας είναι μικρές για να αντιμετωπίσουμε τα μέτρα της κυβέρνησης, χρειάζεται συσπείρωση και αναδιοργάνωση.

-Η ΟΒΕ ζήτησε αύξηση της χρηματοδότησης των συστημάτων εισροών-εκροών πρατηρίων του Γ΄ κύκλου.

-Ζητήσαμε επανειλημμένως κατάργηση του ΗΦΑΙΣΤΟΥ.

-Εκδώσαμε, όπως κάθε χρόνο, τον Φορολογικό Οδηγό Πρατηρίων Καυσίμων.

-Καταφέραμε την παράταση εγκατάστασης των συστημάτων εισροών – εκροών στα πρατήρια καυσίμων Κεφαλονιάς και Ιθάκης.  Απαιτήσαμε τη χρηματοδότηση κατά 100%.

-Αντιδράσαμε προς Χατζηδάκη  για τις  απορρίψεις χρηματοδότησης των συστημάτων από την ΚτΠ «δι’ ασήμαντο λόγο».

-Διαμαρτυρηθήκαμε για διάταξη στο πολυνομοσχέδιο (ν.4046/2012) που δίνει δικαίωμα για ιδιωτικές δεξαμενές εταιρειών με απλό πιστοποιητικό πυρασφάλεια και για τη νομιμοποίηση των μεταπωλητών χωρίς δεξαμενές.

-Διαμαρτυρηθήκαμε για ελεγκτές πρατηρίων καυσίμων χωρίς έλεγχο! Δεν θα δίνουν στοιχεία ελεγκτών με «μυστικά αυτοκίνητα».

Με ενέργειες της ΟΒΕ λύθηκε και το θέμα των αποδείξεων που υπέχουν θέση τιμολογίου μέχρι 300 ευρώ και θα συνεχίσουμε όπως πέρσι ,σε αντίθεση με όσα διέδιδαν οι διασπαστές ότι ισχύει μόνο για αποδείξεις μέχρι 100 ευρώ.

-Ματαιώσαμε την τοποθέτησης ABS σε παλιά βυτιοφόρα, που ήταν ανεπίδεκτα εγκατάστασης.

Δώσαμε και δίνουμε συνεχώς μάχες για να λυθούν άπειρα γραφειοκρατικά και διαδικαστικά προβλήματα σε όλη τη διαδικασία εγκατάστασης των συστημάτων εισροών – εκροών.

-Πετύχαμε την κατάργηση του βιβλίου καυσίμων

-Καταγγείλαμε τις πωλήσεις κάτω του κόστους και τον αθέμιτο ανταγωνισμό που  δημιουργούν.

-Μετά από πολύχρονες πιέσεις νομοθετήθηκε το ελάχιστο περιεχόμενο των συμβάσεων αποκλειστικής συνεργασίας.

 

Ο απολογισμός

 

Όπως ανέφερε στον απολογισμό του ΔΣ, τον οποίο διάβασε ο ΓΓ της Ομοσπονδίας κ. Άγγελος Τούντας:

«Κτυπιόμαστε από παντού. Από την κυβέρνηση, από τις εταιρείες και από την τρόικα που εμφανίστηκε ως μακρύ χέρι μεγάλων εταιρειών, ακόμη και από μέσα ενημέρωσης. Συμβάσεις αποκλειστικής συνεργασίας έγιναν κουρελόχαρτα σε βάρος μας στο όνομα της κρίσης κερδών των εταιρειών. Είδαμε την εκτίναξη των ειδικών φόρων, τα εξοντωτικά πρόστιμα για τον ΗΦΑΙΣΤΟ, τις επιβαρύνσεις με το σύστημα εισροών – εκροών, την κατάργηση των αποστάσεων, του ωραρίου, των τιμών πώλησης κάτω του κόστους, και την επιβολή σκληρής φορολογίας στα πρατήρια. Είδαμε να ληστεύουν το Ταμείο μας. Είδαμε και τις συνεχείς και εντεταλμένες συκοφαντίες του κλάδου από μέσα μαζικής ενημέρωσης, με σκοπό να μας διασπούν και να περνάνε τα μέτρα. Είδαμε ακόμη να προβάλλεται εργολαβικά η διασπαστική ομοσπονδία για να παραπληροφορείται ο κλάδος.

 

Το μέλλον μας, αν δεν καταφέρουμε να αλλάξουμε αυτές τις πολιτικές, προδιαγράφεται ζοφερό. Αν δούμε τι έγιναν οι πρατηριούχοι των χωρών που εφαρμόστηκαν ανάλογες πολιτικές παράδοσης της αγοράς σε μεγάλα συμφέροντα, θα λέγαμε απλώς ότι δεν υπάρχουν πλέον. Και το αποτέλεσμα, πέρα από τον δικό τους αφανισμό, είναι, ο καταναλωτής να πληρώνει ακριβά το καύσιμο, χώρια που δεν το βρίσκει κοντά του, με αποτέλεσμα να πληρώνει και το  κόστος μετάβασης για εφοδιασμό!

 

Αυτό που βλέπουμε, είναι ότι τα πρατήρια κλείνουν συνεχώς και τα παίρνουν μεγάλες εταιρείες, εκτοπίζοντας τους επαγγελματίες βενζινοπώλες από την αγορά. Αυτή είναι η πολιτική των κυβερνήσεων από χρόνια και δεν διαφέρει από τις πολιτικές που ασκούνται σε βάρος όλων των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Στόχος τους είναι να πεταχτούμε έξω από την αγορά και να μονοπωληθεί από λίγες μεγάλες εταιρίες που θα καταντήσουν όμηρους του καταναλωτές και άνεργους εμάς. Δεν είναι καθόλου τυχαίο το ότι έκλεισαν πάνω από 250.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις στο διάστημα της κρίσης, και μέσα σε αυτές είναι και πάνω από 2.000 πρατήρια. Ούτε είναι τυχαίο που, από τα νέα πρατήρια που ανοίγουν, τα περισσότερα είναι εταιρικά ή τα έχουν άγνωστα σε εμάς συμφέροντα».

 

Δείτε το βίντεο