tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Σούπερ μάρκετ: Μεγάλες αυξήσεις στις τιμές των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας

Στο 16,4% φτάνουν οι ανατιμήσεις το πρώτο τετράμηνο, έναντι 6% για τα επώνυμα είδη. Πόσο έκλεισε η ψαλίδα στο καλάθι και πώς εξηγεί η αγορά το μπαράζ των αυξήσεων στις τιμές.

Οριακή μείωση, σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο, σημείωσε το τετράμηνο το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (pl), τα οποία όμως από το 2020 έχουν κερδίσει 1,7 μονάδες. Από 25,4% που ήταν το πρώτο τρίμηνο, στο τετράμηνο το μερίδιό τους διαμορφώθηκε στο 25%.

Εν αντιθέσει πάντως με την υποχώρηση, έστω και οριακή του μεριδίου τους τους πρώτους μήνες του έτους -στη μέτρηση της NielsenIQ συμπεριλαμβάνεται και το discount κανάλι, δηλαδή η Lidl-, δεν μπορούμε να ισχυριστούμε ότι συνέβη το ίδιο και με τις τιμές.

Το εξεταζόμενο χρονικό διάστημα, η μεσοσταθμική αύξηση της τιμής των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας άγγιξε το 16,4%. Δηλαδή ήταν υπερδιπλάσια από την αύξηση των τιμών των επώνυμων προϊόντων που μεσοσταθμικά κινήθηκε στο +6%.

Αυτό στην πράξη σημαίνει πως ένα καλάθι με 60 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που πέρυσι κόστιζε 150 ευρώ, για το ίδιο καλάθι ο καταναλωτής θα έπρεπε να πληρώσει στα τέλη του περασμένου Απριλίου 174,6 ευρώ. Ποσό σίγουρα χαμηλότερο από το καλάθι που περιλαμβάνει μόνο επώνυμα προϊόντα, όμως η ψαλίδα έχει αρχίσει να κλείνει. Από 60 ευρώ που ήταν μέχρι και πέρυσι η ψαλίδα μεταξύ ενός καλαθιού pl και ενός καλαθιού με μόνο επώνυμα προϊόντα, έχει μειωθεί στα 48 ευρώ.

 

Πηγή: euro2day.gr

 

Β