tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Το Ε.Ε.Α. δίνει το λόγο σε μικρομεσαίους και επαγγελματίες – Μαρία Ζάγκα, Πρόεδρος Ένωσης Βενζινοπωλών Ν. Αττικής

Με τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τους επαγγελματίες να βιώνουν μία εξαιρετικά κρίσιμη περίοδο για το παρόν και το μέλλον τους, το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών, στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών του, δίνει το λόγο σε εκπροσώπους επαγγελματιών κλάδων και Προέδρους Σωματείων για να εκφράσουν τις αγωνίες και να καταθέσουν τις προτάσεις τους.

Σε άρθρο της στο eea.gr η Πρόεδρος της Ένωσης Βενζινοπωλών Ν. Αττικής, κ. Μαρία Ζάγκα, αναφέρει:

 

«Η πανδημία covid19, αποτέλεσε ένα ακόμη χτύπημα στην αλυσίδα χτυπημάτων που δέχεται ο κλάδος από την έναρξη της οικονομικής κρίσης. Το 2010 στην Ελλάδα υπήρχαν 8.500 πρατήρια. Τώρα έμειναν λιγότερα από 5.500. Στο μεταξύ επήλθε μεγάλη αλλαγή στη σύνθεσή τους με ραγδαία αύξηση των εταιρικών πρατηρίων και πρατήριων ανεξέλεγκτων κεφαλαίων, εκτοπίζοντας τα επαγγελματικά πρατήρια.

Χρόνια προβλήματα των του κλάδου περιπλέχθηκαν με τα προβλήματα από τον κορονοϊό. Το 2020 είχαμε μείωση της κατανάλωσης κατά 18% των βενζινών και 8% του πετρελαίου κίνησης. Τον Φεβρουάριο και τον Ιανουάριο του 2021, η πτώση έναντι του 2020, είναι 23% και 30% αντίστοιχα! Το lockdown επιδεινώνει διαρκώς την κατάσταση.

Η κυβέρνηση μαζί με τα μέτρα περιορισμού των πολιτών και της λειτουργίας των επιχειρήσεων, όφειλε να προβεί σε δραστική μείωση των Εδικών Φόρων Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στα καύσιμα για να διευκολυνθεί ο κόσμος που είδε τα εισοδήματά του να εξαφανίζονται. Είναι πρωτοφανές να έχουμε από τα χαμηλότερα εισοδήματα στην ΕΕ και να βρισκόμαστε στις 3-4  υψηλότερες τιμές καυσίμων της Ευρώπης λόγω φόρων! Μόνο στη βενζίνη οι φόροι ξεπερνούν το 66% της τιμής!

Το επάγγελμα των πρατηριούχων καυσίμων βλέπει ένα ζοφερό μέλλον. Η προώθηση κινήτρων ηλεκτροκίνησης από το κράτος, χωρίς ανάλογα κίνητρα εξέλιξης των πρατηρίων απλώνει την ανασφάλεια στον κλάδο.

Η παραβατικότητα και το λαθρεμπόριο εξακολουθούν να υπάρχουν και να πλήττουν τους νόμιμους βενζινοπώλες. Είναι απίστευτο να βλέπουμε τιμές σχεδόν όσο και η τιμή διυλιστηρίου και τα ελεγκτικά όργανα να απαντούν ότι «οι τιμές είναι ελεύθερες»!

Από τα μέτρα ενίσχυσης που έλαβε η κυβέρνηση κατά την πανδημία, ελάχιστα αφορούσαν τα πρατήρια. Όμως για εμάς το θέμα είναι η συνολική λήψη μέτρων ομαλοποίησης της αγοράς καυσίμων, ιδίως στους φόρους και στην παραβατικότητα. Διαφορετικά ο κλάδος θα ψυχορραγεί μέχρι να μονοπωληθεί από τις μεγάλες εταιρείες.

Το Ε.Ε.Α. στην πανδημία έκανε τεράστιο έργο προστασίας των επιχειρήσεων και αυτό δεν περνάει απαρατήρητο. Ο κλάδος μας χρειάζεται να αναβαθμίσει τη συνεργασία με το Ε.Ε.Α. για να προωθηθούν σχεδιασμένα μέτρα αντιμετώπισης της κρίσης».