tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

To Μετρό στη Ντόχα του Κατάρ θα κατασκευάσει η ΑΚΤΩΡ

Εργο - μαμούθ συνολικού ύψους 3,2 δισ. ευρώ ανέλαβε ο όμιλος «Ελλάκτωρ» μέσω της θυγατρικής του εταιρείας «ΑΚΤΩΡ», η οποία, να σημειωθεί, με την ανάληψη του έργου ενισχύει την παρουσία της στη Μέση Ανατολή και ενδυναμώνει τη στρατηγική της επιλογή να αναδειχθεί σε μια διεθνούς κύρους κατασκευαστική δύναμη.

Εργο – μαμούθ συνολικού ύψους 3,2 δισ. ευρώ ανέλαβε ο όμιλος «Ελλάκτωρ» μέσω της θυγατρικής του εταιρείας «ΑΚΤΩΡ», η οποία, να σημειωθεί, με την ανάληψη του έργου ενισχύει την παρουσία της στη Μέση Ανατολή και ενδυναμώνει τη στρατηγική της επιλογή να αναδειχθεί σε μια διεθνούς κύρους κατασκευαστική δύναμη.

Πιο αναλυτικά, η εισηγμένη εταιρεία στο Χρηματιστήριο Αθηνών ανακοίνωσε χθες στο επενδυτικό κοινό ότι η «ΑΚΤΩΡ» ως leader της κοινοπραξίας ALYSJ JV, με ποσοστό συμμετοχής 32%, υπέγραψε σύμβαση για τη μελέτη και κατασκευή της γραμμής «Gold Line Underground» του Μετρό στην Ντόχα του Κατάρ.

Η χάραξη της γραμμής του Μετρό θα διασχίζει την πρωτεύουσα του Κατάρ, την Ντόχα, από Ανατολή σε Δύση. Τα βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου περιλαμβάνουν:

32 χλμ. συνολικά, υπόγειας σήραγγας με διάμετρο 6 μ., που θα κατασκευαστεί με μηχανήματα ολομέτωπης κοπής (TBM).
128.000 προκατασκευασμένα στοιχεία σκυροδέματος, για την εσωτερική επένδυση της σήραγγας.
Ταυτόχρονη χρήση 6 μηχανημάτων ολομέτωπης κοπής (TBM).
13 υπόγειους σταθμούς υψηλής αρχιτεκτονικής, με τελευταίας τεχνολογίας ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα και εξοπλισμό.
2,5 εκατ. κυβικά μέτρα εκσκαφών των σταθμών.
Ενσωμάτωση περίπου 1 εκατ. κυβικών μέτρων σκυροδέματος.

Στο έργο συμπεριλαμβάνονται κυκλοφοριακές παρακάμψεις, καθώς και μετατοπίσεις δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφελείας.

Η διάρκεια του έργου είναι 54 μήνες και προβλέπεται να ολοκληρωθεί τον Αύγουστο του 2018.

Η ελληνική εταιρεία «ΑΚΤΩΡ» κατασκευάζει κοινοπρακτικά με την καταρινή «Darwish Engineering» το νέο αεροδρόμιο της Ντόχα, με τη συμμετοχή της στο έργο να είναι προϋπολογισμού 144,3 εκατ. ευρώ.

Τέλος να σημειωθεί ότι το ανεκτέλεστο υπόλοιπο του κατασκευαστικού ομίλου «Ελλάκτωρ» διαμορφώθηκε περίπου στα 3 δισ. ευρώ στα τέλη του 2013. Το 33% του ανεκτέλεστου αποτελούν σήμερα έργα του εξωτερικού και αναμένεται το ποσοστό του να διαμορφωθεί στο 50% αν συνυπολογιστούν και οι νέες συμβάσεις. O κύκλος εργασιών του κατασκευαστικού τομέα ανήλθε στα 892,5 εκατ. ευρώ τη χρονιά που πέρασε, έναντι 890,2 εκατ. ευρώ πρόπερσι, σημειώνοντας αύξηση κατά 0,3%.