tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Το on line εμπόριο δίνει “φτερά” στους μικρομεσαίους

Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία έρευνας για το πόσο και ποιοι ωφελούνται από τη χρήση της τεχνολογίας για την άσκηση της επιχειρηματικής τους.

Σύμφωνα με έρευνα της PayPal, οι ελληνικές εταιρείες, που πωλούν τα προϊόντα τους online, αναπτύσσονται επτά φορές ταχύτερα σε σύγκριση με εκείνες που διεξάγουν τις δραστηριότητές τους offline. Επιπλέον, όπως προκύπτει από την ίδια έρευνα, οι επιχειρήσεις, που κάνουν χρήση των υπηρεσιών της, είναι πιο δραστήριες στο εξωτερικό από τις παραδοσιακές offline. Για παράδειγμα, η σχετική ανάλυση δείχνει ότι οι εξαγωγείς, που κάνουν χρήση PayPal, αυξάνονται με ταχύτερο ρυθμό (14,3%), σε σύγκριση με τις παραδοσιακές offline επιχειρήσεις (2%) στην Ευρώπη, καθώς η ανάπτυξη μέσω των διαθέσιμων online ευκαιριών και εργαλείων παρέχει περισσότερες ευκαιρίες επέκτασης εντός Ε.Ε. και διεθνώς.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της Λευκής Βίβλου της PayPal, οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις αναπτύσσονται διαρκώς και βρίσκουν συνεχώς νέους τρόπους για να κάνουν τη διαφορά εκτός συνόρων. Σύμφωνα με εσωτερικά στοιχεία της εταιρείας, στην Ελλάδα το 63,7% των εξαγωγών από ΜμΕ αφορά την Ε.Ε., ενώ το 36,3% των διεθνών πωλήσεων τους, καταλήγει σε χώρες εκτός Ένωσης. Αυτό το ποσοστό κατατάσσει τις ελληνικές ΜμΕ στην έκτη θέση ανάμεσα στις ευρωπαϊκές χώρες. Η επίδοση αυτή, αν και είναι καλύτερη από της Γαλλίας (36,20%) ή της Γερμανίας (34,40%), απέχει μακράν από τις τρεις κορυφαίες χώρες όσον αφορά τις εξαγωγές εκτός Ε.Ε.: Μεγάλη Βρετανία (59%), Νορβηγία (57,1%) και Τσεχική Δημοκρατία (53%).

Στην Ελλάδα, μόλις το 11% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων εκμεταλλεύεται τα οφέλη των ευκαιριών που ενέχει η διαδικτυακή πώληση προϊόντων και υπηρεσιών – ποσοστό χαμηλότερο από το μέσο όρο της Ε.Ε., που κυμαίνεται στο 17%. Αυτή η υστέρηση συνιστά ένα τεράστιο πλήγμα, με δεδομένο ότι το διασυνοριακό εμπόριο συνιστά μια “χρυσή ευκαιρία” για τις ΜμΕ: η δυναμική του θα συνεχίσει να αυξάνεται κατά 27% ετησίως έως το 2020, αγγίζοντας το $1 τρις, ενώ συνολικά, το Διαδίκτυο παρέχει στις ΜμΕ όλων των μεγεθών πρόσβαση σε πάνω από 4,1 δις πελάτες σε κάθε γωνιά του πλανήτη.

πηγή: ΣΕΠΕ