tuv-iso-logo tuv-iso-27001-logo

Το σύστημα επαγγελματικής κατάρτισης στην Γερμανία

οι διαφορές ανάμεσα στο σύστημα επαγγελματικής κατάρτισης στη Γερμανία και στο σύστημα που εφαρμόζεται στην Ελλάδα

Όλοι παραδέχονται ότι το σύστημα επαγγελματικής κατάρτισης της Γερμανίας είναι από τα πλέον αποτελεσματικά τόσο όσον αφορά την προετοιμασία του ανθρώπινου δυναμικού τόσο στο στάδιο της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης  όσο και στο στάδιο της ενσωμάτωσης στην αγορά εργασίας και σε συνέχεια στη δια βίου μάθηση.

 

Η  κα Αθανασιάδου Παρθένα, Διπλωματούχος Επιστήμονας ΤΕΕ Πανεπιστημίου Στουτγάρδης παραβρέθηκε στη Διημερίδα «ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΡΡΟΦΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ» στο Δήμο Νίκαιας – Αγ. Ι. Ρέντη η οποία πραγματοποιήθηκε στις 16 και 17 Μαρτίου 2016, και ανέπτυξε τις κυριότερε αρχές αυτού του συστήματος.

Το γερμανικό σύστημα έχει τη βάση του στο δυικό μοντέλο: σπουδές – πρακτική άσκηση που κρατάει από την αυγή του καπιταλισμού (μεσαιωνικές συντεχνίες)  στη Γερμανία και έχει εξελιχθεί στη σύγχρονη μορφή του από το 1950 και μετά. Σήμερα προσαρμοσμένο στις νέες συνθήκες, προετοιμάζει τους νέου και επιμορφώνει τους παλιούς για να υπάρχει πάντα αντιστοίχιση των αναγκών της αγοράς εργασίας με τις επαγγελματικές ικανότητες του εργατικού δυναμικού.

Κατά την ομιλία φάνηκαν οι διαφορές ανάμεσα στο σύστημα επαγγελματικής κατάρτισης στη Γερμανία και στο σύστημα που εφαρμόζεται στην Ελλάδα. Δίνονται επίσης εξηγήσεις, γιατί υπάρχει αντίστροφο ποσοστό της σχέσης προτίμησης επαγγελματικής και ακαδημαϊκής καριέρας από τους νέους και τις οικογένειές τους, μεταξύ των δύο χωρών. Σημειώνουμε ότι σε αντίθεση με την Ελλάδα το 70% το μαθητικού δυναμικού της Γερμανίας  κατευθύνεται στην επαγγελματική εκπαίδευση.

Παρακολουθήστε το βίντεο