tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Η σημασία της μάθησης στο χώρο εργασίας για τους εκπαιδευτικούς

Μία από τις σημαντικότερες πηγές κινητοποίησης στον χώρο εργασίας είναι αναμφισβήτητα η βελτίωση της ποιότητας της υπηρεσίας που παράγεται στον εν λόγω χώρο εργασίας. Είτε πρόκειται για ιδιωτικό οργανισμό είτε για κρατική επιχείρηση, δεν θα αλλάξει. Όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς, οι προβληματισμοί των εκπαιδευτικών προγραμμάτων στο χώρο εργασίας σχετικά με την εκπαιδευτική παραγωγή θα ζωντανέψουν ως μια κοινωνία, η οποία αποτελείται από καλύτερα μορφωμένα άτομα.

Από την άποψη της ομάδας στόχου, μπορούμε γενικά να ταξινομήσουμε την εκπαίδευση στο χώρο εργασίας με δύο τρόπους: προγράμματα προσανατολισμού για όσους θα αρχίσουν να εργάζονται ή μόλις άρχισαν να εργάζονται και προγράμματα κατάρτισης για το υπάρχον προσωπικό. Διαφορετικές ταξινομήσεις μπορούν επίσης να γίνουν ανάλογα με το περιεχόμενο της εκπαίδευσης ή ανάλογα με τις ανάγκες και τους τομείς εμπειρογνωμοσύνης των μαθητών.

Παραδείγματα κατάρτισης στο χώρο εργασίας που προγραμματίζεται για υποψήφιους εκπαιδευτικούς περιλαμβάνουν μαθήματα “σχολικής εμπειρίας” και “διδακτικής πρακτικής”, τα οποία είναι υποχρεωτικά σε όλα τα εκπαιδευτικά προγράμματα των σχολών εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο αυτών των μαθημάτων, οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί πραγματοποιούν παρατήρηση και αναφορά στα σχολεία τα πρώτα χρόνια. Αργότερα συμμετέχουν άμεσα σε δραστηριότητες διδασκαλίας.

Η εκπαίδευση στο χώρο εργασίας για εκπαιδευτικούς ταξινομείται σε δύο βασικά θέματα όσον αφορά το περιεχόμενο της εκπαίδευσης που θα παρέχεται:

  1. Γνώση Επαγγέλματος
  2. Γνώση περιεχομένου

Τα θέματα της επαγγελματικής γνώσης σχεδιάζονται γενικά για την ενημέρωση της παιδαγωγικής γνώσης του εκπαιδευτικού. Τα θέματα όπως η ανάπτυξη νέων εργαλείων αξιολόγησης και αξιολόγησης, η χρήση νέων εκπαιδευτικών τεχνολογιών, οι νέες προσεγγίσεις στην εκπαίδευση, οι μορφές μαθησιακών δυσκολιών στα παιδιά και η διάγνωση και αναγνώριση των προικισμένων παιδιών εφιστούν την προσοχή τα τελευταία χρόνια. επαγγελματικά εκπαιδευτικά θέματα. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα της παροχής αυτών των τύπων εκπαίδευσης στους εκπαιδευτικούς στο δικό τους σχολείο παρουσιάζει τομείς εφαρμογών όπου μπορούν να παρακολουθούν άμεσα τα αποτελέσματα. Για παράδειγμα, η παρουσίαση μιας νέας εκπαιδευτικής τεχνολογίας ή μιας μεθόδου μέτρησης υπό τις τρέχουσες συνθήκες θα επηρεάσει θετικά την αποδοτικότητα και τα κίνητρα των εκπαιδευτικών, επιτρέποντας στον εκπαιδευτικό να προσαρμοστεί στις νέες μεθόδους και εργαλεία πιο γρήγορα και με ακρίβεια.

Η γνώση περιεχομένου, η οποία είναι μία από τις σημαντικότερες συνιστώσες του διδακτικού επαγγέλματος, απεικονίζεται με τον ίδιο τρόπο στα σύγχρονα προφίλ δασκάλων όλων των χωρών, με έμφαση στο να έχουν μια σύγχρονη γνώση περιεχομένου. Για τους δασκάλους των κλάδων των οποίων η ανάπτυξη είναι σχετικά αργή, όπως οι Κοινωνικές Επιστήμες και τα Μαθηματικά, δεν απαιτείται πολύ συχνά η κατάρτιση σε θέματα περιεχομένου. Ωστόσο, τέτοιες εκπαιδεύσεις είναι κρίσιμης σημασίας σε τομείς που έχουν παρόμοια συνεχή ανάπτυξη, όπως η τεχνολογία της πληροφορίας και συναφή θέματα, οι Επιστήμες της Υγείας ή η κατάρτιση τεχνικών. Δεδομένου ότι τα πεδία αυτά εξελίσσονται διαρκώς, εξαρτώνται από την ανάπτυξη τεχνολογίας, η κατάσταση αυτή κινδυνεύει να αφήσει τους καθηγητές στους κλάδους αυτούς πίσω με νέες και ενημερωμένες πληροφορίες.

Όπως συμβαίνει με κάθε εκπαιδευτικό σχεδιασμό, τα προγράμματα κατάρτισης που θα σχεδιαστούν για τους εκπαιδευτικούς στο σχολείο θα πρέπει αρχικά να ξεκινήσουν με λεπτομερή ανάλυση των απαιτήσεων. Η εκτέλεσή του απευθείας στο σχολείο θα δώσει τη δυνατότητα για ανάλυση των αλληλεπιδράσεων των εργαζομένων και του περιβάλλοντος. Εκτός από τις απαιτήσεις εκπαίδευσης, πρέπει να προσδιοριστούν και να επιλυθούν και άλλες απαιτήσεις, όπως οι ανεπάρκειες λογισμικού των smartboard που χρησιμοποιούνται στις αίθουσες διδασκαλίας, οι αποτυχίες υλικού, η έλλειψη βοηθητικού προσωπικού για την υποστήριξη των εκπαιδευτικών σε τεχνικά ζητήματα όπως οι βαθμονομήσεις αυτού του εξοπλισμού. Εάν υπάρχει ανάγκη κατάρτισης ως αποτέλεσμα της ανάλυσης αναγκών, το πρόγραμμα κατάρτισης πρέπει να οδηγήσει σε αξιολόγηση. Η αξιολόγηση είναι ένα σημαντικό βήμα για να δείτε τα αποτελέσματα της εκπαίδευσης και να δώσετε την ευκαιρία για αναθεώρηση για παρόμοια εκπαίδευση που θα πραγματοποιηθεί αργότερα.

Οι καινοτομίες που σχετίζονται με την τεχνολογία είναι εξίσου σημαντικές όπως και για τους δασκάλους των τεχνολογιών της πληροφορίας, καθώς και για τους εκπαιδευτικούς σε διάφορους τομείς, οι οποίοι θα χρησιμοποιούν τεχνολογία για να διδάσκουν καλύτερα τα μαθήματά τους. Η εκπαίδευση για τη χρήση νέων εκπαιδευτικών τεχνολογιών καθιστά την κατάρτιση στο χώρο εργασίας αναπόφευκτη για τους εκπαιδευτικούς από σχεδόν όλους τους κλάδους. Για παράδειγμα, αν και είναι μια από τις παλαιότερες επιστήμες και πιο αργή από την άποψη της αλλαγής, η διδασκαλία των Μαθηματικών μπορεί να πραγματοποιηθεί αποτελεσματικότερα και αποτελεσματικότερα με τη χρήση λογισμικών όπως το GeoGebra, Maple ή Mathematica ή εξαιρετικά χρήσιμες εφαρμογές όπως το PhotoMath.

Ομοίως, εικονικές εργαστηριακές εφαρμογές, οι οποίες έχουν αρχίσει να αντικαθιστούν εργαστήρια επιστήμης, οι οποίες είναι πολύ δαπανηρές για τη διαμόρφωση και τη συντήρηση στα σχολεία, είναι επίσης υποψήφιες για να αποτελέσουν ένα αποτελεσματικό διδακτικό υλικό.

βιβλιογραφικές αναφορές

  • Gallagher L. Συνεχιζόμενη εκπαίδευση στη νοσηλευτική: Ανάλυση ιδεών, Nurse Education Today 2007; 27: 466-473.
  • Kim, JH, Jung, SY, & Lee, WG (2008). Σχεδιασμός περιεχομένου για την κατάρτιση των καθηγητών στην Κορέα για την κατάρτιση σε θέματα ΤΠΕ. Υπολογιστές & Εκπαίδευση, 51 (4), 1683-1706.
  • Özer, Β. (2004). Κατάρτιση των εκπαιδευτικών στην Τουρκία στις αρχές της δεκαετίας του 2000. Ενημερωτικό Δελτίο Εκπαίδευσης Ενεργού, 30 (1), 89-100.
  • Özyürek, L. (1981). Öğretmenlere Yönelik Hizmet İçi Eğitim Προγραμματισμός Etkinliği. A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, αριθ .: 102. Άγκυρα.
  • Salih, U. & Cömert, D. (2003). Okul Öncesi Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitim Gereksinimlerinin Belirlenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23 (2).
  • Sınıf Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitim İhtiyacının Belirlenmesi (2008), TC Millî Eğitim Bakanlığı Eğtimi Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı (EARGED), Άγκυρα.

Πηγή: epale.ec.europa.eu

Β